Eksem

H.H

Forelsket i forumet
Lurer på om noen har tips om produkter som er gode mot eksem/tørr hud?
Snuppa har fått tørre,røde flekker på skuldre,armer og overkropp.
Hun får kun mm,og har ikke brukt andre produkter enn nøytral babyolje i badevannet og bephanten salve på henne.
Skal på HS neste uke,men tenkte jeg kunne høre om dere har noen tips:-)

Jeg hadde visst samme når jeg var liten,så hun slekter nok på meg...

Vi har samme greia her også, bare at han har på beina i tillegg. Og så er han veldig tørr i ansiktet. Vi smører ham med Locobase Fet Krem om kvelden før leggetid (den er dessverre ikke parabenfri :( ). På dagtid bruker vi Baby Body Cream fra Estelle & Thild. Vi lurte på å stikke innom helsestasjonen og høre hva helsesøster sier på mandag. Siden jeg har psoriasis har jeg litt panikk for at han skal ha arvet det fra meg :(

Anbefaler olivenolje istedet for babyoljene, de legger seg bare utenpå kroppen :-/
Ellers har jeg selv god erfaring med Locobase Repair-krem!

Takk for tips:-)Locobase har jeg jo brukt selv tidligere-må rett avsted å kjøpe!!

Kan man ha olivenolje i badevannet,eller er det best å smøre rett på huden,Fru H?

Begge deler.
Ei venninne og mannen ahr kun brukt olivenolje i badevannet til gutten sin og han har alltid hatt kjempefin hud. Ved tørrhet har de smurt litt rett på huden og det har forsvunnet med en gang.
Vi har jojobaolje - den er også god, men etter å ha lånt deres olivenolje på besøk er jeg overbevist =)
Lillebror har ikke eksem, men veldig tørr hud.
Han mannen hennes er kokk da, så mulig de har en eller annen fancy olje, det vet jeg ikke.

jeg ville brukt hvetekimsolje hvis man skal bruke noe annet en babyolje, den er nemlig ment for å ha på huden, og ikke i mat :p Brukte den mot strekkmerker da jeg gikk gravid, og den blir anbefalt for å gjøre huden frisk. Ellers så er A-krem god, den trekker godt inn i huden. Og La Roche Posay sin Lipikar for ekstremt tørr hud (fåes på apotek)! Jeg har atopisk eksem og er kronisk tørr i huden, så har prøvd en god del ulike smørninger ;) Jeg synes Locobase blir så klissete for den trekker liksom ikke inn i huden :confused: Apotekenes Barnesalve er utrolig god når huden er sår og rød, smører den på haka til snuppa når hun får sikleutslett og det forsvinner etter kort tid :) Bruker den i stumpen også! Du kan også fint smøre Bepanthen på tørr og sår hud, men den blir jo også klissete...og dyr!

Ja Locobase ligger litt utenpå, men det var det eneste (utenom kortison og lysbehandling) som hjalp på det voldsomme ekemet jeg fikk i starten av sv.skapet =)

Det er fordi Locobasen er så fet at vi bruker den om natta ;) Da får den tid til å trekke inn :)

Fikk forøvrig akkurat telefon av svigerinna mi angående det samme. Hun hadde snakket med søsteren sin, for sønnen hennes hadde også eksem da han var baby. Rådet hennes var å kutte ut ull og smøre ham ofte.. Skal prøve å kutte ut ulla nå når det er varmt i været, tenkte jeg, og så får vi se om det blir bedre. Har lagt merke til at Asle blir veldig rød i armhulene når jeg har ull på ham. Jammen flaks jeg har brukt ei lita formue i ullklær.. o_O

Kaldpresset olje er det beste for huden, siden den trekker seg inn i huden og ikke legger seg utenpå huden:)

Husker jeg hata å bli smurt med locobase om kvelden da jeg var liten for pysjamasen satt fast i huden etterpå :P men det stemmer at ull ikke er noe godt på ekaemhud, da klør det bare enda mer :oops:

Sent from my ST25i using BV Forum

Da har jeg vært og handlet locobase,samt en krem som hun anbefalte så veldig:Exoderma fra A-derma tror jeg det var.Og en olje som var basert på hvetekimolje,så nå burde hun vel bli fin:-)
Og så har jeg en fancy olivenolje som jeg har fått i gave,så skal teste ut den og:-)

Men ull har jeg hatt en mistanke til tidligere.På sykehuset tok jeg på henne en ullbody,og to timer senere var hun helt rødflammete på kroppen.Skiftet til bomull,og da gikk det bort...

Får kanskje holde oss til bomull en periode og se om det og hjelper!

Masse gode råd å få her!Helt suverent:-D

Vi har samme greia her. Dtore områder som er rød og veldig tørre. Jeg smører hele henne med bepathen, og det funker supert! :) ingen skumle ting i den heller! Olje syns jeg blir bare klin og ikke no særlig bra... Har likevel bittelitt olje i badevannet, for ikke å bruke såpe. Jeg har også nesten sluttet å kle henne i ull, virker ikke som hun tåler det.. :/

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Forøvrig: Har idag kjøpt milo sensitiv for å sjekke om det kan være ullvaskemiddelet hun reagerer på! :) krysser fingra!

Jeg kjører kun parfymefrie vaskemidler og tøymykner! Det blir sittende mye såperester igjen i klærne, og parfymen kan irritere sensitiv eksemhud! Så det var nok lurt! :)

Jeg bruker neutral vaskepulver og vaske klær m:) Håper kremene og oljen hjelper på minsten sin eksem:)

Må sign.olivenolje. Sønnen min har atopisk eksem,og varmet litt olivenolje på rundt 37grader,og smurte inn hele han,og tok på han noen stygge klær som det ikke var så farlig med om fikk litt flekker..... Det har hjulpet mye.... Nå har jeg ikke smurt gutten på flere måneder,og det er et under!!!! Han var virkelig ille :(

Jeg kjører kun parfymefrie vaskemidler og tøymykner! Det blir sittende mye såperester igjen i klærne, og parfymen kan irritere sensitiv eksemhud! Så det var nok lurt! :)
Jeg bruker også parfymefrie vaskemidler og tøymykner på alt annet, men har tenkt at vanlig milo på ull har vært greit.. Den er jo "mild mot tøyet" Hihi.. Nå blir det andre boller! :)

Jeg må jo si jeg har vært ekstremt heldig med storebror. Han reagerer ikke på noe, og har plettfri hud over hele kroppen, selvom vi bruker vanlig vaskemidler og tøymykner med lukt..

Kan også anbefale helt andre vaskemidler til ull (f.eks Nøstebarn sitt), de er drøye i bruk og utrolig snille mot både ulla og huden!
OG å bruke endel mindre vaskemiddel enn det står på flaskene... Vi dropper ofte skyllemiddel også, det er ikke nødvendisvis så bra for tøyet eller huden.

Back
Topp