eksem opptatering

hollis

Forelsket i forumet
vært på ettårskontroll i dag med jonathan. han har fremdeles mye eksem. fikk beskjed om å slutte å bruke shampo. nå skal han kun bades i olje så fikk håret han sitt bare bli som det blir (han har masse hår). håper at det kan hjelpe. men må innrømme at jeg ikke ser fram til at gutten min skal se ustelt ut med fett hår[:(] menmen..er det det som skal til så er det verdt det.

måtte også bestille time hos fastlege angående om han kan ha litt astma siden han er atopisk pluss mye surkling, tung i pusten, falsk krupp o.l.

det var dagens oppdatering fra oss[:D]

Greit å få nye tips da, hvis det kan hjelpe dere med eksemen..

Kom forresten plutselig på at når Martine sin eksem var hissig, så kutta vi ut å ha olje i badevannet, og da roa eksemen seg. Så begynte vi ha i olje igjen når eksemen var gått bort... nå får hun litt utbrudd med eksem innimellom, men ikke så hissig at vi har kutta ut olja noe mer.. Men hjalp iallefall å kutte ut olja når eksemen var veldig hissig.. [;)] (og huden ble ikke tørr, for smurte henne morgen og kveld med aderma exomega..

Har en her også som sliter med eksem. Mest i ansiktet stakkars. Veldig ille rundt munnen og klør seg til blods.
Vi skal til fastlegen igjen i dag, og nå skal jeg kreve time hos spesialist. Vi har prøvd alt av kremer, men ingen hjelper.
Lurer på om han kan ha noe allergi også.
Min blir også veldig tett ved forkjølelse og piper i brystet. Så vi fikk astma medisin til å bruke når han er ille.
Men han er ikke veldig glad i å ha den masken på.

enig med elva* her..
når vi brukte baby oljen ble eksemen faktisk hissigere!
MEN,denne "silk oil therapy" som vi kjøper hos frisøren(høres kanskje rart ut [;)])
funker som bare det!! [:D]

ellers er det buffelure sin eksem oppskrift som har funka på en del.! [:)]
håper gutten din blir bedre nå!
forferdelig med atopisk eksem( vokste opp med det selv [&o])
masse god bedring!! [:)]

Dere kan jo kanskje skylle håret i vann før dere har olje i badevannet sånn at han ikke får oljen i håret? Eller var det meningen at dere skulle ha olje i hodebunnen?

Ikke godt det der med eksem [:(]

tusen takk for tips! da skal jeg prøve en uke eller to med kun olje og et par uker uten og se hva som blir best!

ja han har eksem i hodet også..klør og klør bak i nakken der hårfestet er! off..håper det kan hjelpe!

ORIGINAL: Kizzapus

Vil bare anbefale dere med eksembarn en veldig god krem som hjelper.
Den heter Allpurpose cream, merket Avera[:)]

Hvor får man kjøpt denne?

rumpeutslettet blir verre av Oljen her!! ha kun rent vann! [:)] og Aderma exomega er veldig bra! [:D]

Håper at han ikke har astma også da! De trodde vår gutt hadde astma pga mye surkling og tung pust! så vi brukte medisiner i 5 mnd.. Men han hadde ikke astma! [8|]

det virker spennende å prøve den kremen..hmm..typisk hvis det ikke går ann å kjøpe den i vanlige butikker[:'(]

vi bruker ikke ull innerst på kroppen hans for da blir det enda værre som du sier!

har fått time hos legen til fredag for å sjekke evt astma (puster alltid tungt, veldig surklete og tung pusting ved forskjølelse, snorker når han sover og falsk krupp. vet ikke om alt dette har noen sammenheng men..

skal også ta prikktest evt blodprøve for å se etter allergier..vi har hund..hjelpes..er såå redd for at de skal si at han er alergisk mot hund[:(] men da trodde jeg at de hadde konstant rennende nese og forskjøla symptomer? hmm..

Back
Topp