Eksem og kløe!

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Jeg fikk for en uke siden noe jeg trodde var soleksem på armene. Har aldri fått dette før, men har lest at man lettere kan få dette som gravid. Det som imidlertid var rart var at jeg fikk det etter en dag hvor jeg var lite eksponert for sol. Uken i forveien var jeg mye i sola, men smurte meg med solfaktor 30 og ble ikke solbrent. Har den siste uke vært noe ute i sola, men har beskyttet armene med høy solfaktor og klær. Har sittet mest i skyggen. Merker det klør om det blir varmt og kalde kluter og aloe vera lindrer. Jeg har nå hatt dette en uke, og synes kløen er like intens. Må virkelig jobbe for å ikke klø! Nettene er håpløse :/ Armene ser heller absolutt ikke bedre ut etter en uke, heller verre. Startet ved albuen, men går nå fra skulder og helt ut på oversiden av hånden. Noen som har en anelse om hva dette kan være? Og evt råd til lindring mottas med takk!! Har alltid hatt hud som har tålt mye, lite eksem, solbrenthet etc.

Kanskje reaksjon på solkremen? Barna mine reagerer på enkelte og får eksem av de. Kroppen vår forandrer seg jo litt når vi er gravide også. Jeg har feks ikke hatt pollenallergi siden jeg gikk på ungdomsskolen, imens nå har jeg begynt å reagere igjen :rolleyes:

Tror jeg ville tatt en telefon til legen i morgen for de vet sikkert hva det er og hva som kan lindre kløe og hindre at det sprer seg mer :) Jeg har dessverre bare fått varmeutslett nå og da tidligere somre, men det forsvinner når jeg tar på meg luftige klær og holder meg unna sola.... Håper det gir seg snart så du slipper å klø så himmela :) Kan høres ut som en allergisk reaksjon på ett eller annet....

Kanskje reaksjon på solkremen? Barna mine reagerer på enkelte og får eksem av de. Kroppen vår forandrer seg jo litt når vi er gravide også. Jeg har feks ikke hatt pollenallergi siden jeg gikk på ungdomsskolen, imens nå har jeg begynt å reagere igjen :rolleyes:

Tenkte også at det kanskje var solkremen, og gikk over til å bruke en helt annen solkrem som er mild og økologisk. Har ikke hjulpet :/ Og har nå gått to dager uten solkrem og kun vært innendørs. Fortsatt ingen bedring! Blir helt koko om dette fortsetter!

Tror jeg ville tatt en telefon til legen i morgen for de vet sikkert hva det er og hva som kan lindre kløe og hindre at det sprer seg mer :) Jeg har dessverre bare fått varmeutslett nå og da tidligere somre, men det forsvinner når jeg tar på meg luftige klær og holder meg unna sola.... Håper det gir seg snart så du slipper å klø så himmela :) Kan høres ut som en allergisk reaksjon på ett eller annet....

Jeg kommer til å ringe legen i morgen. Sliter mer og mer med å ikke klø meg til blods, så noe er ikke helt som det skal :/ Spørs om det er en allergisk reaksjon på noe som jeg har tålt før ja. Leser om soleksem og det ligner jo ikke det iom. det har vart så lenge uten soleksponering. Håper vikarlegen min har peiling :)

Jeg kommer til å ringe legen i morgen. Sliter mer og mer med å ikke klø meg til blods, så noe er ikke helt som det skal :/ Spørs om det er en allergisk reaksjon på noe som jeg har tålt før ja. Leser om soleksem og det ligner jo ikke det iom. det har vart så lenge uten soleksponering. Håper vikarlegen min har peiling :)

Huff... jeg holder på å klø meg gal pga knottbitt.. og det er bare 10-15 stk. Får helt vondt når jeg tenker på at du har en hel arm med utslett som ikke vil roe seg ned. Knottbittene mine slutter nå i allefall å klø etterhvert..Håper du i det minste får en salve eller noe som du kan smøre på for å lindre det! :)

Huff... jeg holder på å klø meg gal pga knottbitt.. og det er bare 10-15 stk. Får helt vondt når jeg tenker på at du har en hel arm med utslett som ikke vil roe seg ned. Knottbittene mine slutter nå i allefall å klø etterhvert..Håper du i det minste får en salve eller noe som du kan smøre på for å lindre det! :)

Knottbitt kan vær ille nok det :/ Får krysse fingrene for litt lindring ja. Og det er begge armene ;p

Svangerskspskløe?

Ja, mulig det er det. Har ikke erfaring med det fra tidligere, men har forstått det som at det kan være en del ulike typer kløe. Har et nokså hissig utslett, så må få noe behandling før jeg klikker helt her :/

Jeg har noe jeg tror er svetteutslett, Har utslett mellom lårene og i armhulene. I natt var det så varmt på rommet at hele kroppen klødde, blir bedre når det kjøles ned. :-)

Har vært hos legen nå, og hun syntes det lignet på elveblest. Jeg synes imidlertid det ikke ser så ille ut som det. Kunne ikke akkurat si hva det var, men mente det var svangerskapsrelatert. Tok blodprøver og urinprøve for å utelukke at det er noe mer alvorlig, så får jeg svar etterhvert. Skal nå starte å ta antihistaminer og hydrokortisonkrem, så satser jeg på at det blir bra :)

Back
Topp