Eksem hodebunn

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Jeg har eksem i hodebunn og har hatt det i 9 år. Har fungoral sjampo og en annen som jeg varier mellom . Står og på
Diprosalic liniment , har stått på den i snart 4 år . Nå er det på de verste jeg klør og klør , jeg er hvit/skorper/skurv på håret. Jeg lurer selv på om det er på tiden jeg bør prøve noe annet .
Jeg lurer på om det er andre med hodebunn eksem her og kan fortelle meg visst de bruker noet annet som har hatt effekt og evt noet att bruke før tørr hodebunn før bruk av diprosalic gjør hodebunn mer tørrere evt er det noet legen må skrive ut?

Takk .

Har selv slitt med dette av og på, og bruker selv fungoral. Dytter den opp for deg i håp om at noen av de andre jentene her inne kan hjelpe deg:Heartpink

Har selv slitt med dette av og på, og bruker selv fungoral. Dytter den opp for deg i håp om at noen av de andre jentene her inne kan hjelpe deg:Heartpink
Takk:) får hoppes noen har tips og råd. Da jeg blir gal av dette. Specielt nå høst vinter blir det verre:( og ikke på tal om att ta på seg mørke klær før då syns allt :mad:
Har du fungoral på resept? Den er svindyr her:eek:

Eg hadde eksem i bakhodet. Fekk behandling på resept,som svei sinnsykt men tok eksem bort. Eg fekk ikkje eksem tilbake men veit ikkje kvifor.

Eg hadde eksem i bakhodet. Fekk behandling på resept,som svei sinnsykt men tok eksem bort. Eg fekk ikkje eksem tilbake men veit ikkje kvifor.
Den jeg har svir og sinnsykt mye :( har den på resept . men jeg har det i hele hodebunnen

Jeg bruker Head & Shoulders til vanlig, legen min sa at den inneholder litt soppdrepende middel som fungerer bra mot eksemet. Når eksemet bryter ut og er som verst (når man klør og klør og klør og man har lyst til å bruke rivjern oppi hodet), da bruker jeg Selukos noen ganger. Funker kjempebra for min del :)

(Jeg har seboreisk eksem)

Noen som vett om det finne noe jeg kan bruke i tillegg før tørr hodebunn

Jeg har slitt med tørr og fettete hodebunn på samme tid, med flass/sårskorper og det som faktisk hjalp best her var å gi hele hodebunnen en real pause fra alt som heter såpe og balsam. Gikk 2,5 uke uten å vaske håret, men skylte det i vann nesten hver dag. Håert ser ikke nødvendigvis veldig bra ut i starten, men om man børster seg ofte i løpet av dagen blir det bedre.
Nå vasker jeg håret med sjampo og balsam hver 3. til 4. dag uten at det ser særlig fett ut før 3 dager, så har fått restartet hvor mye fett som hodebunnen produserer og den blir samtidig ikke like tørr/flassete når jeg unngår såpe for ofte. Skyller håret nesten hver dag.

Så hvis du har mulighet til å gi hodebunnen en pause fra såpe, ville jeg prøvd det. Men det kommer litt an på om du kan sette opp håret eller slik om det skulle se litt fett ut i begynnelsen. Eventuelt spare prosjektet til en ferie :rolleyes:

Samboer reagerer på parfymeholdig såpe, så han bruker bare parfymefri sjampo. Nøytral eller coop änglamark, men vet ikke om det er noe som passer for deg da.

Jeg har slitt med tørr og fettete hodebunn på samme tid, med flass/sårskorper og det som faktisk hjalp best her var å gi hele hodebunnen en real pause fra alt som heter såpe og balsam. Gikk 2,5 uke uten å vaske håret, men skylte det i vann nesten hver dag. Håert ser ikke nødvendigvis veldig bra ut i starten, men om man børster seg ofte i løpet av dagen blir det bedre.
Nå vasker jeg håret med sjampo og balsam hver 3. til 4. dag uten at det ser særlig fett ut før 3 dager, så har fått restartet hvor mye fett som hodebunnen produserer og den blir samtidig ikke like tørr/flassete når jeg unngår såpe for ofte. Skyller håret nesten hver dag.

Så hvis du har mulighet til å gi hodebunnen en pause fra såpe, ville jeg prøvd det. Men det kommer litt an på om du kan sette opp håret eller slik om det skulle se litt fett ut i begynnelsen. Eventuelt spare prosjektet til en ferie :rolleyes:

Samboer reagerer på parfymeholdig såpe, så han bruker bare parfymefri sjampo. Nøytral eller coop änglamark, men vet ikke om det er noe som passer for deg da.
Jeg er villig til att prøve alt nå :p skall prøve på parfymfri sjampo og de har jeg ikke teste før

Jeg er villig til att prøve alt nå :p skall prøve på parfymfri sjampo og de har jeg ikke teste før

Isåfall er coop änglamark det billigste og beste vi har prøvd, ikke alle coop som har det inne dessverre, men større butikker har det som regel. Man kan også spørre om de kan ta det inn.

Uansett håper jeg du finner en løsning, er utrolig plagsomt med tørr og sår hodebunn :arghh::Heartpink

Jeg har prøvd alskens anbefalte reseptbelagte/reseptfrie produkter for eksem i hodebunn (har atopisk eksem) uten hell. Redningen min ble sjeldnere hårvask med Änglamark shampo og balsam, og økologisk geitemelksåpe i fast form fra Grims Have. Etter at jeg byttet til kun disse, har jeg ikke plager i det hele tatt. Nå kan jeg også bruke andre shampoer og balsam i fast form fra Grims Have om jeg ønsker litt variasjon fra Änglamark :)

Bytter på sjampo ganske ofte, men når det står på som verst med seboreisk eksem, så bruker jeg head&dhouldersb(anbefalt av lege og frisør) eller en fra redken for sensitiv hodebunn. Har også fått kortison liniment på resept fra legen som jeg bruker når det er som verst. Synes det beste er å klø løs skorper, ta på liniment, la det virke noen timer, vaske håret og tørke med føner med kald luft. Gjenta hver dag (liniment to ganger om dagen).

Når det ikke er så ille, så bruker jeg ofte redken sensitiv hodebunn sjampo.

Ellers har jeg sett at eksemet har sammenheng med stress og livssituasjonen. Skjer det noe spesielt i livet når du får utbrudd?

Vet ikke om det hjelper på eksem, men det hjelp ihvertfall mot kløe her, Paul Mitchell shampoo, jeg kjøpte hos frisør, har sett at de har den på "Blivakker.no" også. Det er en renseshampo.

Jeg har brukt disse når utbruddet har vært som verst og det har tatt det verste.
https://www.kerastase.no/produkter/specifique/bain-riche-dermo-calm
https://www.kerastase.no/produkter/specifique/cure-anti-pelliculaire
http://decubal.no/produkt/dry-scalp-treatment/

Har nå kjøpt inn og skal prøve den derre Ingefæroljegreia fra The Body Shop. Men skal til lege for å få sjekka hva det egentlig er som er problemet. Jeg mistenker at stress er hovedgrunnen til utbruddene, men hvem vet. Disse jeg har linket til over her har hvertfall hjulpet en god del for meg hvertfall :)

Isåfall er coop änglamark det billigste og beste vi har prøvd, ikke alle coop som har det inne dessverre, men større butikker har det som regel. Man kan også spørre om de kan ta det inn.

Uansett håper jeg du finner en løsning, er utrolig plagsomt med tørr og sår hodebunn :arghh::Heartpink
Tusen takk da blir det en kjøretur til Coop. Ja helt grusomt vont og

Bytter på sjampo ganske ofte, men når det står på som verst med seboreisk eksem, så bruker jeg head&dhouldersb(anbefalt av lege og frisør) eller en fra redken for sensitiv hodebunn. Har også fått kortison liniment på resept fra legen som jeg bruker når det er som verst. Synes det beste er å klø løs skorper, ta på liniment, la det virke noen timer, vaske håret og tørke med føner med kald luft. Gjenta hver dag (liniment to ganger om dagen).

Når det ikke er så ille, så bruker jeg ofte redken sensitiv hodebunn sjampo.

Ellers har jeg sett at eksemet har sammenheng med stress og livssituasjonen. Skjer det noe spesielt i livet når du får utbrudd?
Takk før tips. Ja stress utløser det mye mer:(
Mye rundt meg og jeg er alltid lav i vitamin d i tillegge så jeg står på maxdose på resept.

Back
Topp