Eksamenstid

peppagris

Betatt av forumet
Flere her som skal ta eksamen før permisjon? Er dere forsatt like flinke til å lese? Jeg føler det e så tungt akkurat no og vil bare bli ferdig for å ta permisjon. Er uansett bare tre uker igjen så skal klare dette men motivasjonen er ikke helt på topp. Når har dere siste eksamen før perm?

Jeg har min siste nå på onsdag. Og jeg har ikke vært noe flink å lese frem til nå... Er jo så mange andre spennende ting å tenke på ;)
Kjenner heldigvis meg selv såpass godt at jeg vet hvordan jeg best lærer på kortest mulig tid - og hva jeg bør lese på som er viktig...

Men må jo innrømme at i de siste ukene så har jeg vel sovet mer enn å lese - trøttheten er helt ekstrem...

Det går seg nok til peppagris. Kjør på og ikke gi deg! Du ser enden av veien om ikke så lenge - og da blir det en velfortjent permisjon på deg :)

Har fire eksamner igjen før sommeren, første er i morgen... Kunne vært mye flinkere til å lese, men har ikke så mye motivasjon. Er helt sikker på at jeg står med god margin og det er jo det viktigste! siste eksamen er ikke før 17. juni og etter den er det ferie for min del:):)

Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg har heldigvis kontroll over stoffet og tenker nå skal jeg bare gi alt. Tenk å avslutte med gode karakterer, det må være hærlig. Men føles likevell så langt unna pluss en aktiv fire åring men heldigvis er pappaen flink å ta han med på ting så jeg får lest. Lykketil alle dere andre som sitter med nesen i boken :)

Har skrevet ferdig hjemmeeksamen idag :) Er dog ikke fulltidsstudent og jobber heltid som lærer, og nå begynner eksamenstida for dem.... Uff for ei tid! Dere bør heller nyte å få være student i denne fasen med relativt fleksible dager! Den skulle jeg gjerne hatt nå kjenner jeg. Var altfor dårlig til å sette pris på det når jeg var student.

Her er det også full eksamenslesing, har fire eksamener fra fredag til og med 5.juni. Sliter med å holde ut lange dager på skolen, så satser på at det går greit med karakterene selv om jeg avrunder litt tidligere på dagen. Har tidligere slitt litt med humøret i eksamenslesinga, men det har sålangt ikke vært et problem (noe jeg trodde det skulle bli). Har vært veldig flink til å fokusere på hva som må gjøres hver dag, gjort det og så gått hjem. Hjemme har jeg hatt rolige ettermiddager, og noen dager prioritert å være sosial.

Ellers så sa samboeren min at han var stolt av meg i går, eksamenslesing med stor mage, redebygging hjemme og at jeg likevel tok min del av husarbeidet - skal leve ei stund på den!

Med tanke på at jeg skal ha noen eksamener etter at småen har kommet til verden også, så tror jeg det skal fungere bra med litt kortere dager.

Så stå på med lesinga - ha fokus på hva som må gjøres (leses, sees over osv) - og ta vare på dere selv!

Jeg holder på å skrive bacheloroppgave. Og når den er levert senest 13.juni skal jeg skrive en hjemmeeksamen som jeg må ta på nytt fordi jeg strøk på den i vinter (slet med svangerskapskvalme da). Så jeg håper virkelig babyen holder seg inne til vi har bikket juli, for jeg er ikke klar til å ta den imot enda :P Kjenner jeg har mange andre tanker i hodet for tiden enn skolearbeid, men jeg er positiv på at jeg skal komme i mål med arbeidet.

Fikk utlevert hjemme-eksamen i dag, og skal levere inn neste tirsdag.. Jobber 100%, så dette er eneste eksamen siden jeg er deltidsstudent. Syns det er kjempe deilig med noen dager hjemme nå for å jobbe med oppgaven! :) Ikke ofte man gleder seg til å ha eksamen, men nå syns jeg det er helt supert med litt "fri" fra jobb.. Hehe.. Og i og med det er hjemme-eksamen har ikke jeg måttet lese noe særlig på forhånd heller. Lykke til alle sammen! :)

Artig å lese at det er mange andre som leser til eksamen også - men jeg blir nysgjerrig - hva studerer dere?

Jeg studerer medisin, hva med deg?

Jeg studerer siv.ing bygg- og miljøteknikk - går 3.året.
Har valgt retning konstruksjon, så det går mye i regning på materialer (stål, betong osv), og litt mer teoretiske fag om konstruksjoner og hvordan de vil bevege seg ved forskjellige lastpåvirkninger.

Har første eksamen i morgen, det er et fag som alle på NTNU må ha som heter teknologiledelse. Heldigvis er eksamen multiple choice, så den er ganske grei. Kjenner at nå skal det bli godt å bli ferdig med en eksamen, så man kan konstentrere seg mer om de 3 som er igjen...

En av fire eksamener unnagjort - og fikk B! Kjempefornøyd (det skal sies at det var en veldig grei en).

Nå venter to som er litt verre, så må prøve å være strukturert i lesinga kommende uke, så det ikke blir så lange dager...

Back
Topp