Eksamen

TinaCelineeey

Forumet er livet
HVIS vi kommer opp til eksamen i muntlig, så er den 17 juni.
Og jeg drar til Bergen den 17 juni!  og får da ikke hatt eksamen.

Hva skjer da??
Kan jeg ta den senere?
det er i fellesfag

Tror eneste gyldige grunn til å ikke ta eksamen er sykiemelding/legeerklæreing. Men er vel også mulig å melde seg opp som privatist for å ta den neste år. Uansett får du jo bare stryk, og man har jo mulighet til å ta det opp igjen.

Du må nok ta eksamen ellers blir det automatisk stryk!

Er det videregående det er snakk om? Eller Høgskole?

Tror det er avhengig av hvorfor du skal reise. Om du har en gyldig grunn til å ikke møte (feks begravelse av nær slektning, operasjon etc) så kan du nok få den utsatt. Hvis ikke får du nok bare stryk for å ikke ha møtt. Vil jeg tro.

Edit: Jeg hadde heller investert i en ny flybillett, fremfor privatist eksamen neste år!

Du må nok ha den, Tina.. Hvis ikke må du utsette turen din litt, eller høre med lærerne om de kan ha den med deg den 16 eller om du får melde deg opp som privatist.. 

Eksamen er eksamen og den kan man desverre ikke ta før eller etter, må bli tatt samme dag samme tidspunkt. Siden det er vg2 er det også mye strengere krav ville jeg tru siden det er avsluttende eksamen.

Da må du nok vente en dag med bergens turen om du ikke vil ta den neste år eller melder deg som privatist neste år slik som jeg skal gjøre.

Lykke til og håper du slipper å komme opp i eksamen.

Okai.
Får høre om jeg kan ta den som privatist ellernoe da, for jeg kan ikke avbestille turen. det går bare ikke.

TinaCelineeey skrev:
Okai.
Får høre om jeg kan ta den som privatist ellernoe da, for jeg kan ikke avbestille turen. det går bare ikke.

Kan du ikke bare kjøpe ny flybillett og dra litt senere på dagen? Det koster penger å ta ting som privatist...

Koster 400 kr å ta eksamen som privatist og da er de MYE strengere og den er MYE vanskeligere enn den eksamen du kommer til å ha nå, om du kommer opp.. der kjenner læreren den og h*n snakker med deg så DU forstår. det er det ikke sikkert en sensor gjør.. så spør om å ombokke turen til litt senere.. 

Back
Topp