Eksamen og angst!

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Jeg skal ha 6 eksamener nå, men jeg sliter veldig med sosial angst :( Det er såpass at jeg ikke tar offentlig transport og heller ikke spiser offentlig, for da får jeg panikkangst anfall :'( Men jeg må klare å beholde roen når jeg sitter i det klasserommet, så jeg faktisk klarer å gjennomføre alle disse eksamene. Har tatt det opp med legen, og sa at jeg trengte noe angstdempende og da fikk jeg Sobril. Men har tatt en test dose, og kan ikke si at jeg merket noe som helst forandring på det :(

Noen som har noen gode råd å komme som kanskje kan hjelpe? :)

Jeg skal ha 6 eksamener nå, men jeg sliter veldig med sosial angst :( Det er såpass at jeg ikke tar offentlig transport og heller ikke spiser offentlig, for da får jeg panikkangst anfall :'( Men jeg må klare å beholde roen når jeg sitter i det klasserommet, så jeg faktisk klarer å gjennomføre alle disse eksamene. Har tatt det opp med legen, og sa at jeg trengte noe angstdempende og da fikk jeg Sobril. Men har tatt en test dose, og kan ikke si at jeg merket noe som helst forandring på det :(

Noen som har noen gode råd å komme som kanskje kan hjelpe? :)
Så stressende da med eksamener :-(
Går det ikke å søke om å sitte i et klasserom med færre elever?

Men testet du ut sobril hjemme der du føler deg trygg? Eller oppsøkte du noe som kan fremprovosere et angstanfall for å se om det hadde effekt?

Noen ganger trenger kroppen også litt tilvenning til nye medisiner.

Så stressende da med eksamener :-(
Går det ikke å søke om å sitte i et klasserom med færre elever?

Ja kjenner at jeg gruer meg veldig :( Det vet jeg ikke, men har sendt mail til eksamen ansvarlig og forklart situasjonen, så får se hva han svarer :)

Eksamen er jo i seg selv en situasjon som kan være veldig angstfylt. Jeg har ikke angst til vanlig, men stresset før og under en eksamen er ikke noe særlig. Håper du finner noe som kan hjelpe!

Eksamen er jo i seg selv en situasjon som kan være veldig angstfylt. Jeg har ikke angst til vanlig, men stresset før og under en eksamen er ikke noe særlig. Håper du finner noe som kan hjelpe!

Ja det er sant. Og da blandet med sosial angst, så er jeg veldig redd for at angsten skal få overtaket på meg :( Håper at eksamen ansvarlig finner en god løsning :)

Kan du ikke ta dette opp med noen på skolen? Få en legeerklæring og be om tilrettelegging. Kanskje du kan få sitte på et enerom sammen med kun eksamensvakt i stedet for? Lykke til!

Er ikke dette noe du burde tatt opp med skolen litt før du skal i gang med eksamen? Litt sent å komme sånn rett før... Og du skal vel bare sitte i et rom og svare på eksamensspørsmål og når det er gjort, så leverer du og går?

Er ikke dette noe du burde tatt opp med skolen litt før du skal i gang med eksamen? Litt sent å komme sånn rett før... Og du skal vel bare sitte i et rom og svare på eksamensspørsmål og når det er gjort, så leverer du og går?
For en person med angst er det ikke sikkert at det er barebare.

Håper dette innlegget er et resultat av uvitenhet. ..

Kan du ikke ta dette opp med noen på skolen? Få en legeerklæring og be om tilrettelegging. Kanskje du kan få sitte på et enerom sammen med kun eksamensvakt i stedet for? Lykke til!

Jo har sagt i fra til han som er eksamen ansvarlig, men han kommer ikke tilbake før på torsdag så får vel noe svar fra han da :) Ja burde jo gå det, for må jo uansett levere fra meg alt jeg ikke kan ha med meg :)

Det er ikke noe jeg har hatt mulighet til å ta opp før! Fordi det først er nå jeg har fått vite hvem jeg skulle ta kontakt med! Og det er ikke å "bare å sitte i et rom og svare på eksamenssspørsmål og levere å gå!" når man sliter med sosialangst, så er det nettopp det å måtte sitte stuck i et rom med mange andre som er jævla vrient! Kanskje du burde ha googlet sosialangst og panikkangst anfall før du kom med den kommentaren der?

Det er ikke noe jeg har hatt mulighet til å ta opp før! Fordi det først er nå jeg har fått vite hvem jeg skulle ta kontakt med! Og det er ikke å "bare å sitte i et rom og svare på eksamenssspørsmål og levere å gå!" når man sliter med sosialangst, så er det nettopp det å måtte sitte stuck i et rom med mange andre som er jævla vrient! Kanskje du burde ha googlet sosialangst og panikkangst anfall før du kom med den kommentaren der?
Jeg vet alt om sosial angst da jeg har det selv ;) Jeg skal legge frem min Bachelor om noen uker for et åpent hus og det er noe som ikke fungerer for meg da jeg ikke takler å stå foran folk, men jeg gjør det likevel skal jeg bli ferdig ;)

Jeg vet alt om sosial angst da jeg har det selv ;) Jeg skal legge frem min Bachelor om noen uker for et åpent hus og det er noe som ikke fungerer for meg da jeg ikke takler å stå foran folk, men jeg gjør det likevel skal jeg bli ferdig ;)

Da må jeg si at jeg virkelig ikke forstår hvordan du kunne komme med den kommentaren. For mitt problem er at hvis jeg får panikkangst anfall i det klasserommet, så har jeg ingen sjanse til å få konsentrere meg om den eksamenen som jeg da holder på med. Kjempe creds til deg som klarer det! Håper jeg er like heldig

Da må jeg si at jeg virkelig ikke forstår hvordan du kunne komme med den kommentaren. For mitt problem er at hvis jeg får panikkangst anfall i det klasserommet, så har jeg ingen sjanse til å få konsentrere meg om den eksamenen som jeg da holder på med. Kjempe creds til deg som klarer det! Håper jeg er like heldig
Etter det jeg har lært om panikkanfall så skal det mye til å fullføre en eksamen på denne måten mens man har anfall bare fordi man må igjennom det. Det krever masse arbeid og forberedelser, og jobbing med å håndtere akkurat den situasjonen på forhånd. Uansett er det ulikt for alle, og forskjellige grader, så det er faktisk bare idioti å si at alle klarer det samme. Når det er sagt så kan det være lurt å jobbe for å klare det, og ikke bare jobbe for å unngå det. Men om du er i stand til det må du vite selv. En eksamen er jo viktig, og om du sliter masse så er det kanskje ikke riktig anledning for å arbeide med angsten. Håper du får ordnet det slik at du får fullført eksamen på en optimal måte, og lykke til. Både med eksamen og med arbeidet med angsten :-)

Håper de har forståelse for dette og at de kanskje kan legge til rette for deg på en aller anna måte. Lykke til <3

Sammenlignet nok litt for mye med det jeg skal igjennom, så det kom ut veldig feil. Jeg vurderer selv å få noe beroligende, men jeg hater tabletter og er livredd for reaksjonen, så jeg velger å heller bare stå i det. Det er snakk om toppen 30 min (HJELP) og da har jeg faktisk en høyskoleutdannelse. Det er ihvertfall det jeg prøver å trøste meg med :P

Livet må være enkelt for deg. Kan du ikke fortsette å leve det livet og så kan folk som har litt medfølelse svare på denne tråden.

Back
Topp