Ekle blodtrykksfall :/

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Huff, nå har de ekle blodtrykksfallene startet opp.. :/ vært flere ganger de siste dagene, plutselig blir jeg bare helt svimmel, kaldsvett og svetten siler, jeg klarer ikke fokusere og ser bare stjerner før det begynner å mørkne..
Jeg må være lynsnar og bare sette meg ned der og da, uansett hvor jeg er. Hvis jeg må gå for å finne en stol eller noe, så er jeg redd for å besvime og flate helt ut..

Syns dette er så ekkelt! Spesielt når jeg er ute med ungene, og det er jeg som regel alene!

Har hatt det litt med de to andre også, men syns det har gått senere da, og da fikk jeg et og et symptom etterhvert.. Nå kommer alt som kastet på samtidig :/

Har det også. Blir svimmel helt plutselig og føler meg som om jeg er full. Må legge meg faktisk alltid ned. Tenkte jeg skal snakke med legen om det. Er ikke noe morsom når det skjer når man kjører bil. :(

Har det jeg også, alt blir helt svart.. Prøver å reise meg opp rolig og ha noe å støtte meg til hvis det skulle skje :-)

Jeg får det når jeg er oppreist en liten stund.. Når jeg reiser meg fra sittende, merker jeg ingenting!

Måler du oftere blodtrykk enn på de vanlige kontrollene?

Skulle ønske jeg hadde en slik bærbar blodtrykksmåler, så jeg fikk se hvor mye det forandret seg! Går det an å få låne tro? :)

Jeg får det når jeg er oppreist en liten stund.. Når jeg reiser meg fra sittende, merker jeg ingenting!

Måler du oftere blodtrykk enn på de vanlige kontrollene?

Skulle ønske jeg hadde en slik bærbar blodtrykksmåler, så jeg fikk se hvor mye det forandret seg! Går det an å få låne tro? :)
Måler ikke blodtrykk annet enn hos jordmor, og da er det fint :-) så det er vel egentlig ikke noe problem annet enn da jeg reiser meg opp.

Vil tro man kan få lånt kanskje?? Spør jordmor eller lege? :-)

Jeg hadde 90/50 hos legen sist.... hun sa "Oi det var lavt. Men det er normalt for gravide"

Jeg har hatt det samme i flere uker. Fryktelig ekkelt.. Har heldigvis ikke skjedd når jeg kjører bil. Det skjer som regel dersom jeg står lenge, når jeg reiser meg opp eller dersom det er "lenge" siden jeg har spist/drukket.

Eg og har alltid lavt når eg er gravid . Men her er det mest svimling når eg reiser meg. Ser svart flere ganger om dagen. Tror det er lite og gjør med lavt bt.

jeg skjønner at man får blodtrykksfall hvis dere har så lavt som 90/50... har det selv noen ganger, men har ok blt

Uff, skjønner det er ekkelt. Har hatt et par episoder jeg og, men ikke så ille. Hadde lavt blodtrykk langt ut i svangerskapet sist. Har du sjekket jernlageret ditt? Om du har lite jern kan det også påvirke blodtrykket.

Back
Topp