Ekkelt!

Imogene

Forumet er livet
VIP
Jeg har ei venninne som jobber i helsevesenet.
De burde ha fått god innføring i hva bra hygiene er.

Men hver gang hun er på do og tisser hører jeg at det drar ned, og så åpnes døra rett etterpå. Hører aldri vasken bli skrudd på...

Hvordan konfronterer man folk med dette?
Det er faktisk ikke så lett å si til en voksen jente at hun må huske å vaske seg på hendene.........

Æsj... [:'(]
Jeg hadde kanskje hintet fram et eller annet jeg...

jeg har og sagt det til ei venninne... for hun skulle hele tiden dulle med leon... og kunne ikke skjønne at jeg var så prippen på det... han måtte da tåle bakterier osv... [8|][:-][&o] noen er bare så dumme at de skulle hatt premie for det...

Jeg klarer liksom ikke å bare buse ut med "vask deg på hendene"!
Prøvde å hinte en gang samtalen kom ove på hygiene; at folk som ikke vasker seg på hendene etter dobesøk er noe av det verste jeg vet...

Hva hun sa?
Hun var ENIG!!!!

ORIGINAL: Murmeldyr88

jeg har og sagt det til ei venninne... for hun skulle hele tiden dulle med leon... og kunne ikke skjønne at jeg var så prippen på det... han måtte da tåle bakterier osv... [8|][:-][&o] noen er bare så dumme at de skulle hatt premie for det...

Jesus Christ....
Tåle bakterier, ja.... Joda, men ikke livsfarlige sådan![:@]

enkelte må du bare si det til.. rett ut... er det ikke det de sier i reklamen da? det enkle er ofte det beste

enkelte må du bare si det til.. rett ut... er det ikke det de sier i reklamen da? det enkle er ofte det beste

Jo, det er nok et poeng.. men da får jeg en fiende en stund, tror jeg [:D]
Vel, jeg blir jo bare nødt - for hun får ikke dulle med William uten å ha vaska seg etter å ha vært på do, altså [&:][:'(]

ORIGINAL: et_lite_vesen

Jeg hadde det samme problemet med en jeg bodde med. Badet lå tett i tett med stua, og jeg og ei venninne begynte å legge merke til dette her da. Så en dag da han kom ut av badet sa jeg:
"Nå går du rett inn på badet igjen, flusher doen, setter ned dolokket og vasker hendene!" Han ble rimelig flau, men vi trengte aldri å si det igjen!

Det må være utrolig flaut å høre sånt!
Jeg tror kanskje det er det beste å si det rett ut, ja... får bare manne meg opp. Hun flusher jo, men rett etterpå vris jo låsen om og døra går opp...

Hvis du er sikker, så si det rett ut. Men noen vasker hendene FØR de flusher...

Vasker ho henda før ho trekker ned da? Ellers hadde jeg sagt det rett ut, det er faktisk snakk om baterier som kan drepe andre uskyldige[&o] dør stadig folk av sånne bakterier...

ORIGINAL: Rebecca85

Vasker ho henda før ho trekker ned da? Ellers hadde jeg sagt det rett ut, det er faktisk snakk om baterier som kan drepe andre uskyldige[&o] dør stadig folk av sånne bakterier...

Etter at jeg begynte å legge merke til det måtte jeg sjekke om jeg i det hele tatt hører vasken. Men det gjør jeg ikke..... Og det er uansett helt merkelig for meg å vaske henda FØR man flusher, men det hadde jo vært bedre enn INGEN vask [&:]

ORIGINAL: *Mina min*

ekkelt. Hvis ikke du vil si det rett ut kan du jo si noe sånt som: Lukter ikke det godt av den nye såpen jeg har kjøpt på do? [:D] 

DEN likte jeg! [:D]

man trenger da ikke jobbe i helsevesnet for å måtte vaske seg, men man forventer vel kanskje en mer ekstrem hygiene der vil jeg tro.

men jeg har sagt til folk selv jeg. skal du ikke vaske deg??? da blir de så rare hehe....

ORIGINAL: **Ly**

Hvis du er sikker, så si det rett ut. Men noen vasker hendene FØR de flusher...

voksne mennesker burde vite bedre altså...man vakser alltid hendene etter dobesøk..
dette er sånne ting jeg terper på med emilie,for hun har begynt å glemme veldig etter hun fylte 4år..[:D]
og det burde ikke være nødvendig og nevne det for vokse mennesker altså.

ORIGINAL: Kiraoth

Æsj... [:'(]
Jeg hadde kanskje hintet fram et eller annet jeg...

Back
Topp