Eit barn til?

sogn78

Forumet er livet
VIP
Eg klarar ikkje heilt å legge fra meg ønsket om eit barn til. Mens fornuften seier at to barn er nok, vil hjertet så gjerne ha eit til.

Huset me bur i har tre soverom i tredje etg og ei kjellerstove/gjesterom i første etg. Me har ofte besøk med overnatting, så det er jo praktisk å ha det rommet ledig...

Eg jobbar 100% turnus, mannen 100% dagtid.

Me har ikkje råd til nytt hus, eller at ein av oss jobbar mindre slik økonomien vår er no.

Kva ville du gjort om dette var din situasjon? Kunne du likevel vurdert å få eit barn til, eller er det berre tull av meg å tenke på det?

Aldri tull å ønske seg flere barn :)
Jeg jeg har ofret gjesterommet, barna
Kan jo bare sove sammen de dagene det sover noen her og så har jeg plassert en dagseng i loftstuen :D
Vi begge jobber 100% turnus, men jeg tror ikke det blir slik etter endt permisjon. Men får dere til å jobbe slik med to barn, så får dere garantert det til med tre barn også :)

Jeg mener at hvis du og mannen din er enige om dette og at dere mener selv at dere får det til å gå rundt, så er det bare å kjøre på :) Man klarer alt hvis man bare vil det nok :)

Jeg mener at hvis du og mannen din er enige om dette og at dere mener selv at dere får det til å gå rundt, så er det bare å kjøre på :) Man klarer alt hvis man bare vil det nok :)
Enig der. Barna kan jo også dele fom om nødvendig. Så spørs det om bilen er stor nok for 3 barn.

Har du lyst finnes det alltid løsning tenker nå jeg;) handler om vilje og innstilling, ja du ofrer noe og får noe annet;)

Så hyggelige svar. Tusen takk alle sammen! :)
Desverre er nok ikkje mannen heilt enig, og syns det er nok med to. Han meinar eg kan få baby om eg vinn i Lotto;)
Men han er ikkje heilt imot heller, så om eg bestemmer meg for at eg virkeleg har lyst, så trur eg nok han og får lyst....
Hmm, vanskeleg. Har ikkje lyst å gå gravid igjen heller, men det må eg vel nødvendigvis;)

Det er opptil deg og mannen din å bestemme :) Men alt går om ein innstiller seg på det ;) Lykke til :)

Vi vurderer eit barn til (eg har to, han har ingen, vi ønsker eit felles), sjølv om det betyr at vi "ofrar" gjesterommet. Vi har dog ein plan om å bygge garasje med rom på loftet, så der får vi heller plassere gjestar på sikt (viss det blir noko av barn nr tre), eller ein av dei store kan sove hos baby og låne vekk rommet sitt når vi har gjestar.

Eg trur ikkje eg ville latt hensynet til gjestar som kjem på besøk eit par gongar i året gå framfor ønsket om eit barn...

Men ein må vel først bli enig med seg sjølv og partneren.

Om dere legger en plan og vet at det kan funke, så går det nok fint. Jeg tror det er verre å angre på at en aldri tok sjansen på en liten en til.

Om dere legger en plan og vet at det kan funke, så går det nok fint. Jeg tror det er verre å angre på at en aldri tok sjansen på en liten en til.

Signerer!

Og barna kan jo dele rom i noen år til den ene blir stor nok til å ha rom i kjelleren. Hvis vi får 3 barn, må to dele til den ene er gammel nok å være i en annen etasje enn oss.

Finnes alltids løsninger om dere ønsker et barn til :) Kan 2 av barna dele rom? Kan et barn bruke kjellerstuen som rom? Er den eventuelt stor nok til at den kan deles i 2 for å lage et nytt rom?

Så lenge dere ønsker der er jeg helt sikker på det finnes løsninger med tanke på rom :-)

Tror ikke du kommer til å angre på et barn til. Men om du dropper det er vel sjansen stor for at kommer til å angre...

Hmm, hadde liksom forventa mange "hadde ikkje vurdert det ein gang" svar, og er veldig glad for responsen:)
To av soveromma våre er store nok til at to kan dele, så det går jo.
Må ta ein skikkeleg prat med mannen om dette, så får me sjå kva me blir enige om:)

Back
Topp