Eingangsstønad

Missteenmom

Glad i forumet
Hallo [:)] Har noen av dere søkt på eingangstønad? eg søkte på det for ei veke siden sånn ca.
Hvor lang tid tar det før det kommer på kortet ?Når eg snakket me dei på nav hadde dei jo ikkje peiling.

Har du fått brev i posten med bekreftelse på at de har mottatt søknaden?

Hvis du er over uke 26, så blir de utbetalt deg så fort de har behandlet saken din. De på nav skal kunne svare deg på om søknaden din er registrert å ligger til behandling,å om, å når den er ferdig....

Har de en del papirer å gå gjennom kan det nok ta noen uker... en uke er ikke så mye [;)]

Eg har ikkje fått noe brev i posten,jaffal ikkje enda[8D]

ORIGINAL: Duovik1

Eg har ikkje fått noe brev i posten,jaffal ikkje enda[8D]

Ring over helgen å hør om de har motatt den å fått den registrert [:)]

Eg va på nav og søkte i forje uke og fikk brev i posten i dag om at di hadde motatt søknaden[:D] Så nå vente eg bare i spenning om eg får di til neste helg [:D]

Har søkt for kanskje 2 uker siden.. Ikke fått no brev enda.. Kanskje jeg burde tatt en telefon dit i mårra. [8D]

Jeg søkte 22. februar, og 2-3 mars var pengene inne på min konto [:D]

Søkte i Kristiansand [;)]

Har fått bekreftelse på at den er ferdig behandlet også jeg, men de kunne ikke utbetale før et var 12 uker igjen til termin. Fikk dato 09.03.10 men har fortsatt ikke fått den på konto.. 

Ringte nav i dag angående en annen søknad og fikk beskjed om at det kan være en del lengre ventetid siden de er i innkjøringa med meldekort for de som mottar aap. Var så og si umulig å få tak i dem i går, og "haste" time til nav rådgiveren min er om først tre uker [:-]

Oj..dette hadde jeg glemt!! Det vra liskom så lenge til jeg kunne søke, og idag er jeg "plutselig" 26 uker gitt..

Jeg håper at det tar litt tid, sånn at vi ikke får pengene før det nærmer seg mai. Det er disse pengene jeg skal "leve på" fra 3 uker før termin til jeg kan gå igang igjen med arbeidsavklaringspengene 6 uker etter fødsel. Er så lett at de blir brukt opp når man får dem.. forsvinner i dragsuget liksom..

Hvordan er rettignetene i forhold til dette? Hvem har rett på det?

Back
Topp