Ein liten OBS OBS

men natusan sin var vel ikke noe farlig i.var vel bare at den lovet bedre søvn?

Tenker slik at me ikkje blir villeda :) Har mangen på forrige termingruppa som kjøpte bb pga den var såååå god. Eg gjorde heldigvis ikkje.

Det er mye 'unødvendig' i barneprodukter, så jeg er ihvertfall nøye med hva jeg bruker av produkter, type leker, klær etc. Og selvfølgelig barnemat!!

Nestle bruker fremdeles palmeolje i noen av produktene sine..

Så en skal ikke stole blindt på industrien, smde vil tjene mest mulig penger! Dessverre går det ofte utover kvalitet på produkter..

Jeg endret litt i innlegget, greit å forklare hva det linkes til :)

• Liker
Reactions: EJ
Åhh jeg blir så oppgitt over industrien og pengegriske folk som går over alt av grenser for noen skarve kroner :-( hva kan en stole på egentlig...

Skal kun brukes hudpleier produkter, da jeg er hudpleier og sykepleier. Blir organisk og uten alt annet fra nu skin og cosmopharmas

Babyoljer og badeoljer er i utgangspunkt overflødig hvis babyen har normal hud. Dette fikk jeg klar beskjed om av dr.Langeland ( hudlegen i inslaget til tv2 hjelper deg). Det var han som satte diagnosen på hudsykdommen til sønnen min for snart 15 år siden ;)
Jeg brukte det på han, fordi jeg hadde mistanke om at han hadde ichtyose, noe jeg fikk bekreftet av dr.Langeland ;)
Denne gangen kommer jeg kun til å brukedet hvis det viser seg at lille spire også har ichtyose, noe som er 50/50 sjanse siden det er gutt......

Last edited:
Babyoljer og badeoljer er i utgangspunkt overflødig hvis babyen har normal hud. Dette fikk jeg klar beskjed om av dr.Langeland ( hudlegen i inslaget til tv2 hjelper deg). Det var han som satte diagnosen på hudsykdommen til sønnrn min for snart 15 år siden ;)
Jeg brukte det på han, fordi jeg hadde mistanke om at han hadde ichtyose, noe jeg fikk bekreftet av dr.Langeland ;)
Denne gangen kommer jeg kun til å brukedet hvis det viser seg at lille spire også har ichtyose, noe som er 50/50 sjanse siden det er gutt......

Olje i badevatnet er ganske greitt å bruke da det kjem til plassar og reingjer det på ein skånsomt måte, blandt anna på penisen :)

Det trenger jo ikke å være 'babyolje', en kan f.eks bruke økologisk solsikke/olivenolje, så tror ihvertfall jeg at det hakket bedre enn 'kjemisk' babyolje :-)
(Fikk tips om det fra en jordmor, som mente at alt en smurte på en baby, bør være så rent st man kan spise det/steke i det)

Jeg brukte babyserien til The Body Shop på førstemann, både til babyen og meg selv. Synes den luktet så mildt og godt. Hadde selv også glede av både oljen, såpen og ikke minst krukken med bodybutteret. Fint for bebisen at mamma ikke lukter sterkt. Liker dessverre ikke sånn helt luktfrie produkter så godt, så dermed var denne serien midt i blinken. Koster litt, men fint å ønske seg :)

Jeg vurderte å kjøe bb til meg og lille i magen. Heldigvis googlet jeg litt om det først og leste artikler om det. Glad jeg gjorde det og dermed ente opp med å ikke kjøpe. Har leitet litt etter noe jeg kan bruke på både meg og baby som er bra. Liker heller ikke sånne helt luktfrie produkter. Kansje jeg skal prøve meg på bodyshop sin jeg også da. :)

Jeg brukte babyserien til The Body Shop på førstemann, både til babyen og meg selv. Synes den luktet så mildt og godt. Hadde selv også glede av både oljen, såpen og ikke minst krukken med bodybutteret. Fint for bebisen at mamma ikke lukter sterkt. Liker dessverre ikke sånn helt luktfrie produkter så godt, så dermed var denne serien midt i blinken. Koster litt, men fint å ønske seg :)
Prøvd å se på nettsidene til bodyshop, men finner ikke noe babyserie. Husker du hva den heter? :) Liker til vanlig veldig godt bodyshop sine produkter så tenkte å prøve babyserien også. Har ikke vist at de hadde det. :)

Her kommer jeg nok kun til å bruke weleda på babyen :) Limonene er en naturlig ingrediens som man finner i kjempemange produkter blandt annet hos burts bees, weleda, bodyshop og alle andre store produsenter. Man kan se på ingredienselistene at dette er en av de ingrediensene som er nederst på listen, og som det er minst av i produktene.

Dette er en naturlig duft som utvinnes av sitrusfrukter, kan fremme allergi, men det kan de fleste andre ingredienser også.

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Prøvd å se på nettsidene til bodyshop, men finner ikke noe babyserie. Husker du hva den heter? :) Liker til vanlig veldig godt bodyshop sine produkter så tenkte å prøve babyserien også. Har ikke vist at de hadde det. :)
Hmmm husker ikke, men skal sjekke. Så hører du fra meg. Jeg bor like ved en body Shop butikk også

Her kommer jeg nok kun til å bruke weleda på babyen :) Limonene er en naturlig ingrediens som man finner i kjempemange produkter blandt annet hos burts bees, weleda, bodyshop og alle andre store produsenter. Man kan se på ingredienselistene at dette er en av de ingrediensene som er nederst på listen, og som det er minst av i produktene.

Dette er en naturlig duft som utvinnes av sitrusfrukter, kan fremme allergi, men det kan de fleste andre ingredienser også.

Limonene var den ingrediensen ekspertpanelet til tv2 reagerte mest på at var I babyprodukter..... Den er ekstremt allergifremkallende. Så de anbefalte å styre unna produkter med dette i

Limonene var den ingrediensen ekspertpanelet til tv2 reagerte mest på at var I babyprodukter..... Den er ekstremt allergifremkallende. Så de anbefalte å styre unna produkter med dette i
Ja, det er jeg helt enig i, men synes det blir flåsete av testen å henge ut burt's bees slik at alle vordende mødre setter teen i vrangstrupen og løper å kjøper bodyshop produkter istedenfor, selv om de inneholder langt større mengder av dette stoffet enn f.eks burts bees.

Jeg som hudpleier ville heller brukt burts bees eller weleda på barnet mitt enn natusan f.eks, da basert på resten av ingredienselisten :)

Ellers helt enig med deg i at slike produkter er overflødige, slik du skriver over. Alt som kommer ut av menneskekroppen, og spesielt hos babyer fjerner man med en lunken klut :)

Ja, det er jeg helt enig i, men synes det blir flåsete av testen å henge ut burt's bees slik at alle vordende mødre setter teen i vrangstrupen og løper å kjøper bodyshop produkter istedenfor, selv om de inneholder langt større mengder av dette stoffet enn f.eks burts bees.

Jeg som hudpleier ville heller brukt burts bees eller weleda på barnet mitt enn natusan f.eks, da basert på resten av ingredienselisten :)

Ellers helt enig med deg i at slike produkter er overflødige, slik du skriver over. Alt som kommer ut av menneskekroppen, og spesielt hos babyer fjerner man med en lunken klut :)

Helt enig.... Her blir det bruk av gaskluter og rent vann så lenge vi er hjemme ;)

Back
Topp