Jeg savner min farfar, av og til slår savnet meg intenst.
Han døde da jeg gikk i femte klasse, og det tok jeg veldig tungt. Ellers har jeg alle besteforeldrene mine enda, så han er liksom det eneste ordentlige tapet jeg har opplevd.
I januar i år ble en gutt jeg gikk på ungdomskolen sammen med begravet, og da jeg kjørte hjem etterpå måtte jeg bare stoppe på kirkegården en gang til, hadde tenkt mye og måtte bare se om jeg fant farfar. Jeg har faktisk ikke sett graven hans siden begravelsen. Pappa og de tok oss aldri med, ikke mens jeg var der iallefall. Så jeg stoppet og fant ham. Tenkte på ham og klassekameraten min hele kvelden, og vi la oss måtte jeg bare fortelle sambo at jeg tenkte sånn på stakkars Sindre som ligger på kirkegården. Jeg vet det er dumt, men det plaget med liksom at det var så sykt kaldt og surt der de skulle ligge. Så fortalte jeg at jeg hadde vært ved farfars grav, og da knakk jeg sammen.
13 år siden han døde nå, han døde like før påsketider, bare noenogfemti år. Fremdeles syns jeg det er rart at han ikke er her, og utrolig vondt at han aldri fikk møte frøkna.