ehm...

Baby Dust

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
herregud, har jo ikke hatt mensen på nesten 3 år!!! Har glemt hvordan det er! men tror jeg har den nå ( fikk den rett etter jeg tok ut spiralen)! Så har lagt inn dato for første dag her på babyverden og håper at det stemmer sånn ca med syklusen osv! Hadde stabil syklus helt til jeg ble gravid sist, så etter fødselen så har det bare vært tull... Aner jo ikke noen ting... 

Skulle ønske jeg viste litt bedre, for da kunne jeg ha ca regna :/ ! Noen tips til meg for å komme inn i dette igjen? Har egentlig aldri brydd meg om syklusen osv, så er helt fersk :P 
Virker som dere har god kontroll :) 
 
=) heihei =) Jeg har ikke så mye erfaring med sykluser som ikke er i orden selv.. har syklus på 30 dager, er nesten på klokka også :P hehe. men har kjenner flere som det har tatt lang tid før syklusen er skikkelig i orden etter prevansjon av forskjellige slag. Noen har fått hjelp av lege, etter en stund da, for å få orden på syklusen. vet ikke helt hvordan =)

Men så lenge du noterer første dag med TR, så noterer du ned neste gang også så har du jo en noenlunde oversikt over syklusen din =) Jeg forstår at de som ikke har en jevn syklus, har litt problemer med å vite når de har eggløsning. Da er det vel anbefalt å ha sex annen hver dag eller noe sånt =) 28 dagers syklus er gjennomsnitte =) så det er vel greit å ta det som utgangspunkt hvis en ikke vet hvor lang syklus en har.
Vet ikke om dette svarte deg på noe i det hele tatt hehe :)
 
Bestille egglløsningstester! Jeg gjorde det når vi skulle ha førstemann selv om jeg hadde jevn syklus. Har bestilt tester nå også, for fra å ha en jevn syklus på 31-32 dager i halvannet år, og el på syklusdag 13-14, så ble jammen alt heelt annerledes denne første prøveperioden! Spratt helt opp i 34 dagers syklus! Så her tar jeg ingen sjanser ;) Forrige gang satt spira på første forsøk takket være eggløsningstester.
 
takk for svar begge to ;) 

Hvordan fungerer disse eggløsningstestene, skjønner ikke helt når jeg skal ta di :P haha.. gud føler meg helt "ute" av det her! Men tror nesten at etter helga så er det bare å kjøre på, og så får vi se om det går denne mnd, om ikke får jeg bare begynne å følge med og notere, for det virker litt lettere når man vet syklusen osv:)
 
Eggløsningstestene fungerer på samme måte som graviditetstest, men de forutser eggløsninga ved å slå ut på et hormon (tror jeg) i urinen. Man begynner som regel å teste en liten stund etter mensens første dag. Kommer litt an på sykluslengde selvfølgelig. Noen tester kanskje hele veien for å få oversikt. Utifra min syklus skal jeg begynne å teste på syklusdag 13-14. Begynner kanskje en dag før for sikkerhets skyld. Funka fint for oss for tre år siden. Og da hadde vi sex bare den dagen jeg hadde positiv eggløsningstest! Ikke noe sexmas og styr hele mnd ;)
 
da har jeg bestilt, så får jeg sjekke det ut :)
 
Back
Topp