Ehm... Kjærestetid

Hardusett

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Nå er det 10 dager siden fødsel, er nok ikke helt klar til å "hoppe i høyet" enda, men det blir litt å pleie kjæresten innimellom likevel og... utvendig nytelse for min del :oops::p
Han er veldig flink til å få meg til å føle meg ønsket, selv med litt mjukere mage - at jeg konstant lukter melk og har puppene ute på vift til enhver tid! :laughing002 Og siden renselsen ser ut til å være over, tror jeg det blir vanskelig å holde fingrene av fatet frem til 6-ukers kontrollen (må også få satt inn prevensjon!)
Men er det for tidlig å sette i gang, med kondom? Noen med erfaring?
Tenker det er værst med bakteriene?

Glemte selvfølgelig å ta dette opp når helsesøster kom på besøk, selv om hun var inne på temaet.
Skal på kontroll igjen med den lille neste uke, så kan jo evt. spørre da.

Men kjenner jeg meg rett glemmer jeg å ta det opp der også, når det blir sånn fokus på den lille :happy090
 
Nå er det 10 dager siden fødsel, er nok ikke helt klar til å "hoppe i høyet" enda, men det blir litt å pleie kjæresten innimellom likevel og... utvendig nytelse for min del :oops::p
Han er veldig flink til å få meg til å føle meg ønsket, selv med litt mjukere mage - at jeg konstant lukter melk og har puppene ute på vift til enhver tid! :laughing002 Og siden renselsen ser ut til å være over, tror jeg det blir vanskelig å holde fingrene av fatet frem til 6-ukers kontrollen (må også få satt inn prevensjon!)
Men er det for tidlig å sette i gang, med kondom? Noen med erfaring?
Tenker det er værst med bakteriene?

Glemte selvfølgelig å ta dette opp når helsesøster kom på besøk, selv om hun var inne på temaet.
Skal på kontroll igjen med den lille neste uke, så kan jo evt. spørre da.

Men kjenner jeg meg rett glemmer jeg å ta det opp der også, når det blir sånn fokus på den lille :happy090

Oi, det orket jeg ikke tanken på engang før mange måneder etter fødsel. Amming 24/7 og kolikk er alt annet enn sexy.:p

Du kan bruke kondom nå ja, og er du ferdig med renselsen er det ikke farlig å kose seg, men ta det veldig pent, det føles fort veldig annerledes der nede, og orgasmer kan få det til å trekke seg sammen og gjøre vondt/være ekkelt.

Dere kan jo begynne med andre ting, og se hvordan det føles først? :)
 
Her var vi i gang 11 dager etter. Gikk 2 uker forrige gang. De sier at så lenge du føler deg klar så er det ingen hindring. Start rolig og prøv dere frem. [emoji5]
 
Oi, det orket jeg ikke tanken på engang før mange måneder etter fødsel. Amming 24/7 og kolikk er alt annet enn sexy.:p

Du kan bruke kondom nå ja, og er du ferdig med renselsen er det ikke farlig å kose seg, men ta det veldig pent, det føles fort veldig annerledes der nede, og orgasmer kan få det til å trekke seg sammen og gjøre vondt/være ekkelt.

Dere kan jo begynne med andre ting, og se hvordan det føles først? :)

Hadde absolutt ikke følt meg sexy med ammingen - og kroppen etter fødsel - om han ikke hadde vist interesse. Langt i fra :whacky011 Kroppen er liksom ikke "min" nå, men bare til for den lille.

Krysser fingrene for at kolikk ikke kommer!

Har fått orgasmer ved utvendig stimuli. Og systemet funker enda :oops: Bare spent på hvordan det vil føles innvendig.

Her var vi i gang 11 dager etter. Gikk 2 uker forrige gang. De sier at så lenge du føler deg klar så er det ingen hindring. Start rolig og prøv dere frem. [emoji5]

Så bra! Var renselsen over?
Eller gikk det bra uansett?

Er liksom litt redd for at den ikke skal være over, selv om egentlig er sikker på at den er det :happy090
Sånn det er å være nybakt mor sikkert. Usikker på alt :laughing002
 
Hadde absolutt ikke følt meg sexy med ammingen - og kroppen etter fødsel - om han ikke hadde vist interesse. Langt i fra :whacky011 Kroppen er liksom ikke "min" nå, men bare til for den lille.

Krysser fingrene for at kolikk ikke kommer!

Har fått orgasmer ved utvendig stimuli. Og systemet funker enda :oops: Bare spent på hvordan det vil føles innvendig.



Så bra! Var renselsen over?
Eller gikk det bra uansett?

Er liksom litt redd for at den ikke skal være over, selv om egentlig er sikker på at den er det :happy090
Sånn det er å være nybakt mor sikkert. Usikker på alt :laughing002

Var litt usikker på om det var rester, men det var heldigvis ikke det. Tror de fleste bekymrer seg litt for det og synes Evt det er flaut ovenfor partner. På mange måter så bryr de seg kanskje ikke, min gjorde iallfall ikke det siden han har tatt sjansen :)

Man blir jo gjerne litt nyforelsket igjen, så får man lyst til å kose litt. Jeg hadde bare følt meg frem og Evt pratet med han om det på forhånd for at du skal føle deg trygg :)
 
Var litt usikker på om det var rester, men det var heldigvis ikke det. Tror de fleste bekymrer seg litt for det og synes Evt det er flaut ovenfor partner. På mange måter så bryr de seg kanskje ikke, min gjorde iallfall ikke det siden han har tatt sjansen :)

Man blir jo gjerne litt nyforelsket igjen, så får man lyst til å kose litt. Jeg hadde bare følt meg frem og Evt pratet med han om det på forhånd for at du skal føle deg trygg :)

Vi fikk handlet inn kondomer og prøvd oss! Og jeg er positivt overrasket :p
Kan si så enkelt at som førstegangsfødende, så var jeg litt urolig for hvordan status ville bli "der nede". Forandrer det seg mye? Blir det, ja, romslig?
Men det var nesten stikk motsatt. Det var bedre!

Eneste som kanskje var litt ekkelt for meg, er vel at jeg fortsatt har litt deigete mage etter fødselen (okei, skjønner at jeg strengt tatt egentlig ikke har noe å klage på, men ganske uvant for meg å ikke være heeelt stram i fisken:shy:)

Så vil nesten anbefale de som tenkte litt som meg; at det er litt farlig å gjøre det før de seks ukene; det er lov å prøve seg!
Det er bra slike som deg også deler erfaringer.
Nå må jeg også legge til at jeg hadde en enkel fødsel, uten rifter eller behov for sting!

Ja, vi er strengt tatt nyforelsket da graviditeten startet omtrent da vi møttes (bare at vi ikke visste om det de tre første månedene) Og han har vært en skikkelig støttende påle, både under og etter graviditeten.

Det gjør noe ekstra med samholdet å være sammen om en fødsel. Liker hvordan han bare fortelle hvor imponert han er av meg som kjæreste, som fødekvinne - og det som varmer ekstra godt er at han fortelle hvor flink ei mor jeg er.

Og det er godt å føle seg ønsket. Selv når du har hatt en røff natt, puppene henger ute uten at du tenker over det og føler alt lukter melk :laughing002
Og spesielt når hodet egentlig tenker "baby, baby, baby" hele tiden :happy090 Er ganske sikker på at jeg hører babylyder og gråt, når jeg står alene i dusjen, etter å ha gitt en mett, sovende baby til barnefar :p
 
Her er begge to veldig opptatte av baby og jenta fra før av, men vi er veldig flinke til å sette av kjærestetid. Og det med å vise hverandre at vi er glade i hverandre på forskjellige måter. Vi ser filmer ilag, vi gir hverandre ofte klemmer og suss og komplimenter. En av de tingene vi også gjør er å ligge inntil hverandre hver natt før vi sovner <3
 
Back
Topp