Ehm ... Bilen min mugner ...

• Trådstarter Trådstarter EFM
  • Opprettet Opprettet
E

EFM

Guest
Skjønner ikke bæret. Det er ikke mat eller noenting i bilen. Har rensa hele bilen innvendig. Allikevel lukter det gjær og det har faktisk kommet litt mugg på en metallstang!! ÆSJ!
Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det. Har jo vaska innvendig ti tusen ganger for å bli kvitt lukta! 

Har du lekkasje i bilen? Står den mye i ro uten å være i bruk?

Tyder jo på at det er/kommer fukt til i bilen. Kanskje prøve å kjøpe en slik fuktsluker som du får kjøpt bla. på Clas Olsson? En boks av noe slag som trekker fuktigheten til seg. Så får du se om det hjelper. Høres lite hyggelig ut med "pelsbil" liksom...

Det er antakelig fuktig i bilen på steder du ikke ser. Det beste er nok å sende den på innvendig rens, men om du har mulighet til det hadde jeg satt en varmevifte i bilen mens den sto i en garasje med vinduene på gløtt. Det må få tørke skikkelig der. 
Om du har kjørt lenge og bilen er god og varm er det også viktig å kjøle ned bilen før du lukker dørene, stenger du varmen inne i bilen så vil det bli kondens igjen. Du ser det noen ganger ved at det er is på innsiden av ruta

løft på gummimattene i gulvet (alle 4) og skjekk om det er bløtt under. evt om det lukter frostvæske.

Hva slags bil er det?

Mest sannsynlig er det fukt i bilen. Kjenn etter på gulv under mattene.

Tror ikke lekker noen sted. Skal sjekke under mattene. Det er en golf 99 modell ... (flaut å si hvor gammel bil jeg har )

EFM skrev:
Tror ikke lekker noen sted. Skal sjekke under mattene. Det er en golf 99 modell ... (flaut å si hvor gammel bil jeg har )

Jeg har en 98 modell ;)
Sånn, nå kan du være mindre flau, hihi.

Håper du finner ut av problemet, høres ikke kjekt ut.

EFM skrev:

Har du en golf bør du iallefall sjekke under mattene Bagasjerommet, de lekker ofte fra lyktene bak, og hvis du har takluke så er det også et lite problem :)

sjekk under mattene på bilen. Er ofte at folk ikke tenker på at hvis de drar med seg snø og slikt inn så smelter det og legger seg under matta. Et knep er å ha avispapir under til en hver tid som en skifter ofte

Golf ja...

Er det rent vann?:
-Be noen spyle over hele bilen med hageslange mens du sitter inni. Spyl godt på evt. takluke, bakluken, alle dørene og alle vinduer. Da ser du om det renner inn noen plass.
-Har bilen kupefilter rett fremfor hanskerommet? I så fall kan der være en pakning under plastbranketten som er morken. I så fall fjern den og tett igjen med feks. Tech7.

Er det skittent vann, kommer det under i fra. Dvs. hull i dørken e.l.

Se også så klart etter spor etter vann innvending. Er der det så vil du jo se hvor det renner.

har du ac eller klimaanlegg? evt når renset du dette sist??

Har ac og om det har blitt rensa aner jeg virkelig ikke. Bilen har fulgt alle servicer helt til vi kjøpte den  Jeg mistenker bakluka for er der det lukter mest, men den muggdotten har funni under forsetet 

Yuna skrev:

EFM skrev:

Jeg har en 98 modell ;)
Sånn, nå kan du være mindre flau, hihi.

Håper du finner ut av problemet, høres ikke kjekt ut.

Nye biler dere har, jeg har en 94 :D Men den er det ikke mugg i.

Mugg i biler kommer ofte hvis de står lenge og om det er mye fukt i den og når bilen blir rå inne stinker det av dem også. Det kan komme vann inn et sted som gjør at den er konstant våt i trekket om det være seg seter eller gulv ofte bagasjerom på eldre biler. Om vintern når det er snø og du bruker bilen og den blir varm, tiner det vann og det er ikke mye vann som skal til heller som siver eller drypper inn i bilen.

Meguiars Odor eliminator skal være bra, Bilextra selger dette. Har du en kupè varmer som kan stå på en natt så bilen tørker skikkelig først? Hvis ikke blir ikke problemet borte om man sprayer den eller vasker den.

Min gamle golf var som et kjørende akvarium.
lakk som en sil og hørte nesten det skvulpet når jeg svingte..

GLAD jeg fikk solgt den bilen gitt.

Back
Topp