egypt

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
noen som har vært i egypt?

har en del spørsmål:

anbefaler du å dra dit med barn?
hvor bodde dere, by/hotell
hvilket reiseselskap reiste dere med?
hvordan er strendene?
vinterstid, temperaturer...

kom med tips til meg[:)]

Synes egypt var[:'(] Kommer ikke til å sette mine ben der igjen

ORIGINAL: *LiseT*

Ei veninne av meg bor i Sharm, og hun syntes det er knall. I dag var det 50 grader og luftfuktigheten var uholdbar..

Jeg ville ikke tatt med en baby dit for å si det slik..

men det er jo nå i september. det er vel mye kjøligere der i februar vil jeg tro?

Likte oss veldig dårlig der vi[:o]

Har aldri vært i Egypt, men mannen min trivdes veldig godt der nede.

Nå var ikke han i turiststedene da, så det vet jeg veldig lite om.

jeg har også vært veldig skeptisk til nord afrika generelt, mest pga religion og kultur.

vi har vært mye i østen bl.a, men det som ville vært så bra med f.eks egypt er reisetid og tidsforskjell.

noen som har tips til andre steder å dra med små barn da? vi er ikke keen på kanariøyene, men vil som sagt ha forholdsvis kort reisevei.

Har hørt at folk er mindre påtrengende i Marokko enn i Egypt... Og at det er veldig mye å oppleve i Marokko. Har bare vært der ett par dager, men likte Marokko best av Marokko og Tunisia.

ORIGINAL: *Meya*

Har hørt at folk er mindre påtrengende i Marokko enn i Egypt... Og at det er veldig mye å oppleve i Marokko. Har bare vært der ett par dager, men likte Marokko best av Marokko og Tunisia.

har sett litt på marokko også, men er som sagt veldig skeptisk til disse landene, nå når vi har med oss barn.
hvor i marokko var du?

Har vært i Sharm i mars, da var det helt perfekt temperaturmessig iallefall.. Vi hadde "hoppepå" tur, og
havnet på hotell med helt grei standard men man bestiller vel helst spesifisert hvis man reiser med barn. 
Vet ikke helt om jeg vil anbefale å ha med barn dit, lite barnevennlige strender pga korallrev og man får
ikke gått i fred på gata.. Vi storkoste oss altså, men var nå der alene før barn var inne i bildet [:)]

Tror ikke det er noen barneleger som anbefaller noen å dra dit med barn i allefall!
Vi spurte barnelegen vår, og ho sa at det var ikke bra der for barn, de fikk mye infeksjoner og sykdommer, og været/temperaturen var ikke bra!

Så vi slo fra oss det. Gran Canaria derimot var visst veldig barnevennlig... 

ORIGINAL: Bamboo

Har vært i Sharm i mars, da var det helt perfekt temperaturmessig iallefall.. Vi hadde "hoppepå" tur, og
havnet på hotell med helt grei standard men man bestiller vel helst spesifisert hvis man reiser med barn. 
Vet ikke helt om jeg vil anbefale å ha med barn dit, lite barnevennlige strender pga korallrev og man får
ikke gått i fred på gata.. Vi storkoste oss altså, men var nå der alene før barn var inne i bildet [:)]

ok. ja det er jo mange steder som er knall når man er uten barn, men man blir en del mer kresen med barn.

jeg har selv reist jorden rundt flere ganger, og ville vel bare tatt med datteren min til 10% av de landene jeg var i da.

da tror jeg kanskje ikke vi går for egypt i vinter nei[:)]
skal reise med søstern og hennes mann og barn, så må ta en prat der.

takk for fin info[:)]

Shit da!
Var ikek akkurat slik erfaring jeg ville høre heller...
har bestilt og betalt for 11 dager i hurgada fra 6.okt.
Temperaturen er ca 23 da, så det er ikke sååå varmt.
Men dere tror vel ikke at de er så innpåslitne og frekke når man går
der med mann og barn???[8|][8|]
Vil liksom ikke at de skal løfte på skjørtet mitt liksom[&:]

ORIGINAL: flotte

har sett litt på marokko også, men er som sagt veldig skeptisk til disse landene, nå når vi har med oss barn.
hvor i marokko var du?

Var i en liten by, helt med grensen til Algerie, i nord, absolutt ikke noe turiststed hehe. Var der for å hente noen fra familien i Algerie som hadde vært på ferie i Marokko hos familien sin.

ORIGINAL: ActionPaction

jeg syns sånne turiststeder i både marokko, tyrkia og egypt er [:'(]

blir liksom så utrolig fjernt fra landet og kulturen forøvrig, og har inntrykk av at charter-stedene fungerer som en magnet på slitsomme selgere og uærlige folk.

har et utrolig godt inntrykk av arabiske land + tyrkia. folk er utrolig hjelpsomme og gjestfrie, maten er fantastisk, det er minimalt med kriminalitet, prisene er lave, restauranter er familievennlige og det er mye å finne på med barn. men det virker som om alt dette forvinner på charter-stedene

Det jeg har hørt, er at det i Marokko er lettere å fjerne seg fra turiststedene, og heller oppholde seg litt utenfor de verste turistområdene, enn det er feks i Tunisia.

Jeg har vært i ett par helt utrolige arabiske land, og ett par middelmålige, som feks Tunisia. Jeg elsker Yemen, det var helt fantastisk, men kanskje ikke akkurat turiststed hehe...

har en del spørsmål:

anbefaler du å dra dit med barn? ikke egentlig....jeg og sambo var der for ett par år tilbake, og vi ble matforgifta begge to selv om vi var ekstremt nøye med hygienen.
hvor bodde dere, by/hotell? Hurghada
hvilket reiseselskap reiste dere med? Det husker jeg ikke
hvordan er strendene? Helt ok. HEr var strendene "private". altså hotellene eide dem, så du måtte ha med deg en lapp som sa hvilket hotell du bodde på. Det var jo i grunnen positivt, da slapp vi alle disse selgerne, og det var kun turister på stranda og de som jobbet i baren/restauranet osv.
vinterstid, temperaturer... Husker at det var varmt og godt. Vi reiste i desember

Egypt er et fantasisk land når det kommer til opplevelser. Det å reise rundt å oppleve pyramider, gravsteder og andre akreologiske serverdigheter er bare helt utrolig!!!!! Men vi fikk skikkelig avsmak når vi ble dårlige....det var både ubehagelig og smertefull. I egypt MÅ du være nøye med håndhygienen...pengene der nede er regelrett møkkete fra ende til annen (papirpenger som aldri har vært bytta ut...)

Men jeg vil ikke reise dit med mine barn....spesilet ikke når dem spiser samme maten som vi gjør, men hadde dem fått pupp, mme eller grøt så hadde kanskje ting vært litt anderledes....

ORIGINAL: ¤vimpane¤

har en del spørsmål:

anbefaler du å dra dit med barn? ikke egentlig....jeg og sambo var der for ett par år tilbake, og vi ble matforgifta begge to selv om vi var ekstremt nøye med hygienen.
hvor bodde dere, by/hotell? Hurghada
hvilket reiseselskap reiste dere med? Det husker jeg ikke
hvordan er strendene? Helt ok. HEr var strendene "private". altså hotellene eide dem, så du måtte ha med deg en lapp som sa hvilket hotell du bodde på. Det var jo i grunnen positivt, da slapp vi alle disse selgerne, og det var kun turister på stranda og de som jobbet i baren/restauranet osv.
vinterstid, temperaturer... Husker at det var varmt og godt. Vi reiste i desember

Egypt er et fantasisk land når det kommer til opplevelser. Det å reise rundt å oppleve pyramider, gravsteder og andre akreologiske serverdigheter er bare helt utrolig!!!!! Men vi fikk skikkelig avsmak når vi ble dårlige....det var både ubehagelig og smertefull. I egypt MÅ du være nøye med håndhygienen...pengene der nede er regelrett møkkete fra ende til annen (papirpenger som aldri har vært bytta ut...)

Men jeg vil ikke reise dit med mine barn....spesilet ikke når dem spiser samme maten som vi gjør, men hadde dem fått pupp, mme eller grøt så hadde kanskje ting vært litt anderledes....

takk for svar[:)]

jeg var i hurghada i mars 03 - helt behagelig temperatur hvis man skulle hatt med en baby.. var lite på stranda, for det blåste litt - men vi storkoste oss ved bassenget.. husker ikke hva hotellet het, men det var ingenting å utsette på det heller, annet enn at de brukte litt mer enn de lovede 10 minuttene på å bære opp koffertene våre [8D]
vi kjørte mye minibuss og taxi, opplevde for det meste bare hjelpsomme folk - venninna mi glemte igjen veska si i en minibuss, og han ene taxisjåføren vi ble kjent med kjørte over hele byen, snakka med alle han kjente - alt for å finne veska hennes.. han kjørte oss til et billigutsalg med røyk, fordi han syns det var så dyrt på flyplassen..
vi hadde ikke med oss barn dit av den enkle grunn at ingen av oss da hadde barn, men opplevde både hotell og by som barnevennlig.. det var ikke støy på hotellet på kvelden og fulle folk var ikke noe problem da det kun er noen få turister som drakk - inne i selve sentrum..
hadde et par opplevelser med litt nærgående selgere, men det kan jeg igrunn takke meg selv for som ikke bare sa NEI da han dro meg og venninna mi med inn i butikken (to blondiner alene på shopping mens mannfolka er igjen og slækkern på hotellet...)... det skjedde ingenting farlig, bare en sånn "æsj så ekkel han fyren var"-opplevelse..
alt annet var bare positivt.. folk er høflige (de var det den gangen iallefall), og jeg kunne lett reist tilbake dit både med og uten tobias [:)]

ORIGINAL: Dollface™

jeg var i hurghada i mars 03 - helt behagelig temperatur hvis man skulle hatt med en baby.. var lite på stranda, for det blåste litt - men vi storkoste oss ved bassenget.. husker ikke hva hotellet het, men det var ingenting å utsette på det heller, annet enn at de brukte litt mer enn de lovede 10 minuttene på å bære opp koffertene våre [8D]
vi kjørte mye minibuss og taxi, opplevde for det meste bare hjelpsomme folk - venninna mi glemte igjen veska si i en minibuss, og han ene taxisjåføren vi ble kjent med kjørte over hele byen, snakka med alle han kjente - alt for å finne veska hennes.. han kjørte oss til et billigutsalg med røyk, fordi han syns det var så dyrt på flyplassen..
vi hadde ikke med oss barn dit av den enkle grunn at ingen av oss da hadde barn, men opplevde både hotell og by som barnevennlig.. det var ikke støy på hotellet på kvelden og fulle folk var ikke noe problem da det kun er noen få turister som drakk - inne i selve sentrum..
hadde et par opplevelser med litt nærgående selgere, men det kan jeg igrunn takke meg selv for som ikke bare sa NEI da han dro meg og venninna mi med inn i butikken (to blondiner alene på shopping mens mannfolka er igjen og slækkern på hotellet...)... det skjedde ingenting farlig, bare en sånn "æsj så ekkel han fyren var"-opplevelse..
alt annet var bare positivt.. folk er høflige (de var det den gangen iallefall), og jeg kunne lett reist tilbake dit både med og uten tobias [:)]

haha, å nei, nå hadde jeg egentlig lagt fra meg hele egypt tanken, også kommer du med bare god ord[8D][:)]
det er vel sånn det alltid er, smaken er som baken...
da er det bare å begynne å gruble igjen.

takk for svar

Back
Topp