Egypt

1Hege

Forelsket i forumet
I dag har jeg sittet på dataen hele dagen å drømt meg bort i Egypt.[8|][:)]
Tenkte jeg skulle bestille til november.
Hvis jeg blir gravid nå er jeg 6 mnd på vei i november, har dere tørt å dratt til Egypt da eller??

Ja det tru æ at æ hadd..men æ tru æ villa sjett om kåss formen e...litt kjedelig viss man slit m kvalme å sånt..ei vænninne sleit med det igjennom hele svangerskapet...[;)]
men som regel e man i fin form da=))[:D]

Tenkte å bestille med avbestillingsforsikring, slik at vi har en garanti iallefall!

nei jeg hadde overhode ikke dratt til egypt da, men det er meg...
Dessuten synes jeg det er et skikkelig møkka land....trivdes overhode ikke der.
Ikke for å ødelegge gleden din her altså, men du spurte jo[;)]

Hygienen der er utrolig dårlig, mange blir dårlige i magen. Jeg sleit med det i to uker der nede, enda vi bodde i turiststrøket på et såkalt luksus hotell, hvor det skulle være reint og pent men det hjalp ikke.
Så desverre som gravid hadde jeg aldri finni på å dratt ditt.
Synes også mange av menneskene som var der nede var noen skikkelig plageånder, så veldig ned på meg som jente (jenter var bare for å "brukes"), og man fikk ikke gå i fred. Det var så klart værst utenfor turistområdene.

Men for å legge til noe posetivt, så var det en STOR opplevelse og se pyramidene, egyptisk museum og kongenes dal[:)]

men du....mange har ikke samme oppfatning som meg da, som reiser ditt igjen og igjen. Men som gravid??? Aldri i verden, hadde jeg ikke turt.
Tenk hvis det skjer noe der nede med babyen i magen, tenker med skrekk og gru på de sykehusene der nede, og den legehjelpen man får der.

Det var jo derfor jeg spurte ja[:)]
Trivdes du ikke i Egypt altså?
Jeg har aldri vært der, men har hørt så mye skryt!
Så de ned på deg for at du er jente? Ja det aner meg at de er sånn da!

Hvor skal man helst reise når man er gravid da med hensyn til hygene??

Jeg har vært i Egypt på Nilen cruise og en ukes opphold på et hotell. Det jeg vil si er at jeg reiser adri dit dersom jeg er gravid, jeg fikk skikelig mageproblemer der og det var ikke noe moro. Jeg må si at jeg har vært i mange land, også Namibia, Sør Afrika, Brasil m.m. men det er første gang jeg har fått mageproblemer. Det var veldig mange i vårt reisefølge på tema reisa som slet med dette, er ikke å anbefale for gravide mager. 
Ta dere heller en tur en annen gang, hottel opphold er jo greit når barnet blir noen år da. Men ikke nå. Det er iallefall min anbefaling. Det er også mer forurensing der nede.

ORIGINAL: 1Hege

Det var jo derfor jeg spurte ja[:)]
Trivdes du ikke i Egypt altså?
Jeg har aldri vært der, men har hørt så mye skryt!
Så de ned på deg for at du er jente? Ja det aner meg at de er sånn da!

Hvor skal man helst reise når man er gravid da med hensyn til hygene??

nei jeg trivdes desverre ikke i Egypt, men veit at en del trives der ja... men veit også at MANGE er enig med meg å. Er et veldig slitsomt folkeslag. Har en skrekk opplevelse der nede da jeg ble stengt inne i en butikk. (jeg og en venninne). Jeg ble livredd!!!! Midt på dagen i en liten utstikker gate fra selve shoppinggaten. Skulle bare kikke på noen bilder, men selgerne gav seg ikke før vi hadde kjøpt noe, tilslutt låste han butikken...
Orka tilslutt ikke gå i butikker, du får ikke gå i fred, og er du så dum å gå inn i en butikk for å se, MÅ du drikke te med dem. Noe annet er uhøflig.
Og som jeg sa tidligere, jeg var konstant plaga med magen.
Så der skal ikke jeg sette mine ben igjen.
Men reiser du, så stol ikke på noen. De er dyktige på å lure til seg pengene dine.

Trygge land spør du om??? Tja si det. Jeg hadde ihvertfall vært mye tryggere på f.eks kanariøyene hvis jeg var 6 mnd gravid. Danmark eller frankrike er ikke akkurat noe å reise til i november....
Du får eventuelt rådføre deg med jordmor, jeg veit ikke mer enn det jeg har erfart selv. Og jeg er jo ikke/har ikke vært gravid.

Hmmm...viss jeg var deg ville jeg holdt meg unna egypt[;)] 

ORIGINAL: 1Hege

I dag har jeg sittet på dataen hele dagen å drømt meg bort i Egypt.[8|][:)]
Tenkte jeg skulle bestille til november.
Hvis jeg blir gravid nå er jeg 6 mnd på vei i november, har dere tørt å dratt til Egypt da eller??

Må bare gjenta noe av det de andre har nevnt.. Var i Egypt og Hurghada i august 2005, bodde på 5 stjernes hotel med halv pensjon (fikk frokost og middag på hotellet). ALLE ble dårige! Vi reiste 4 stk sammen, og en etter en ble vi syke. Broren til mannen min havnet på sykehuset pga dehydrering.. Jeg har også reist litt rundt, slik som Twinanne. Vært i Namibia og bodd på backpacker-plass der jeg delte kjøkken med andre beboere, ble ikke dårlig. Reist i Singapore, Indonesia og Malaysia, aldri dårlig.

Så med en liten i magen, ville jeg styrt unna Egypt denne gangen. MEN! Jeg trivdes skikkelig godt der og anbefaler deg å reise dit en annen gang. Mye spennende å se og gjøre der [:D]

Takk for mange svar, jenter!
Jeg skal definitivt IKKE dra til Egypt i november hvis jeg er gravid[:)]

Back
Topp