EGYPT I JULI?????

EHP

Andre møte med forumet
Hei. Vi har vært frem og tilbake med sydenvalget, etter mye om og men landet vi på Egypt (Sharm El Shake). Vi hører at det er ekstremt varmt der i juli - at det nesten ikke er til å leve? Nå blir vi litt spektiske, er det noen som har vært eller vet om det er greit å dra dit i slutten av juli med en 2-åring?? 

Jeg ville absolutt ikke dratt til egypt i juli.. Jeg har ikke erfaring med det, men bestekompisen til mannen min var der for 2 år siden i juli, å han sa det var absolutt ikke levelig for oss nordmenn dær på den tiden. Det er snakk om 40- 50 grader i skyggen. Jeg ville heller absolutt ikke dratt med meg et lite barn i en sånn varme! Ville vertfall sport helsesøster om hva hun syntes. Og fått noen tips og råd :)

Jeghar vært i Egypt i julimåned da jeg var yngre, og jeg ville aldri tatt med en toåring når det er så varmt. Det er knapt levbart for voksne mennesker. Så enten ville jeg utsatt reisen til en annen årstid, eller reist til et annet land :)

Kjenner en som bor i Egypt og han frarådet meg til å dra til Egypt om sommeren. uutholdelig varmt!

Hjertelig takk for svar! Vi utsetter nok Egyptplanene våre til høsten/våren. Hyl ut om dere har andre forslag til sydenferie i juli :-)

Jeg er Hellas fantast.... Varmt der også da.. Spesielt i Juli! Men akk så vakkert <3

Hellas er fint, men der skal vi nok klare å leve en uke uten å renne helt bort :) Forslag til hvor i Hellas? Vi har tenkt litt på Kreta - men vet ikke hvor det er fint å reise..

Det er ca 34 grader der nå, så du kan tenke deg varmen i juli;)
UUTHOLDELIG er ordet :) Bra dere utsetter det med en 2åring:)

Jeg har vært der midt i juli for 4 år siden. Det var veldig veldig varmt. Jeg hadde ikke tatt med en 2åring der på i juli.. Min jente blir 3 i juli, og vi skal til syden sammen for første gang i sommer. Jeg har valgt vekk steder som egypt og tyrkia på grunn av den ekstreme sommervarmen..

Kanariøyene da, kanskje? Det blir det ikke så uutholdelig varmt som i Tyrkia, Egypt osv. :)

Back
Topp