Egoistiske menn + tvang om abort

Var dette ett uhell eller ville du bare ha barn ?? Jg synes d er egoistisk å bære frem barnet også jg da bare fordi man vil ha barn.

Sent from my GT-S7560 using BV Forum mobile app

Ja dette var ett uhell og jeg går faktisk på prevansjon, men tydeligvis fungerer ikke p-pillen på meg. Hvis jeg hadde hatt så jævla lyst å få barn med en random, kunne jeg da for svarte holdt kjeft til dem det gjaldt å bare fått barnet å skrevet opp ukjent far! Synes at du bør spare deg for det oppkastet du kom med her, sykt unødvendig!

Gratulerer♡

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Så mange fordomsfulle og ekle folk det er her!
Stå på ditt du:)
Ett barn er ett barn og det beste er når de er ønsket!

Blokker de og unngå kontakt til barnet er født. La nav ta kontakt med de ang farskapstest. Og drit i de hjernedøde kommentarene her...

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Din kropp og du som bestemmer som flere allerede har påpekt. Hadde bedt personene som det gjelder om å ikke ta kontakt med deg og forberede deg på å gjøre det alene. Ingen kan tvinge deg til abort, like lite som du kan tvinge noen av dem til å ønske seg barnet.

WOW! Må si jeg blir sjokkert over hva en del av dere spyr ut av dritt her! Som det ble sagt tidligere her, tydeligvis mange som føler de kan si hva de vil når de kan gjemme seg bak et brukernavn!
Har du ikke noe konstruktivt å komme med, så la være å skrive! Å kalle folk dumme, det er jo utrolig smart! Gå i dere selv, og fei for deres egen dør! Flaks for alle dere som har gått gjennom livet uten å gjøre noe dere ikke er stolt av!!!!

Også over til det dette egentlig dreier seg om ;)
Gjør det som føles rett i hjertet ditt, ikke la noen presse deg til noe du ikke vil!
Om du må klare deg selv, så er jeg sikker på at du klarer deg bra uansett! Stå på, og lykke til :)
Sender deg en stor klem :) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja dette var ett uhell og jeg går faktisk på prevansjon, men tydeligvis fungerer ikke p-pillen på meg. Hvis jeg hadde hatt så jævla lyst å få barn med en random, kunne jeg da for svarte holdt kjeft til dem det gjaldt å bare fått barnet å skrevet opp ukjent far! Synes at du bør spare deg for det oppkastet du kom med her, sykt unødvendig!
I den andre tråden skriver du at du hadde sex med en av de når du hadde el, man har ikke el på p-pillen. Hvis du visste du hadde el og hadde ubeskyttet sex har du jo gått inn for å bli gravid.
Ingen ting galt med å bli gravid med vilje, men da får man stå for det.

Sendt fra min iPhøøøne

I den andre tråden skriver du at du hadde sex med en av de når du hadde el, man har ikke el på p-pillen. Hvis du visste du hadde el og hadde ubeskyttet sex har du jo gått inn for å bli gravid.

Sendt fra min iPhøøøne
Jeg hadde EL både med pillen og spiral, var til utredning på grunn av menssmerter så har tatt en del innvendig UL oppgjennom årene. Prevensjon trenger ikke å hindre EL, men da hindrer det som oftest egget i å feste seg. Det kan også gjøre sperm mindre levedyktig, nå er jeg ingen ekspert, men sier det jeg har fått høre av gyn selv. Nå velger jeg heller å tro på TS enn å spekulere i ting jeg egentlig ikke har noe med :)

<3 29.12.14 <3

Sendt fra min iPhøøøne
prevensjon hindrer ikke EL, vis man ikke har EL har man heller ikke mensen å i så og si alle typer prevensjon (selv de man mister mensen av) har man EL og vil da en sjeldent gang eller hver mnd få mensen for det støter ut egget.

bare sånn til info (fins mye bra dokumentasjon om hva østrogen tilførsel gjør, dette er da vanlig virkemiddel i hormon type prevensjon)

vanlig p-pille for eksempel lurer kroppen til å tro at den aldri er gravid så man går igjennom en vanlig periode med EL og mensen, noen ganger fungerer ikke p-pillen optimalt og selv i tilfeller hvor den er tatt 100% riktig har man en mulighet på 1-3 % å bli gravid da man aldri kan være 100% sikker.

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

prevensjon hindrer ikke EL, vis man ikke har EL har man heller ikke mensen å i så og si alle typer prevensjon (selv de man mister mensen av) har man EL og vil da en sjeldent gang eller hver mnd få mensen for det støter ut egget.

bare sånn til info (fins mye bra dokumentasjon om hva østrogen tilførsel gjør, dette er da vanlig virkemiddel i hormon type prevensjon)

vanlig p-pille for eksempel lurer kroppen til å tro at den aldri er gravid så man går igjennom en vanlig periode med EL og mensen, noen ganger fungerer ikke p-pillen optimalt og selv i tilfeller hvor den er tatt 100% riktig har man en mulighet på 1-3 % å bli gravid da man aldri kan være 100% sikker.

Takk for litt mer oppegående lesing:)

http://www.fastlegen.no/livets-fase...eplanlegging/utfordringer/prevensjon-p-pillen

P piller skal faktisk hemme eggløsning hvis man tar de riktig, men ingen regler uten unntak.

Jeg tror jeg bare ville tenkt på meg selv i denne tiden, gitt beskjed om at du beholder barnet og så tatt avstand fra begge to til det blir nødvendig å ha kontakt med dem igjen, evt ved DNA-testing.

Jeg skjønner godt de er litt frustrerte i og med de begge har fått beskjed om at de "kanskje" skal bli far, når de ikke er i et forhold med personen som skal bli mor til deres barn. Men gjerne ettersom det blir avklart når barnet er født, hvem som er faren, så kan det jo forhåpentligvis være at personen stiller opp. Jeg selv, om jeg var mannen, tror ikke jeg hadde klart å involvere meg noe særlig før jeg visste, tenk om barnet skulle vise seg å ikke være mitt, det må jo være fryktelig det også. Er nok derfor de tenker abort er den enkleste, letteste løsningen, for dem.

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

http://www.fastlegen.no/livets-fase...eplanlegging/utfordringer/prevensjon-p-pillen

P piller skal faktisk hemme eggløsning hvis man tar de riktig, men ingen regler uten unntak.
Ser det at de fleste sider sier dette nå, ikke akkurat det jeg fikk beskjed om når jeg leste meg opp om prevensjon, heller ikke det mannen som er farmasøyt hadde lært ;) Men temaet er såpass innviklet pga hormon balanse som skal holdes oppe og nede ++ ;)

Men greit å vite at de sier det da selvom jeg vet jeg ihvertfall har EL selvom jeg bruker prevensjon

Ser det at de fleste sider sier dette nå, ikke akkurat det jeg fikk beskjed om når jeg leste meg opp om prevensjon, heller ikke det mannen som er farmasøyt hadde lært ;) Men temaet er såpass innviklet pga hormon balanse som skal holdes oppe og nede ++ ;)

Men greit å vite at de sier det da selvom jeg vet jeg ihvertfall har EL selvom jeg bruker prevensjon

Jeg fikk beskjed om det av legen når jeg gikk på p piller, og står jo i felleskatalogen så trodde ikke det var no ukjent fenomen ;) Jeg hadde aldri EL når jeg gikk på p piller..merka det hvertfall ikke...men folk er forskjellige ;)

P-piller virker primært ved å hemme eggløsning, Google it! Som voksent, ansvarlig menneske leser du vel pakningsvedlegget før bruk? Da bør du vite at om du har eggløsning er du ikke beskyttet mot graviditet.
Det sagt syns jeg disse typene du involverer deg med høres ut som drittsekker, ville kuttet kontakten. Sett barnet du har først, så deg selv, han som evnt er ufrivillig biologisk far kommer i siste rekke her. Ville tatt kontakt med noen og kartlagt fremtiden som enslig tobarnsmor snarest, evnt vurdert alternativet om du er i tvil.

Sendt fra min iPhøøøne

Ingen kan tvinge en dame til å bli mor, og personlig syns jeg det er feil å tvinge en mann til å bli far..
Ja, "er man med på leken", men tvang løser virkelig ingenting.. Jeg mener ikke at løsningen er å ta abort, men jeg hadde bare kutta kontakt og tatt ansvaret selv.. Det kan jo hende ting endrer seg med tiden.. Vet aldri..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Synes ikke abort er noen løsning med mindre barnet er uønsket fra begge parter. Har sett kjærestepar som har slitt helt til ordinær ultralyd før mannen har klart å knytte seg, kanskje trenger ikke tilknyttningen å skje i det heletatt.

Man kan ikke tvinge noen til å bli foreldre, mange barn har det kjempefint med én forelder. Synes ikke noen av dem skal kreves for bidrag med mindre det er spørsmål om samvær, akkurat dét synes jeg er feil. Det blir også mer straff enn tvang også. Det holder med at de er informert om at det kommer til å være er barn der ute som kan være deres, i tilfellet de vil ha kontakt med barnet.

<3 29.12.14 <3

Back
Topp