Egoistiske menn + tvang om abort

ChicaMe

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hei alle sammen. Jeg er nå gravid i uke 4+2, og har to menn det står i mellom. (Ja desverre...) jeg har nå fortalt de begge det at jeg er gravid å at jeg har lyst å beholde dette, både siden jeg er imot abort, og at jeg ble tvinga til en abort rett etter jul i år, og at jeg ønsker barn nr 2. (Såklart ikke på dette viset - men barnet er velkommen uansett)

Det som er det stor problemet her, er at BEGGE to på hver sin kant sitter å prøver å tvinge meg til å ta en abort, kommer med patetiske unskyldninger på hvorfor osv osv.. Jeg blir GAL. Eneste jeg vil er å bare blokkere å slette dem begge fra alt og få frem barnet helt alene uten alt dette styret rundt meg :(

Vil de ikke ha barn bør de holde buksesmekken lukket, har skaden skjedd så kan man heller utelukke dem fra fødselsattesten. Tvang om abort er noe jeg koker av, det ér overgrep. Du velger selv om du vil bære frem barnet, anbefaler at du går til Amathea og får samtaler der. Der får du vite mye om rettigheter rundt det å være alenemor osv. Kan også gi deg mer trygghet, for tror ikke at abortpress fra to kanter lar deg tenke helt klart. Ta vare på deg selv! :(

<3 29.12.14 <3

Jeg er alenemor til en jente på snart 4, og var alene i fra dag 1, så jeg vet hvordan det er å være helt alene å det er ikke noe jeg ikke kan takle.. Jeg blir bare gal av denne pressingen fra han ene her... Han skriver til meg konstant nå å krangler om at det var ett uhell å alle problemer har en løsning, kom så drar vi å fjernet "det"... Åghhhhhvv!!!!

Amathea som en tipser om her er helt supre!
Dette er helt ditt valg, og du bestemmer over din kropp og ditt barn!
Jeg hadde gitt dem begge beskjed om at jeg ikke ville ha kontakt med dem før de hadde godtatt situasjonen slik den er. At du skjønner dette er noe de ikke vil, men at det er noe du vil og kommer til å gjennomføre. Så kan dere ta kontakt senere når de har fått situasjonen litt mer klar for seg, for du vil ikke stenge dem ute fra det som skal skje heller.
Ta vare på deg selv og prøv å ikke la negative inntrykk påvirke deg alt for mye. Snakk med dem rundt deg som er støttende og lene deg mot dem!

Jeg er alenemor til en jente på snart 4, og var alene i fra dag 1, så jeg vet hvordan det er å være helt alene å det er ikke noe jeg ikke kan takle.. Jeg blir bare gal av denne pressingen fra han ene her... Han skriver til meg konstant nå å krangler om at det var ett uhell å alle problemer har en løsning, kom så drar vi å fjernet "det"... Åghhhhhvv!!!!
Du får be han om å holde fred, ikke noe han sier kan få deg til å forandre mening og gjerne si at hvis han ikke slutter å trakasere deg så vil han bli politianmeldt. Hvis du går den veien gjør det at du ikke kan ta kontakt med ha heller for da oppfordrer du oppførselen selv. Veldig synd å måtte gå til slike tiltak, men det kan også holde med at du advarer. Han må gjerne snakke til deg på en voksen og respektabel måte, men å trakasere deg er ikke greit.

Veldig bra at du er sikker på deg selv i en slik situasjon, vil anbefale Amathea uansett. Sitter ikke i en slik situasjon selv, men har fremdeles veldig god nytte av samtaler med dem. :)

Håper at du får dem til å slutte uten å måtte stenge dem fullstendig ute, ønsker deg lykke til og vil si at du er veldig sterk :)

<3 29.12.14 <3

Var dette ett uhell eller ville du bare ha barn ?? Jg synes d er egoistisk å bære frem barnet også jg da bare fordi man vil ha barn.

Sent from my GT-S7560 using BV Forum mobile app

Var dette ett uhell eller ville du bare ha barn ?? Jg synes d er egoistisk å bære frem barnet også jg da bare fordi man vil ha barn.

Skal man drepe det lille livet som vokser bare fordi den ene parten ikke vil? Ingen tvinger dem til å være far verken for barnet eller på papiret. Mer egoistisk å ta abort hvis hun ikke har noe imot å være mamma, man må ta ansvar for handlingene man gjør. Om det så var et uhell, ble resultatet et barn...

<3 29.12.14 <3

Sier bare hva jeg mener

På hvilken måte er det egoistisk?
hvis to personer har sex og det resulterer i graviditet, så er begge opplyste nok om at det kan bli barn av det. Vil du ha sex, tar du en sjanse.
Vil den ene beholde og den andre ikke, så er det faktisk opp til den kvinnelige parten å bestemme dette a det er i hennes kropp.
Hvis den mannlige parten ikke vil delta i barnets liv, er det egoistisk overfor det uskyldige barnet, men ikke noe han kan tvinges til. Hvis mor vil beholde, er det ikke egoistisk, det er en konsekvens av at mannen hadde sex.

Ingen kan tvinge deg til en abort!! Om de er så redd for å få barn så bør de holde luren inne i buksa eller tre på en kondom!! Det ER faktisk mannen sitt ansvar også! Drit i begge to når de oppfører sej på den måten! Du klarer deg fint alene og dessuten så er det mye som kan endre seg når han ser babyen...

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan er det egoistisk av dem? Det er like egoistisk av deg å ville beholde! Og slik det høres ut, slik du forteller, kanskje det er greit å vente til det er noe som er fast og stabilt for alle parter?

Hvordan er det egoistisk av dem? Det er like egoistisk av deg å ville beholde! Og slik det høres ut, slik du forteller, kanskje det er greit å vente til det er noe som er fast og stabilt for alle parter?
Hvordan kan du si til henne at det er egoistisk å beholde??? Det er barnet hennes! Blir like sjokkert hver gang jeg hører noen si slike ting!

Utrolig hva folk lirer ut av seg når de er anonyme bak et tastatur, noen som har glemt "gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg",? det gjelder over nettet også. Voksne folk...

<3 29.12.14 <3

Last edited:
Bare skriv "Du vet ikke hva du prater om. Jeg har tatt abort mot min vilje en gang før og jeg gjør det aldri igjen! Ferdig med diskusjonen, jeg kommer ikke til å svare deg noe mer!" Og så skriver du ikke noe mer til han eller tar telefonen om han ringer.

Hvordan kan du si til henne at det er egoistisk å beholde??? Det er barnet hennes! Blir like sjokkert hver gang jeg hører noen si slike ting!

Helt enig, uansett hvor vanskelig situasjonen er, så er det vanskelig å fjerne ett barn som er ønsket, selvom det ikke var planlagt!

Hvis du har bestemt deg for å beholde, så får du si til de guttene du har ligget med at du beholder barnet og at det ikke er aktuelt med abort. Er de ikke interessert i å støtte deg, så får de holde seg unna til de kommer på bedre tanker. Er vel ikke verre enn det ettersom du har bestemt deg?

Back
Topp