Egoistisk mor?

Å joda noen gjør det faktisk, må ikke ha pyskiske problemer fordet. Han her hadde nok fint gjort det av ulike grunner..

Men da er man ikke helt riktig koblet kan man kanskje si.
Min mening er at man da er en smule manipulerende, og da er det jo også et psykisk problem hos vedkommende.

Veldig trist at du opplevde dette da:(

Men da er man ikke helt riktig koblet kan man kanskje si.
Min mening er at man da er en smule manipulerende, og da er det jo også et psykisk problem hos vedkommende.

Veldig trist at du opplevde dette da:(
Han var jo helt riktig koblet frem til det her da...Men noe skjedde dessverre der, jeg er bare glad jeg så hvordan han var jeg og er kvitt han

Da jeg ble gravid med eksen (endte i SA lenge før det var aktuelt å snakke om), så var jeg fullt klar over at jeg trolig kom til å bli alene. Han var ikke klar for det, og jeg hadde aldri tvunget han til noe som helst. Skal du delta i et barns liv må du ville det selv.

Likevel hadde jeg aldri klart å ta abort (ser jo nå hvor mye jeg sliter etter SA), og hadde ikke tatt det om han hadde ønsket det. Da hadde jeg heller vært alene.

Vi er jo to om å skape et barn, men det er kun en av oss som bærer barnet og får den tilknytningen. Å tvinge noen til å ta abort er for meg helt absurd.

Han var jo helt riktig koblet frem til det her da...Men noe skjedde dessverre der, jeg er bare glad jeg så hvordan han var jeg og er kvitt han

Antakelig så var ikke alt helt riktig tenker jeg da. Godt du ble kvitt ham da:)
var selv sammen en som truet med at han skulle få meg tvangsinnlagt osv om det ble slutt etter at vi fikk barn. Aner ikke hva jeg hadde gjort om jeg på det tidspunktet hadde vært gravid, og overlykkelig for at jeg fant ut før det skjedde.
Ingen som klarer å komme med slike trusler, er 100% psykisk friske, selv om de kan virke sånn for andre.

Antakelig så var ikke alt helt riktig tenker jeg da. Godt du ble kvitt ham da:)
var selv sammen en som truet med at han skulle få meg tvangsinnlagt osv om det ble slutt etter at vi fikk barn. Aner ikke hva jeg hadde gjort om jeg på det tidspunktet hadde vært gravid, og overlykkelig for at jeg fant ut før det skjedde.
Ingen som klarer å komme med slike trusler, er 100% psykisk friske, selv om de kan virke sånn for andre.
Du kan gjerne fortsette å si det, men jeg vet at han er frisk altså;) Det var bare en del ting som gjorde at det ikke passet for han der og da og han ble fortvilet , det må jo mannfolka få bli også når ting skjer en smule uventet.

Jeg synes det er egoistisk å ta abort, jeg da.
Jeg forstår at noen føler de må gjøre det og jeg er ikke imot selvvalgt abort, selv om jeg gjerne skulle sett at reglene for det var strengere.

Men det er mye mer egoistisk å nekte noen å få et barn, enn å bære frem et selv om den andre ikke vil ha det.
Denne kan da velge om h*n vil være i barnets liv eller ikke.
Helt enig!

Du kan gjerne fortsette å si det, men jeg vet at han er frisk altså;) Det var bare en del ting som gjorde at det ikke passet for han der og da og han ble fortvilet , det må jo mannfolka få bli også når ting skjer en smule uventet.

Vi får være enige om å være uenig;)
Og du kjenner ham jo, så jeg kan jo ikke uttale meg personlig om ham ;)

Uansett så tar man ikke livet sitt om noe går en litt imot. Vi bor i Norge så økonomi (kun pga et barn) kan ikke være grunn nok. Kanskje ikke psykisk syk av diagnose, men da er det noe som ikke er helt som det skal på mange andre måter dersom en person klarer å ta livet av seg selv pga det. Hvordan i all verden overlever damer som har tatt abort mot som vilje lurer jeg da på :p

Ser mange snakker om jenter som lurer menn og tenker da at hvis en mann absolutt ikke har lyst på barn bør ikke han ta litt ansvar da? Det finnes jo tross alt kondomer som de kan bruke.. Misforstå meg rett.. Er veldig imot å lure menn men synes bare de slipper litt for lett unna med å si at dama lurte han.. Han vet jo tross alt risikoen ved å ha sex..

Men derimot hvis uhellet først er ute så må det bli en enighet mellom begge parter.. Hvis mor velger å bære frem barnet men bf ikke vil så mener jeg at mor bør ta hensyn til det og la bf slippe alt av ansvar.. Mener ikke det er egoistisk av mor å beholde barnet selv, men mener det er egoistisk å la bf måtte forplikte seg til noe hvis han ikke ønsker seg det :)

Uansett så tar man ikke livet sitt om noe går en litt imot. Vi bor i Norge så økonomi (kun pga et barn) kan ikke være grunn nok. Kanskje ikke psykisk syk av diagnose, men da er det noe som ikke er helt som det skal på mange andre måter dersom en person klarer å ta livet av seg selv pga det. Hvordan i all verden overlever damer som har tatt abort mot som vilje lurer jeg da på :p
Nå var jeg ikke så ineteresert i å diskutere dette med dere, men det finnes altså grunner til at an kan si sånt, hva som gjorde det velger jeg å holde for meg selv.
Men nei det var ingenting galt med han på mange andre måter.
Å jeg synes det er litt latterliggjøring du driver me di siste setning der rett og slett.

Nå var jeg ikke så ineteresert i å diskutere dette med dere, men det finnes altså grunner til at an kan si sånt, hva som gjorde det velger jeg å holde for meg selv.
Men nei det var ingenting galt med han på mange andre måter.
Å jeg synes det er litt latterliggjøring du driver me di siste setning der rett og slett.
Det er ikke ment som latterliggjøring, prøver bare å si at et uønsket barn er ikke alene en selvmordsgrunn. Folk gjør ikke sånt lett - er det eneste utvei så sliter man! Snakker på generelt grunnlag, er ikke intr i enkeltpersoners grunner. Jeg synes det rett og slett var dårlig gjort av han å pålegge deg ansvaret for hans liv.

Er ikke det mer egoistisk at far skal få velge at barnet skal aborteres bort når det er ønsket av mor da?

Om jeg hadde blitt gravid og min mann ikke ville jeg skulle ha barnet så hadde jeg forlatt han og hatt barnet alene!

Back
Topp