Egguttak og utvikling til blastocyst

Le@

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Sommerfuglene
Hei
Hva er deres erfaringer rundt hvor mange egg som hentes ut, hvor mange som blir befruktet og hvor mange av de som klarer seg til 5 dag?
Hvilke dag faller eggene fra på under utviklingen?
Og hvordan var syklus og mens etterpå?

Hadde uttak i går. Fikk svar at 6 av 21 egg er blitt befruktet. Hadde håpet det skulle være noen flere, men får håpe det var de dårlige som fallet fra. Ble overstimulert, så blir (forhåpentligvis) totalfrys.
Er så spent fremover på hvordan det går, og vanskelig tenke på så mye annet.

Hei
Hva er deres erfaringer rundt hvor mange egg som hentes ut, hvor mange som blir befruktet og hvor mange av de som klarer seg til 5 dag?
Hvilke dag faller eggene fra på under utviklingen?
Og hvordan var syklus og mens etterpå?

Hadde uttak i går. Fikk svar at 6 av 21 egg er blitt befruktet. Hadde håpet det skulle være noen flere, men får håpe det var de dårlige som fallet fra. Ble overstimulert, så blir (forhåpentligvis) totalfrys.
Er så spent fremover på hvordan det går, og vanskelig tenke på så mye annet.
Mener å ha lest noe statistikk på at ca 30% av egg som klarer seg til dag 3 blir blastocyst. Men mulig jeg husker feil så ta det med en klype salt.

Takk for svar. Får håpe det blir noe fler enn det. Ender ellers opp med 1-2 egg☺️.

Takk for svar. Får håpe det blir noe fler enn det. Ender ellers opp med 1-2 egg☺️.
Ja krysser fingrene for deg. 1-2 blastocyster er ganske vanlig for et uttak. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er da.
Jeg fikk faktisk ut 7 egg, 6 ble befruktet og alle ble blastocyster, men ble bare et barn av det likevel. Neste runde fikk jeg ut 7 egg - 6 befruktet og 2 blasto. Gravid med første blasto nå i uke 36 :)

Gratulerer Nærmer seg virkelig termin nå
Ble så optimistisk siden det ble så mange egg. Er første ivf.
Er 39 år, så vil nok være ferre egg av god kvalitet. Får håpe det er de bra som har blitt befruktet, og et av de blir til en baby

Gratulerer Nærmer seg virkelig termin nå
Ble så optimistisk siden det ble så mange egg. Er første ivf.
Er 39 år, så vil nok være ferre egg av god kvalitet. Får håpe det er de bra som har blitt befruktet, og et av de blir til en baby
Ja, du trenger bare 1 bra! Jeg var også 39 ved første uttak. Skjønner du med skuffet over så mange egg ut, men mange var kanskje umodne?

Dem sa ikke noe om det. Hun sa at alle follikler så fine ut ved uttak. Embryologen ringte i dag, men var litt vanskelig å forstå pga språk.
Satser på at gullegget er blant de 6 Hvis det ender med en baby, er jeg fornøyd uansett
Tenker i hode mitt at det ble masseproduksjon av egg pga overstimulering, og derfor dårligere kvalitet på noen. Og i tillegg til alder gjør at ferre av eggene er bra☺️

Dem sa ikke noe om det. Hun sa at alle follikler så fine ut ved uttak. Embryologen ringte i dag, men var litt vanskelig å forstå pga språk.
Satser på at gullegget er blant de 6 Hvis det ender med en baby, er jeg fornøyd uansett
Tenker i hode mitt at det ble masseproduksjon av egg pga overstimulering, og derfor dårligere kvalitet på noen. Og i tillegg til alder gjør at ferre av eggene er bra☺️
Det var jo helt vanvittig mange egg ut, har du pcos? Ja, har dessverre hørt at mange klinikker stimulerer for lenge for å få flest egg og da blir det dårligere kvalitet på eggene, mer fragmenter etc. Brukte de naturlig befruktning eller ICSI? Jeg ble anbefalt ICSI på siste uttak fordi mange som nærmer seg 40 har hardt skall på eggene og da er de ikke så lette og befruktes naturlig.

Det var jo helt vanvittig mange egg ut, har du pcos? Ja, har dessverre hørt at mange klinikker stimulerer for lenge for å få flest egg og da blir det dårligere kvalitet på eggene, mer fragmenter etc. Brukte de naturlig befruktning eller ICSI? Jeg ble anbefalt ICSI på siste uttak fordi mange som nærmer seg 40 har hardt skall på eggene og da er de ikke så lette og befruktes naturlig.
Har ikke påvist det. Og har regelmessige sykluser. Stimulerte med i 12 dager, tror ikke
det er så lenge. Men kunne kanskje vært gunstigere på søndag for uttak.
Var allerede en del egg stimuleringspakker 7, men litt for små enda. Var naturlig befruktning, så kan sikkert være det hos meg å.

Har ikke påvist det. Og har regelmessige sykluser. Stimulerte med i 12 dager, tror ikke
det er så lenge. Men kunne kanskje vært gunstigere på søndag for uttak.
Var allerede en del egg stimuleringspakker 7, men litt for små enda. Var naturlig befruktning, så kan sikkert være det hos meg å.
Ifølge embryologen på klinikken jeg gikk på er det best å ta ut egg på dag 10-12 for hvis man stimulerer lengre kan eggene inneholde en del fragmenter og feil som de ikke klarer å hente seg inn fra. Så der gjør de det med kvinner rundt 40. Yngre kvinner tåler bedre å gå lengre med stimulering. Kanskje verdt å sjekke ut det og ICSI om det ikke skulle gå for dere med dette uttaket. Uansett synes jeg dere har et bra utgangspunkt med 6 befruktede :)

Fikk ut 11, 8 befruktet, 1 ble satt inn på dag 3 og 2 ble blastocyst. 2/3 ble barn (den ene blastoen ble ikke noe). Stimulerte i 14 dager. :)

Første egguttak fikk vi ut 8 egg, 4 ble befruktet og 2 overlevde til dag 5 og ble fryst. Uttak nr 2 fikk vi ut 7 egg, 5 ble befruktet, 1 ble satt tilbake i livmor på dag 5 (negativt forsøk) og 1 ble fryst på dag 6. Skal ha første fryseforsøk nå i juni. Jeg er 28 år og har lav amh

Første egguttak hadde jeg 25 follikkler men tok ut 15 som var modne og alle hadde egg. Av dem 15 eggene var det 13 som lot seg befrukte. 5 overlevd til dag fem og 1 modnet ikke før dag seks. ble stimulert i 20 dager og har pcos så måtte gå på lav dose. Er 32 år gammel. 6 blasto på totalfrys pga fare for overstimulering (har man fler enn 15 follikkler er det alltids fare for overstimulering). 2 mnd etter satt jeg inn første blasto og ble gravid på første forsøk. Gravid nå i uke 33.

jeg hadde to veldig forskjellige uttak.
1) 23 ut, 10 befrukta og 3 blastoer (har en igjen på frys)
2) 7 ut, 6 befrukta og 3 blastoer (ble gravid på dette uttaket).

Lykke til, håper det blir fine blastoer og en baby! :Heartpink

Første egguttak fikk vi ut 8 egg, 4 ble befruktet og 2 overlevde til dag 5 og ble fryst. Uttak nr 2 fikk vi ut 7 egg, 5 ble befruktet, 1 ble satt tilbake i livmor på dag 5 (negativt forsøk) og 1 ble fryst på dag 6. Skal ha første fryseforsøk nå i juni. Jeg er 28 år og har lav amh
Får håpe det blir et vellykket forsøk❤️

Første egguttak hadde jeg 25 follikkler men tok ut 15 som var modne og alle hadde egg. Av dem 15 eggene var det 13 som lot seg befrukte. 5 overlevd til dag fem og 1 modnet ikke før dag seks. ble stimulert i 20 dager og har pcos så måtte gå på lav dose. Er 32 år gammel. 6 blasto på totalfrys pga fare for overstimulering (har man fler enn 15 follikkler er det alltids fare for overstimulering). 2 mnd etter satt jeg inn første blasto og ble gravid på første forsøk. Gravid nå i uke 33.
Gratulerer så mye❤️
Håper det blir noe lignende hos meg å, at hvertfall 3-4 egg klarer seg❤️

1. egguttak (29 år): 21 ut, 11 befruktet, 8 på frys (2 morula, 3 blasto, 2 stk tredagers + ett egg som ikke overlevde opptining, vet ikke hvor det var i utviklingen). Dette resulterte i 1 barn og 2 SA.

2. egguttak (34 år): 5 ut, 1 befruktet - kjemisk.

3. egguttak (34 år): 8 egg ut. 2 befruktet. 1 blasto på frys, og en foreløpig graviditet med den andre blastoen!

Masse lykke til!

1. Forsøk - Fikk ut 6, 3 befruktet, 1 satt inn og 1 på frys. (Amh 8)
2. Forsøk - Fikk ut 13, 7 befruktet, 1 satt inn og 5 på frys. :shy: (amh 5)

Last edited:
Back
Topp