Egguttak og parfymerte produkter

Hayworth

Andre møte med forumet
Står i skrivet fra klinikken at man ikke skal bruke parfymerte produkter på dagen for egguttak da det kan skade eggene. Men hva vil det si? Bare ikke bruke parfyme, deo, bodylotion osv?

Kan jeg vaske håret og kroppen med såpe samme dag, eller må det være parfymeri sjampo og såpe? Må klærne være vasket med parfymerie midler?
 
Er som du gjør før tannlegetimer, legetimer og lignende. Er for oss astmatikere skal slippe anfall :)
(Jeg har astma og blir tett om de ved meg i feks butikken har mye parfyme på seg)
Men jeg har brukt det jeg har pleid og bruke, bare droppa verste parfymerte deo og droppa parfymen helt.
 
Dusjer og kler meg som vanlig. Jeg har ikke tøyvask, dusjsåpe eller sjampo/balsam uten parfyme, men ingen av produktene er på noe måte sterk parfymert. Tar ikke på meg parfyme, eller bobylotion med parfyme.

Og, årsaken for at man skal unngå parfymerte produkter/parfyme, er i følge klinikken der jeg er, at avdunstingen av parfyme kan skade embryoet som tilbakeføres.
 
Jøss, dette har jeg aldri fått beskjed om... Har satt inn egg 14-15 ganger(kommet ut av tellinga). Vet hva jeg skal unngå på neste og siste forsøk iallfall!!
 
Back
Topp