Egguttak... Hvordan føles det?

Uff da! Det er jo fryktelig synd at det skal være en såpass ille opplevelse at du blir totalt skremt bort fra det. :-/ du har ikke tenkt på å be om mer smertestillende og beroligende du også da?

Jeg ble gravid på naturlig måte noen år etter ivf forsøket heldigvis, dette er 6-7 år siden. Men skulle jeg gå gjennom et nytt uttak hadde jeg nok bedt om smertestillende i hytt og pine [emoji23]

Jeg ble gravid på naturlig måte noen år etter ivf forsøket heldigvis, dette er 6-7 år siden. Men skulle jeg gå gjennom et nytt uttak hadde jeg nok bedt om smertestillende i hytt og pine [emoji23]
Å, men så fantastisk da [emoji16] ikke noe som er bedre enn det [emoji173]

Jeg hadde heller ikke noe vondt under uttak! Var sikkert på at det kom til å bli helt grusomt, men var kun den aller siste foliklen som var litt ubehagelig, ellers kjente jeg det nesten ikke [emoji4]

Jeg ble godt smertelindret, og kjente kun ubehag. De holdt jo på en stund med å hente ut 23-24 egg. Hadde gruet meg helt sinnsykt, for har lest så mye forferdelig, men ble veldig positivt overrasket. Gruer meg ikke om jeg må gjennom det samme igjen hvertfall:-) lykke til!

Så bra at du slapp med de to da :-D er du gravid nå eller? <3
Det hørtes helt klart ut som jeg må be om noe ekstra, ut ifra alle kommentarer her altså. :-/

Ble gravid for snart 3 år siden , resultatet sitter på fanget[emoji4] har vært igjennom et fryseforsøk, ble ikke noe. Skal ha nytt innsett på torsdag. Har 11 egg igjen på frys.

Hei alle sammen. [emoji4] Jeg er idag på dag 4 med stimulering på gonal-f og i morgen setter jeg første orgalutran i tillegg. (Gruer meg litt til denne) Jeg har en kort prosess og må si jeg håper veldig på at kroppen har respondert godt på stimuleringen, men ikke for godt slik at jeg blir overstimulert. [emoji85]

Det går raskt mot egguttak, og dette er vel delen jeg gruer meg mest til. Det hele er litt vanskelig å forklare, men jeg er en oversensitiv person har jeg fått høre. Nesten som en sjette sans. Når jeg vet at noe skal i gang i kroppen min, har hjernen en tendens til å koke sammen en mareritt-gryte av smerter som den sender ut i kroppen min. Noe som igjen fører til at jeg blir kvalm og svimmel allerede før jeg faktisk skal begynne.
Dette kan også skje om jeg ser filmer med eksempelvis tortur eller mye død i. Hjernen simulerer smertene i det jeg ser og sender det ut i kroppen min, slik at jeg får fysisk vondt. Har fått panikkanfall av noe slikt en gang faktisk.. [emoji37]

så jeg lurer veldig på om det er noen her som har fått noe ekstra smertestillende eller lignende før egguttak? Jeg føler veldig på at jeg aller helst skulle vært totalt neddopet for å ikke både kaste opp og svime av under prosessen... hjeelp

Du må si i fra ved siste kontroll før uttaket når de gir deg pillene. Hvis du får medikamentene rett før du skal inn til uttak på klinikken sier du i fra da. Dette kan innimellom variere fra klinikk til klinikk.

Ellers ville jeg bedt om at de er nøye med å bedøve deg godt.

Dette går bra:-) Lykke til☺️

Hei, det som hjelper meg er lokalbedøvelse i kjeden, med det gjør vond å sette den inn. Morfin og tabletter kun som beroligende ikke smertestillende.
Jeg har fått litt ekstra lokalbedøvelse ved siste uttak og det funket bra

Kanskje de er mer rause enn her i Norge med sånt.? Godt at det gikk så bra for deg da :) masse lykke til videre. Når er det planlagt innsett?
Takker:) det bllir forhåpentligvis i disse dager. Skal gjøre pgd, og da blir det litt mer komplisert.

Kanskje de er mer rause enn her i Norge med sånt.? Godt at det gikk så bra for deg da :) masse lykke til videre. Når er det planlagt innsett?
Tror det viktigste man kan gjøre er å ikke høre på alle skrekk historiene. Ta det som det kommer. Prøv heller å tenke positivt og pust med magen. Hvis man spenner musklene blir det verre og dessuten er det ikke noen poeng i å stresse seg selv opp. Det er veldig individuelt hvordan man opplever det hele. Både alle spøytene. Medisinene, uttak og innsett. For noen kan det være vondt, mens andre ikke. Feks. hvis du er hos tannlegen med betennelse i munnen, da funker bedøvelse dårlig. Men er du ellers frisk så pleier det å gå bedre. Samme med uttakk osv, det kommer ann på om man har noen grunnlidelse som kan gi smerter eller ikke.

Lokalbedøvelsen fungerte ikke på ene siden hos meg og jeg synes det var grusomt smertefullt. Til gjengjeld gikk det fort over og andre siden kjente jeg «ingenting» i forhold :) synes dagene etterpå var mye verre, slet med ekstremt mye luft i magen og ømhet. Men det også er jo veldig individuelt. Jeg var sengeliggende, mens noen kan gå rett på jobb! Det er iallefall verdt det x1000 ❤️

Jeg og mannen (tesa) hadde uttak i dag. Ingenting å grue seg til. Det var unnagjort på 15. min.
Jeg angrer nå på at jeg brukte alle disse dagene på å grue meg til dette. Kunne gjort det 100 ganger til, uten problem [emoji1362]
Vi må rett og slett bli flinkere til å skrive de positive erfaringene rundt dette også, føler at det blir for mange skrekkhistorier. Skaper så mye unødvendig engstelse..
Masse lykke til [emoji173]️

Jeg har hatt flere uttak, ble vel fire totalt.
Stort sett har det gått veldig greit. Ubehagelig ja, men ikke grusomt vondt.
Hadde et vondt forsøk, men da var det nok fordi de ikke klarte å få på plass venflonen, og droppet det.

Jeg syns ikke verken medisinene, uttaket eller innsettet var vondt. Medisinan vender du deg til, ved uttaket var jeg så neddopa at jeg husker ikke så mye, innsett var litt stress pga. mye forsinkelser, men ikke vondt. Spekelum er litt ubehagelig derimot. Det er nu forhåpentligvis verdt det til slutt. =)

Jeg har hatt veldig fine uttak! Litt ubehagelig, men ikke på langt nær så vondt som jeg forestilte meg før vi starta prøverørsprosessen[emoji5]

Jeg har hatt alle mine uttak uten morfintablettene, bare paracet og den likegyldighetspilla og har ikke hatt noe nevneverdig ubehag ved uttakene.

Jeg hadde egguttak 15.06. Jeg fikk 1/2 morfintablett i tillegg til den vanlige smertestillende og beroligende. Var ikke snakk om noe veneflon her, men fikk lokal bedøvelse. Gikk greit helt til de to siste eggene. Det var ikke noe særlig. Men alt i alt var det en vellykket prosess.

Kan skrive om min opplevelse.

Jeg fikk vel 4-5 forskjellige tabeletter å ta en times tid før, som gjorde meg litt «susete»
Vaskinga før dem begynte var verst siden jeg har ganske ømfintlig livmorhals eneste.
Ellers kjente jeg absolutt ingenting av hele uthentinga.
Jeg ble ganske så overasket over at det ikke var vondere enn litt småmurring i ryggen som mest kjentes ut som leamus:p

Back
Topp