Egglederen sprakk...

Yrja

Forelsket i forumet
Må dele dette med dere jeg jenter:

På søndag fikk jeg de værste smertene man kan tenke seg, helt ubeskrivelig vondt!
Ringte legevakten, og måtte komme med en gang sa de.
Husker nesten ingenn ting, pga smertene, holdt på å svime av hele tiden.
Tok noen tester der, og hastet videre til Ullevål.

"Du er gravid" sa de, "i egglederen" og vi tror den kan ha sprukket...[:(]
Tok GU med ultralyd og hele pakka.
I tillegg hadde jeg en ansamling med en halv liter blod inni magen.

Herregud, jeg ante ikke at jeg var gravid engang, tok jo blodprøve på Riksen etter inseminasjon, og fikk mensen og alt, jaja, merkelige kroppen...[8D]

Så ble jeg lagt inn med en gang, og gjort klar for laparaskopi på kvelden.
Utrolig huggelige folk på Ullevål forresten, alle sammen[:)]
Nå er jeg hjemme igjen, med en eggleder mindre, den andre er helt ødelagt.
Vi venter heldigvis på prøverør i januar, og tror alt kan gå som planlagt der [:)]

Anbefaler alle som får sterke smerter rundt uke 6-9 om å gå til legen, dette kan visst være veldig farlig, og smertene bare øker...

Nå vralter jeg rundt her hjemme, som en 90 år gammel dame, invalid og stakkarslig[8D]
Trenger hjelp til å kle på meg, komme opp av sengen, hente ting og alt mulig.
Nå får samboeren skikkelig kjørt seg stakkars[8D]

Det hørtes dramatisk ut. Håper formen kommer seg fort, så er du klar for full pakke i januar.
God bedring og lykke til med ivf!!

Oi! Huff da, håper det går bra med deg nå.
Ex.U er skumle greier, var borti flere tilfeller da jeg jobbet på legevakta. Så det er kjempeviktig å oppsøke lege om man får slike smerter, bedre å dra en gang for mye enn å vente d an hjemme i den tro at det går over.

God bedring til deg, og lykke til med forsøk i januar. Stor klem

ORIGINAL: Eliona

Det hørtes dramatisk ut. Håper formen kommer seg fort, så er du klar for full pakke i januar.

Sign.

Nei huff og huff, noe så trasig[&o]
Godt at du ble tatt inn så fort og at de fant ut av det - det kunne umulig vært godt[&:]
Det må være en utrolig trøst at du vet at du skal få ivf snart da [:D]

God bedring, håper kroppen drar seg til fort etter inngrepet. Og at du slipper de luftsmertene i skuldre og nakken etter lap[;)]

takk takk alle sammen[:)]

Luftsmertene i skuldrene er dessverre i gang, men ikke så ille som sist, iallefall ikke enda :)
Sliter litt med oppblåst mage, som en stor ballong faktisk[8D]
Noen tips...?

Luftsmertene kan du ta smertestillende mot, og prøv å legg deg ned, så flat som mulig - det hjalp meg [;)]
Det er jo luft som presser på bukhulen din som gjør at det er vondt - luften er ikke i skuldrene [;)]
Oppblåstheten vil gå over, og det er ikke noe som kan hjelp på - kroppen din tar seg av det [;)]

God bedringsklem fra meg [;)]

uff...hørtes ikke noe bra ut dette her da, stakkars deg...håper du kommer deg på beina snart og blir klar for en ny runde... hvordan i allverden kan sånt skje?? sprekker bare og blir ødelagt?uff... *trøster deg så godt det lar seg gjøre*
lykke til mot nytt forsøk, da skal spira sitte vettu...

klem

takk igjen folkens, bra gjeng [:)]

Jo MrsMeoh, luften sitter i skuldrene etter laparaskopi...
De blåser gass inn i magen for å komme til under operasjonene, og den går ut i kroppen, og kan lage smerter i nakke og skuldrer. Helt sant...
Men dette er jo en annen luft, enn vanlig luft i magen selvfølgelig[:)]

Swiro:
Det som skjer, er at når egglederen er litt defekt fra før, så klarer den ikke å transportere egget inn i livmoren. Egget har blitt befruktet i egglederen (eller utenfor) og "lander" der, og slår seg ned, da det ikke blir fraktet videre.
Så begynner det å vokse på vanlig vis, og egglederen er jo bare 1-2 mm tykk, så da blir det fort trangt, og ting begynner å skje...
Så kan det danne seg oppsamlinger av væske o.l og til slutt sprekker den, om det ikke
blir oppdaget i tide.
Som i mitt tilfelle...
Så ta smerter på alvor altså[;)]

ORIGINAL: Anne L

oi [:o]  Det hørtes skummelt ut. Godt de fikk opperert deg i tide[:)] God bedring!

oi [:o]  Det hørtes skummelt ut. Godt de fikk opperert deg i tide[:)] God bedring!

uff...avanserte greier som skal skje med oss jenter alts[;)] skal ta hver en smerte på alvor[:D]
håper det går bedre med deg snart[;)]

Dette går fort fremover [:D][:D]
Sovet hele natten, og nå går jeg masse rundt i huset allerede, lager mat. ser litt på tv og jobber litt på data´n [:)]
Trodde jeg skulle bli like dårlig som sist, men nei!
Humøret på topp [:)]

SIGN!

ORIGINAL: Eliona

sign denne. Uff, uff seier berre eg. Satsar på IVF er det som skal til og at det lykkast ved fyrste forsøket!

Signerer denne

Oi....
Har fått feber [:(][:(]
Blir litt redd jeg..
Vet jo at kroppen skal restitueres og alt det der, men likevel...[8D]

Har ringt og snakket med "dem", og så lenge jeg holder meg under 38, og det ikke varer over ett
døgn til, så er det ok.

Noen andre som har erfaringer med feber etter laparaskopi?

Back
Topp