Eggløsningstestene blir ikke sterkere, uferil?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hei kloke damer :)
Om babyplan teststreken ikke blir sterkere, kan det rett og slett bety at man ikke har eggløsning/ufertil :( ?

her er mine:
FD1A7A38-A2EF-4897-8158-6989AD4DB2B3.jpeg

Selvom det er flere dager i mellom blir ikke streken noe sterkere.
De er tatt 10, 12 og 14 dager etter første mensendag. Syklussen min er rundt 37 dager

Vi tenkte å begynne å prøve på nestemann til våren(første er født mars 2018) Jeg har PCOS. Etter jeg sluttet på minipillen i oktober har syklussene vært lange, 37 dager. Derfor har jeg startet med eggløsningstester allerede nå, for å kartlegge egg og sånn før vi er prøvere (kontrollfreak). Førstemann er født i mars 2018. Hadde menstruasjon 22-26 nov og 29 des-2 januar.

Etter mine kalkulasjoner skal jeg ha eggløsning denne uken. Men om det var «egg på vei» skulle ikke de strekene på testene blitt noe sterkere? Kan jeg rett og slett ha havna i den kjipe triste «pcos har tulla alt til»- båten :eek:?

Var hos gynekologen min i forige uke. Han sa at det var jo cyster på eggstokkene, men mente at de lange syklussene skyltes at jeg ammet(3-4 ganger om dagen) . Men han trodde ikke det ble å gi problemer siden førstemann ble til uten problemer og tiltak. Men satt meg opp til kontroll i august slik at at jeg kunne starte på medisiner om vi ikke lyktes til da.
Så han er optimist iallefall, selvom jeg tar alt av sorger på forskudd :laughing002
 
Den kan fint ha vært positiv dag 11, 13, 15 osv. Det går fort så du må teste daglig.

Og med syklus på 37 dager kan jo eggløsning først være uti neste uke (dag 22-23) også. For fasen mellom eggløsning og menstruasjon skal i teorien ikke endre seg, er fasen før eggløsning som forlenges.
 
Da vi begynte med EL testing ble jeg anbefalt fra gyn å teste 2 ganger til dagen fra dag 7 og frem til mens da vi ikke var helt sikre på syklus av ulike årsaker. Utslaget og testen vil kunne slå ut positivt på så lite tidsrom som 3 t og kan være vanskelig å fange. Men med hyppig testing KAN man se når det evt. Begynner å synke igjen. Evt, gå å ta blodprøve for å sjekke at du har hatt eggløsning (cd 21-23 tror jeg)
 
Ååh jeg er kanskje litt tidlig ute da :wacky: har regnet litt feil når jeg telte dager. Får vente til neste uke da. Liker ikke at syklusene er blitt så lange da :( det er triste greier
 
Hei kloke damer :)
Om babyplan teststreken ikke blir sterkere, kan det rett og slett bety at man ikke har eggløsning/ufertil :( ?

her er mine:
Vis vedlegget 285511
Selvom det er flere dager i mellom blir ikke streken noe sterkere.
De er tatt 10, 12 og 14 dager etter første mensendag. Syklussen min er rundt 37 dager

Vi tenkte å begynne å prøve på nestemann til våren(første er født mars 2018) Jeg har PCOS. Etter jeg sluttet på minipillen i oktober har syklussene vært lange, 37 dager. Derfor har jeg startet med eggløsningstester allerede nå, for å kartlegge egg og sånn før vi er prøvere (kontrollfreak). Førstemann er født i mars 2018. Hadde menstruasjon 22-26 nov og 29 des-2 januar.

Etter mine kalkulasjoner skal jeg ha eggløsning denne uken. Men om det var «egg på vei» skulle ikke de strekene på testene blitt noe sterkere? Kan jeg rett og slett ha havna i den kjipe triste «pcos har tulla alt til»- båten :eek:?

Var hos gynekologen min i forige uke. Han sa at det var jo cyster på eggstokkene, men mente at de lange syklussene skyltes at jeg ammet(3-4 ganger om dagen) . Men han trodde ikke det ble å gi problemer siden førstemann ble til uten problemer og tiltak. Men satt meg opp til kontroll i august slik at at jeg kunne starte på medisiner om vi ikke lyktes til da.
Så han er optimist iallefall, selvom jeg tar alt av sorger på forskudd :laughing002
Pcos kan vel også lage falske positive tester? Du bør teste hver dag.det andre jeg vil si er at Det ikke er så lenge siden du har født,og at syklusen kan være i uorden. Har selv et barn på et år,og er nå 8 uker gravid med neste,men fikk ikke positiv el-test før oktober selv om jeg hadde mensen tilbake i mai. Syklusen var spinnvill, noen ganger lengre, noen ganger en del kortere og ingen helt positive el-tester.
 
Hos noen er LH økninga så kortvarig at man må teste to ganger daglig for å få positiv el-test, så jeg regner med at du har eggløsning, bare uten å ha fanget den :)
Jeg ville anbefalt å tempe, for det er den eneste måten å vite for sikkert at egget faktisk slipper og når!
 
Back
Topp