Eggløsningssprøyte

Lille_Morell

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Mailykken 2025
Sommerspirene 2025
Noen av dere som har erfaring med bruk av såkalt eggløsningssprøyte (Ovitrelle)?
Fikk tilbud om dette i løpet av denne syklusen for å øke sjansen, og ikke minst lettere time tidspunkt for å legge inn aksjer.

Hei! Jeg har brukt Ovitrelle to sykluser nå. I begge syklusene har jeg brukt Letrozol fra dag 3-7. Første syklus er jeg veldig usikker på om ovitrelle funket i det hele tatt. Jeg fikk ikke temp stigning som normalt (bare når jeg i tre brukte progresteron vaginalt så steg tempen). Jeg hadde selv så liten tro på at eggløsning hadde vært at jeg sluttet. Tempen falt gradvis ned igjen men lutealfasen var på 13 dager. Kan legge ved kurven fra forrige mnd og denne. Denne mnd satte jeg eggløsningsprøyten tidligere (ul viste follikkel på 17,5mm) dagen før. Syklusen her viser tydelig bedre eggløsning enn forrige mnd. Både med tanke på symptomer på progresteron og tempratur kurve. Er nå 6 dpo og venter spent:) min 9 mnd som prøver.. Jeg fikk også en del eggløsningssmerter på ovitrelle. Mer enn uten.

Vedlegg

• 6A49E599-1B02-4737-8152-7CDE56FBADB5.png
    6A49E599-1B02-4737-8152-7CDE56FBADB5.png
    51,5 KB · Visninger: 122
  • E1DBD158-1018-4CAB-A887-65501BC8E44B.png
    E1DBD158-1018-4CAB-A887-65501BC8E44B.png
    55,6 KB · Visninger: 137
Tatt mange ganger i forbindelse med prøving, etter å ha gått på kur med Letrozol og Puregon :) Og blitt gravid mange ganger! <3 Bare god erfaring med det.

Brukes ofte av oss i IVF. Noe du lurer på?

Nå er ikke jeg i en IVF-prosess, eller under behandling av noe hormonstøtte, da alle prøver som ble tatt var helt fine. Så er bare spent på om dette vil gjøre at det klaffer denne gangen☺️ Hvis ikke er det andre parten så må undersøkes nærmere noe jeg ikke håper vi må

Nå er ikke jeg i en IVF-prosess, eller under behandling av noe hormonstøtte, da alle prøver som ble tatt var helt fine. Så er bare spent på om dette vil gjøre at det klaffer denne gangen☺️ Hvis ikke er det andre parten så må undersøkes nærmere noe jeg ikke håper vi må
Den gjør i alle fall at egget slipper uansett om man holder på med IVF eller ikke. Så da vet man i alle fall at det ikke er det som stopper en å bli gravid

Jeg har brukt det de to siste syklusene, og det har dessverre ikke klaffet for oss enda. Merker godt eggløsningssmertene når sprøyten er satt, men der er ikke vondt eller uoverkommelig. Ikke hatt noen spesielle bivirkninger, men Ovitrellen henger lenge i hos meg, og jeg har fått TR 17-18 dager etter sprøyte.

Masse lykke til! Her skal mannen testes nå for å se veien videre :-)

Jeg har brukt det de to siste syklusene, og det har dessverre ikke klaffet for oss enda. Merker godt eggløsningssmertene når sprøyten er satt, men der er ikke vondt eller uoverkommelig. Ikke hatt noen spesielle bivirkninger, men Ovitrellen henger lenge i hos meg, og jeg har fått TR 17-18 dager etter sprøyte.

Masse lykke til! Her skal mannen testes nå for å se veien videre :)

Masse lykke til dere også! Håper det klaffer snarest for hele gjengen

Back
Topp