Eggløsningssprøyta

*Ainamedbaby

Glad i forumet
Er det flere som synes at den er vond å sette?? Den nålen er noe grovere en de andre vi bruker, tenkte at jeg ville høre om det gikk ann å få en annen type nål neste gang. Er faktisk blå enda, enda det er 14 dager siden jeg satten den.

Jeg tenkte på en annen type sprøytespiss.. Den typen vi bruker til Cetrotide, den er fin å sette.

Jeg fikk 2 glass med pulver og 2 ampuller med vann, 1 sprøyte, 2 forskjellige spisser. Så da er det lett å bytte sprøytespiss.

ORIGINAL: GunnElin

hmm aha da fikk du en anna trudde bare d fantes en :D

Det var noe på B, er så dårlig på navn- den kosta over 700 kr.

ORIGINAL: *Aina

hmm aha da fikk du en anna trudde bare d fantes en :D

Det var noe på B, er så dårlig på navn- den kosta over 700 kr.
oi d va dyrt trur æ bet 150 eller 350 for min huske ikke men d va mellom der

hehe skal ikek være lett å huske alle navna :D

Muligens det er noe annet pga vi skulle prøve selv. Kan hende vi får noe annet neste gang, fant den heller ikke på lista over medisiner inne her.

Brevactid het den eggløsningssprøyta jeg fikk.

ORIGINAL: kosejenta

ORIGINAL: *Aina

Den heter Brevactid het den eggløsningssprøyta jeg fikk.

samme tok eg. 2 ampuller og to glass der eg blanda eine glasset ned i 1 ampulle og vidare til neste.
Synst sprøytespissen var litt grovare enn f.eks cetrotide, men det gjekk greit. Den største/grovaste brukte man til blanding, den andre til injeksjon. Hadde vondt i magen i dagesvis etterpå. Dersom det er 14 dgr sidan du tok den, burde det vel begynne å roe seg ned snart

Kunne tenke meg å bruke slik nål som en bruker når en setter Cetrotide. Er ikke vondt, men det er blått der enda.

Jeg hentet ut eggløsnings sprøyta mi idag.... har liksom drøyd med den, til jeg vet om det blir uttak eller ei....syns det er teit å ha masse liggende..... koster nok [8D]

Jeg har nok streifa borti noen blodårer under Puregon bruken.....skikkelig blå....
Ganske artig...... hvor annerledes det er å stikke seg selv..... jeg er sykepleier å elsker å stikke pasientene.....( er en god stikker) [8D]
Men man blir liksom så hjelpesløs da man sitter der med pennen i hånda.....

Imorgen skal jeg sette punktum for denne hormon kuren..... Jeg kaller eggløsnings sprøyta for punktum....... [:D]

Lykke til alle sammen som har uttak i nærmeste fremtid [:)]

Pregnylen klarte eg ikkje å setja sjølv, men mulig eg hadde litt større sprøytespiss enn eg trong den gongen. Leeenge sia eg satte den eller rettare sagt min sambo satte den på meg. Har brukt ovitrelle ved dei siste forsøka mine som er ferdigblanda i sprøyta: lett å stikke. Omtrent det samme som puregonen. No skal eg ta pregnyl igjen denne gongen. Spørst om ikkje sambo må til igjen då eller ein av mine sjukepleiarvenninder;)

Synst forresten at cetrotide-sprøytene såg litt ille ut og eg. Tjukk spiss på dei! Men, men satsar på det går greit. Fyrste gong eg brukar det.

Nå brukte jeg ovitrelle sist, og ja den var tykkere enn de andre sprøytespissene....Var litt vanskelig å få den igjennom, men gikk jo.... [;)] ble ikke blå faktisk, men nå når du tok opp tema så begynner jeg å grue meg til eggløsningssprøyta faktisk...hehe

Back
Topp