Eggløsningssmerter

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Beklager for litt dumt spørsmål, jeg er ganske fersk!

Jeg er i min andre syklus etter pilleslutt, og jeg er ganske sikker på at jeg er en av dem som har eggløsningssmerter! I dag er jeg på CD 24 (har vært laaange sykluser her), og har stikkende smerter på venstre side langt nede i magen og litt murringer i korsrygg. Hadde samme symptomer på CD 25 forrige syklus, så er glad for at det ser ut til å være regelmessig :) El-slim kom forrige gang, men har hittil ikke sett det denne gangen.

Men jeg finner ikke noe helt forståelig svar på om jeg har eggløsning NÅ eller om dette er et symptom på at det kommer? Forrige gang fikk jeg positiv el-test dagen ETTER smertene, men burde ikke smertene bety at egget slipper akkurat nå? Har bare to el-strimler igjen og vil ikke kaste dem bort, haha.
Hadde samleie torsdag kveld og skal legge inn aksjer i kveld og kanskje i morgen. Har jeg el nå eller skal jeg bruke en strimmel i ettermiddag og i morgen for å være sikker?

Jeg har EL smerter i nesten en uke før, så stopper det gjerne opp med en gang egget har sluppet :) Men det varierer nok fra person til person!

Jeg ville kanskje tatt en test for å se hvor den lå ann, legge inn aksjer som dere har tenkt og så spare den siste til smertene har gitt seg og el kanskje er over :) Men hvis man legger inn jevnt med aksjer er det jo ikke noen krise å ikke vite akkurat når el var heller, hvis ikke det er nødvendig da, så sånn sett trenger du jo ikke å teste :)

Jeg tror ikke disse smertene er eksakt vitenskap, og de varierer mye fra kvinne til kvinne og avhengig av alder og annet. Men jeg tenker at det kun er andre pp etter p-pilleslutt. Det kan ta lengre tid før syklusen stabiliserer seg, så jeg ville ikke fastslått at syklusen din er lang riktig enda. Plutselig så viser det seg at det var TR som kom, og ikke EL. Jeg mener å huske det går mellom 3-6 sykluser før det har stabilisert seg etter p-piller. For noen kan det ta et helt år før det er "tilbake" på normalen.

Takk for svar, alle! Smertene ga seg ganske fort og en el-test var negativ, så vi får bare ligge sammen og heller teste i morgen :D

Back
Topp