Eggløsningssmerter?

januarbarn88

Glad i forumet
Augustlykke 2015
For dere jenter som har det.. Hvordan opplever dere disse smertene? Hvor sitter de hos dere,hvor lenge og forverres det ved sex?

Følger med litt her jeg :)
Har hatt litt "smerte" selv de siste dagene. Litt stikninger på begge sider mot lysken, samt øm under sex...en del murringer også.

Jeg har hatt det en eneste syklus, og da var de voldsomme. Det kjentes ut som luftsmerter bare at det satt i livmora og det hjalp ikke å gå på do... :P Føltes skikkelig tung ut i underlivet, og når jeg satte meg ned, kjentes det nesten ut som om jeg skulle ha fått noe opp i rattata. Haha :P Og etter sex en kveld, fikk jeg massive trykksmerter. Det føltes som om noe ville ut, og jeg måtte ta smertestillende for å sovne etterpå. Veldig veldig bisarr opplevelse. Jeg leste meg opp til at dette kunne komme av en muskel i underlivet som var utrent, men jeg har ikke kjent de siden, så vet ikke om det stemmer. Dette var rett etter min SA, så antar det vi derfor at det var litt kraftig den ppen.

Jeg har smerter. Hatt det nå i hver syklus etter pilleslutt. Begynner å få vondt i eggstokkene etter mensen. Begynner sakte også blir det mer vondt nærmere EL. Får også veldig hovne eggstokker. Dagen EL var forrige syklus gjorde det så vondt når jeg satte meg ned. Så er ganske smertefullt hos meg. Men gir seg med en gang etter EL da.

Mine sitter på ca samme sted som blindtarmen, så det blir nok ganske rett i eggstokken ;) Det er sterke smerter som kommer i bølger. Føles som noe som knyter seg, vrir seg inni der.. Hadde ikke klart å gjennomført sex når smertene pågår uten smertestillende. Må til tider uansett ta smertestillende da det er så smertefullt at jeg ikke klarer å gå oppreist. Holder ofte på i 1-3 timer.. Så her legges akjser inn på forhånd.
Har lest at smertene ofte kommer i det follikelen sprekker og egget slippes fri. Så jeg tolker mine kroppssignaler som at det er ved smertene egget mitt faktisk fysisk slipper ut i egglederen.. Så sex etter dette skal være ganske umiddelbart.

Ved forrige runde brukte jeg el tester og fulgte de i forhold til når vi prioriterte sex. Nå har jeg smertene som en god pekepinn sammen med ganske stabile sykluser. Så vi har sex ca annenhverdag en liten uke før forventet el til den er over.. Håper det fungerer raskt denne runden ;)

Okei,takk for svar jenter :) Jeg har tidvis smerter i sidene,fra midten av magen (rundt navlen) og ut til siden. Kjennes støl ut i underlivet og oppover,og noe sykt vondt under sex. Så lurte på om dette kanskje kunne ha noe med eggløsning å gjøre.. Det kan jo virke slik da :)

Jeg har ganske gjenkjennelige smerter på el-dagen (hvis jeg nå endelig har forstått syklusen min riktig). Det verker liksom i eggstokkene, og når jeg setter meg kommer det ofte et og annet "au" fordi det gjør ekstra vondt akkurat da.
Mannen må også passe på å ikke støte for dypt når vi har sex.

For dere jenter som har det.. Hvordan opplever dere disse smertene? Hvor sitter de hos dere,hvor lenge og forverres det ved sex?

Her sitter smertene nederst i magen. Minner meg om uvi smerter eller mens smerter :p bruker å vare i ca 5 dager :) synes ikke det er vondt å ha sex da :p

Kjære vene,det er noen stillinger under sex som ganske enkelt ikke funker nå om dagen.. :p men da slår jeg meg til ro med at det var som jeg trodde,smerter rundt eggløsning :) idag har det flyttet seg til en sliten følelse/små vondt i korsryggen også. Interessant det her med kroppen... :)

Back
Topp