Eggløsnings test

Bkno2884892

Første møte med forumet
Jeg har alldri tatt det til tross for 3 barn. Men nå damer så er syklusen min helt på bær tur etter corona vaksinen , og p sprøyte slutt. Så har bestilt opp eggløsning test :) vil sjekke ut når jeg evt har eggløsning osv..

Men hvordan funker dette egentlig? Når skal jeg begynne å ta dem ?
Jeg har nok siste dag i dag med mensen.

Jeg har alldri tatt det til tross for 3 barn. Men nå damer så er syklusen min helt på bær tur etter corona vaksinen , og p sprøyte slutt. Så har bestilt opp eggløsning test :) vil sjekke ut når jeg evt har eggløsning osv..

Men hvordan funker dette egentlig? Når skal jeg begynne å ta dem ?
Jeg har nok siste dag i dag med mensen.

Hvis du har absolutt null peiling, så kan du begynne litt etter mens slutter..
Hvis du har noen lunde stabil syklus, begynn ca 18-20 dager før forventet mens.

Om du har mulighet, så vil det være ideelt å ta dem på andre urinering ila dagen.

Vil forøvrig anbefale deg å kombinere dette med å følge med på utfloden din også, om du får eggløsningsslim. Om du får det, ville jeg kanskje testet to ganger for dag i de dagene.

Og hvordan de fungerer... de er positive når begge strekene er like sterke, eller teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Når du får positiv test, har du eggløsning alt fra noen timer og opp til to dager etterpå; men typisk ca 24 timer etter.

Noen vil få gradvis sterkere tester, andre vil få akutt kjempepositive eggløsningstester.
Lykke til!

Back
Topp