Eggløsning?

Bkno4915592

Første møte med forumet
Jeg har et barn på snart 6mnd, og vil gjerne bli gravid igjen så snart som mulig. Jeg ammer delvis, men fikk tilbake mens ca 6 uker etter fødsel. Jeg har forsøkt med eggløsningstester - den ga utslag en gang litt tilfeldig, men ellers har jeg ikke sett noe utslag. Spørsmålet er om jeg kan ha regelmessig mens uten eggløsninger? Jeg ammer noe - er ammingen med på å hinder eggløsning? Hjelper det i så fall hvis jeg går over til å pumpe meg i stedet?
Takknemlig for svar :-)

Pumping og amming er likestilt. Om du har regelmessige menstruasjoner, har du nok også eggløsninger. Det kan dog være at du ikke tester til rett tid, ikke tester ofte nok. Jeg opplever at eggløsningen min kommer langt senere nå, enn den gjorde før fødsel.

Sist syklus testet jeg både morgen og ettermiddag... Når anbefaler du å teste? Andre gode råd for å lykkes med å bli gravid i denne fasen jeg er i?

Jeg begynte å teste på dag 7 og holdt på til dag 15. Jeg hadde syklus på 26 dager før graviditeten, etter har den vært 28, 29 og 30. I to omganger har jeg brukt el-test med dobbel hormonindikator. Der har jeg fått blinkefjes på forventet dag, (østrogen-stigning) men selv om jeg fortsatte i flere dager to ganger om dagen ble det aldri registrert lh-stigning. Nå har jeg gått over til å bruke billige strips.

Jeg begynte å teste på dag 7 og holdt på til dag 15. Jeg hadde syklus på 26 dager før graviditeten, etter har den vært 28, 29 og 30. I to omganger har jeg brukt el-test med dobbel hormonindikator. Der har jeg fått blinkefjes på forventet dag, (østrogen-stigning) men selv om jeg fortsatte i flere dager to ganger om dagen ble det aldri registrert lh-stigning. Nå har jeg gått over til å bruke billige strips.

Jeg ville prøvd å begynne testingen senere i syklusen, og holdt på litt lengre, kanskje også testet tre ganger daglig en periode. Jeg har etter siste fødsel hatt eggløsning på dag 17, mot på dag 13/14 før fødsel, tross at syklusen ikke er noe lengre enn før.

Back
Topp