Eggløsning ??

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Kjenner dere når dere har det ? Evnt hvordan kjennes det ut ? Kjente dere når egget festet seg ? Hvordan kjentes det ut for dere ? :-) er bare nysgjerrig :-P

Eg har alltid kjent eggløysning på høgre side. Masse smerte og tjukk, seig utflod. Altso ganske likt mens smerter... Venstre side har eg ikkje kjent noko, trudde faktisk den ikkje fungerte ig reiste til GU pga den. Viste seg st den fungerte som den skulle og eg vart faktisk gravid etter eggløysning på den sida ❤ Har hatt ganske regelmessig mens og enkelt for å rekne seg fram (26 syklus).
Når eg vart gravid kjente eg ikkje noko uvanlig, fekk ein liten blødning nokre dagar etterpå (kun litt raudt på papiret).

Noen ganger kjenner jeg eggløsningen. Varierer litt hvor godt jeg kjenner den. Noen ganger gjør det vondt. Klarer nesten ikke å ha sex pga det er så ømt inni der:-P

Festesmerter vet jeg dessverre ikke :(

JAAA!! kjempe vondt på høyre side!! vertfall når jeg går, da dunker det og verker det. Vil ikke ta neste steg liksom. :(
Festesmerter vet jeg ikke.

Veldig smertefult.. Festesmerter tror jeg ikke jeg har kjent.. Hadde veldig vondt igår, og idag murrer det godt.. hm..

Jeg også :-) 9. Aug temlig nøyaktig :-) har du forsøkt lenge eller? Kanskje du kan gi ett lite vink til meg når det er klart for å testing :-D

Ja. Det stikker i magen også blir jeg veldig oppblåst

Jeg har vondt i magen av og til, men aner ikke hva som er el og hva som er noe annet...

Ett annet spørsmål: har man eggløsning på annenhver eggstokk annenhver mnd? Eller er det tilfeldig?

Jeg har ikke lakt merke til eggløsningen før , men nå i de siste dagene har det skikkelig murret å stikket og stekt seg ;) men har ikke ikm før 15 Aug tror jeg vis jeg har så lang syklus som jeg pleier! å ha ( 31 dager ) . Har uheldigvis ikke noen eggløsningsrester å teste med heller, irriterende :-P

Litt info om eggløsningssmerter og om man har eggløsning på annenhver side :)
(fra Pernille.info en flott side med masse god informasjon, men som nå dessverre er lagt ned, men det ligger masse linker til forskjellig fra denne siden rundt omkring på nettet)

Har man eggløsning på annenhver side annenhver måned? Man kan ha det, men det er ingen fast regel om at eggstokkene bytter på å slippe egg. Begge eggstokkene blir nemlig stimulert til å modne egg, og de "konkurrerer" seg imellom om å få det mest modne egget. Den eggstokken som til slutt har det mest modne egget, blir den som får "tillatelse" av kroppen til å foreta eggløsningen, og det kan være den samme eggstokken som vinner dette "kappløpet" flere sykluser på rad. Kvinner som har fått fjernet en eggstokk har som regel også eggløsninger og regelmessige, normale sykluser. Da "vinner" den gjenværende eggstokken hver eneste gang.
Eggløsningssmerter Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter.
Dette fordi:

• Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.

• Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.

• Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker:

• den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen

egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren

• Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.

Litt info om eggløsningssmerter og om man har eggløsning på annenhver side :)
(fra Pernille.info en flott side med masse god informasjon, men som nå dessverre er lagt ned, men det ligger masse linker til forskjellig fra denne siden rundt omkring på nettet)

Har man eggløsning på annenhver side annenhver måned? Man kan ha det, men det er ingen fast regel om at eggstokkene bytter på å slippe egg. Begge eggstokkene blir nemlig stimulert til å modne egg, og de "konkurrerer" seg imellom om å få det mest modne egget. Den eggstokken som til slutt har det mest modne egget, blir den som får "tillatelse" av kroppen til å foreta eggløsningen, og det kan være den samme eggstokken som vinner dette "kappløpet" flere sykluser på rad. Kvinner som har fått fjernet en eggstokk har som regel også eggløsninger og regelmessige, normale sykluser. Da "vinner" den gjenværende eggstokken hver eneste gang.
Eggløsningssmerter Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter.
Dette fordi:

• Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.

• Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.

• Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker:

• den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen

egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren

• Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.
Takk for God informasjon :-) greit å vite !

Ja, takk for svar Fimle :D
Veldig god forklaring på det vi lurte på :)

Jeg merker veldig godt når jeg har eggløsning, veldig vondt nederste del av magen! "Murrer" en god del og har eggløsning i dag/morra! :)

Jeg merker det i tillegg psykisk. Blir mer tent på mannen min, og synes menn generellt rundt meg eller på tv blir mer attraktive :D Hadde eggeløsning under finalen av fotball-VM, og fant ut at det var grådig mange kjekke menn på banen ;)
ps. Er verdens mest trofaste person, men merker altså at instinktene mine sier at egget skal befruktes og det spiller ingen rolle fra hvem.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp