Eggløsning under menstruasjon?

Lakselusa

Flørter med forumet
Hei. Vi har prøvd å få barn i mange år. Jeg var gravid i sommer men mistet i uke 10. Da jeg ble gravid sist, hadde vi samleie dagen etter siste blødningsdag og annenhver dag i "eggløsningsuka". Jeg bruker Flo appen som estimerer eggløsning ca 5 dager etter siste blødningsdag. Men har de siste par syklusene tatt eggløsningstest fra siste blødningsdag i menstruasjonen og den har da vist full smiley (altså maksimal eggløsning) allerede når jeg enda blør litt i dag 6 av menstruasjonen. Jeg visste ikke at det var mulig å ha eggløsning under menstruasjonen. Da er det jo ikke rart vi ikke blir gravide. Vi har jo aldri samleie når jeg har mensen! Jeg må begynne å ta eggløsningstest allerede fra begynnelsen av menstruasjonsuka og kanskje vi blir nødt til å "kjøre brannbil" for å få det til å klaffe.

Er det flere som opplever eggløsning under menstruasjonen? Noen som vet hva årsaken til denne merkelige syklusen er?

Med eldstemann ble jeg gravid etter samleie under mensen. Var slutten av den, men fortsatt ikke ferdig. Men hadde ikke testa etter eggløsning da. Det bare ble sånn. Og det var den eneste runden den måneden.

Venninna mi hadde sex første dag av mensen(bryllupsdagen) og ble gravid

Sikker på at du ikke har noe hormonelt krøll som gir falsk økning av lh? Pco vil feks ofte gi positive el tester uten at man får eggløsning. Man har ikke eggløsning i starten under mensen og eggløsninger tidligere enn vd10 i en syklus gir sjeldent graviditet.
De som evt har blitt gravide cd1, som nevnt over her, har nok ikke hatt mens men heller en hormonell blødning ved eggløsning som se mistolket som mens. Hvorfor? Fordi det er fysisk umulig.
Ved mensen så bløs slimhinner ut for å renske opp og klargjøre seg til ny syklus. Så skal de bygges opp igjen før eggløsning og egget skal og modne tilstrekkelig for at det skal bli stort og bra nok og slimhinnene må være tykke nok til at et befruktet egg kan feste seg. Dermed kan du ikke både drive og blø ut slimhinner OG bygge opp slimhinner for graviditet samtidig.

Jeg pleide bare blø i 3-4 dager, men den syklusen jeg ble gravid spottet jeg helt til CD6, samtidig som jeg fikk ELslim. Det skjedde faktisk i syklusen min nå også, bare at etter fødsel blør / spotter jeg litt lenger :p Pleier fortsatt ha EL ca. CD10. Så på den måten går det an.
Men hun over her har et poeng, siden dere har prøvd i mange år, kan det jo være et eller annet du bør sjekke opp i.

Back
Topp