Eggløsning test etter ma

Går igjennom min første MA nå selv. Venter på at EL testene ikke skal være SÅ positive. Tenker at når den ikke er positiv lengre så vil den kunne fange opp om EL kommer umiddelbart etter at hcg blir null. Virker som det varierer utrolig mye hvor lang tid det tar før man kommer inn i syklus igjen. Ble også fortalt at en god indikasjon på å starte testingen er hvis man får slim.

20250812_140217.jpg

Jeg har nettopp holdt på med dette selv.

Jeg hadde sterke el tester helt til hcg var ute av kroppen. Typ 0.4-0.6 i Premom.
De ble riktignok positive til «rett tid» og jeg hadde eggløsning mens jeg såvidt skimtet en liten strek på graviditetstest, men de var ikke svake før graviditetstesten ble helt negativ.

Så det var derfor ikke lett å se at jeg gikk mot eggløsning på testene, fordi jeg så ikke den gradvise økningen jeg pleier, men jeg så forskjell når bare var sterke kontra positive.
Jeg har heldigvis i tillegg mange fysiske tegn på el, så klarte å sikte meg inn riktig.
Fikk positiv Gtest allerede nå første prøvingen, og testet positivt i 2 dager, men ble en kjemisk :cat:

Når gikk du gjennom blødningen? Og hvilken syklusdag er du på tror du?

Jeg måtte gjennom utskrapning og satt dagen for utskrapningen som min syklusdag 1, og lest at du kan gjøre det samme på blødningsdagen hvis du tar cytotec.
Jeg pleier å få el mellom dag syklusdag 17-19, og fikk det samme nå, så gikk rett i vanlig syklus.

Jeg måtte gjennom utskrapning og satt dagen for utskrapningen som min syklusdag 1, og lest at du kan gjøre det samme på blødningsdagen hvis du tar cytotec.
Jeg pleier å få el mellom dag syklusdag 17-19, og fikk det samme nå, så gikk rett i vanlig syklus.
Åå håper jeg er like heldig som deg :)

Det er kanskje to uker siden jeg sluttet og blø, aner ikke hvilken syklusdag dag jeg er på.
Jeg måtte ta pillene to ganger som ikke funket så jeg måtte ha en utskrapning

Har du kontroll på syklusen din til vanlig? Når i syklus du pleier å ha eggløsning? Tenker du da kan være syklusdag 20 nå.

Mulig du da evt kan ha hatt eggløsning, eller så er det jo bare å ta noen tester noen dager og se hvordan de ser ut :happy:

Har du kontroll på syklusen din til vanlig? Når i syklus du pleier å ha eggløsning? Tenker du da kan være syklusdag 20 nå.

Mulig du da evt kan ha hatt eggløsning, eller så er det jo bare å ta noen tester noen dager og se hvordan de ser ut :happy:
Jeg har tatt tester i flere dager nå og får bare en strek
Jeg vet ikke når jeg har hatt eggløsning i syklusen, jeg har ikke fulgt med på det før, men den har vært i ca 30 dager og pms i 3 dager før

Jeg har tatt tester i flere dager nå og får bare en strek
Jeg vet ikke når jeg har hatt eggløsning i syklusen, jeg har ikke fulgt med på det før, men den har vært i ca 30 dager og pms i 3 dager før
Jeg har også syklus på 30-32 dager, og pleier da å ha el på dag 17-19, så det kan hende du enten har hatt eggløsning, og at det er derfor testene dine er såpass svake/negative.
Eller så er syklusen din i ulage etter MA og ikke klar for eggløsning enda.. ikke godt å si.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en el test hver dag, på ettermiddagen og sett om den økte frem til evt eggløsning eller mens kommer. Hvis mens kommer er du jo plutselig i ny syklus og kan prøve igjen, jeg pleier å begynne å teste etter el allerede syklusdag 10, dersom den plutselig skulle bestemme seg for å komme litt før :happy:

Jeg har også syklus på 30-32 dager, og pleier da å ha el på dag 17-19, så det kan hende du enten har hatt eggløsning, og at det er derfor testene dine er såpass svake/negative.
Eller så er syklusen din i ulage etter MA og ikke klar for eggløsning enda.. ikke godt å si.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en el test hver dag, på ettermiddagen og sett om den økte frem til evt eggløsning eller mens kommer. Hvis mens kommer er du jo plutselig i ny syklus og kan prøve igjen, jeg pleier å begynne å teste etter el allerede syklusdag 10, dersom den plutselig skulle bestemme seg for å komme litt før :happy:
Jeg fikk en svak strek i dag på eggløsning testen

Back
Topp