Eggløsning på dag 19, ikke 14

Sykjerringafranord

Andre møte med forumet
Vi hadde KUN sex på dag 19 når jeg hadde el og ble gravid <3 Men synes jo da det er helt tullete å skal regne fra første dag med mens, det blir jo helt feil.. Hva tenker dere? Flere som er i samme sko?

Vi hadde KUN sex på dag 19 når jeg hadde el og ble gravid <3 Men synes jo da det er helt tullete å skal regne fra første dag med mens, det blir jo helt feil.. Hva tenker dere? Flere som er i samme sko?
Mange av terminkalkulatorene kan beregnes "fra unnfangelse", altså fra eggløsning, så jeg ville heller beregnet utifra det når man vet når eggløsningen var :) gratulerer iallefall! :D

Vi hadde også bare sex den helgen jeg hadde eggløsning, det var ikke mer sex den måneden :D så jeg vet jo at en av de dagene er unnfangelsen. Har beregnet terminen ut i fra da.

Jeg vet når jeg hadde EL, så beregner ut i fra det. Om man ikke vet når EL har vært, så kan det være greit å gå ut i fra menstermin til man har vært på TUL.

Jeg hadde litt sen eggløsning på dag 17 så jeg regner dermed ut fra eggløsningsdato og ikke første dag i siste mens :)

I tillegg så er det jo ikke sikkert man ble gravid samme dag som man hadde sex, så kan lett bli feil ja.
Jeg har EL tidlig, på CD10 syklusen jeg ble gravid, så mensterminen min blir jo sånn 5 dager bak ELterminen. Lege og jordmor trodde på meg, men skrev allikevel ned menstermin. Heldigvis ble ELtermin bekreftet på privat TUL, og nå går de etter den ;)

Jeg hadde også el «sent» i syklusen og kommer til å endre dagen for første dag i sist mens til jm så el-dagen treffer på CD14 i stedet :joyful: Så får endelig termin bli fastsatt på TUL og OUL.

Back
Topp