Eggløsning og test

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Heisann!
Har sykluser som varer mellom 28-33 dager, og er i dag på dag 13. Pleier å ha øm livmortapp/livmor i ca 5-7 dager rundt el, men har aldri visst nøyaktig når el er. Har nå tempet noen sykluser og tar el-tester denne syklusen. Er 3. dagen med tester i dag, og ser en grei økning fra i går til i dag, men den er jo ikke positiv enda. Er også på dag 2 med øm livmortapp/livmor.
Temperaturen sank litt mot gårsdagen, og har steget en del til i dag, men testen er jo mye sterkere i dag enn i går da streken nesten var usynlig.
Bildet nedenfor er altså fra ibdag, dag 13.
Hvor raskt stiger den til positiv fra dette sånn ca? Er sikkert individuelt, men gjerne en ca å gå ut i fra :) også er el 24 timer etter det igjen? Eller?:)
IMG_3699.jpeg
 
Altså sånn så min strimmel ut da jeg tok en digital test som lyste opp med smilefjes. Ble ikke gravid denne syklusen, men har til neste mnd kjøpt bare digitale Synes det er så vanskelig å tolke disse stripsene!
 
Heisann!
Har sykluser som varer mellom 28-33 dager, og er i dag på dag 13. Pleier å ha øm livmortapp/livmor i ca 5-7 dager rundt el, men har aldri visst nøyaktig når el er. Har nå tempet noen sykluser og tar el-tester denne syklusen. Er 3. dagen med tester i dag, og ser en grei økning fra i går til i dag, men den er jo ikke positiv enda. Er også på dag 2 med øm livmortapp/livmor.
Temperaturen sank litt mot gårsdagen, og har steget en del til i dag, men testen er jo mye sterkere i dag enn i går da streken nesten var usynlig.
Bildet nedenfor er altså fra ibdag, dag 13.
Hvor raskt stiger den til positiv fra dette sånn ca? Er sikkert individuelt, men gjerne en ca å gå ut i fra :) også er el 24 timer etter det igjen? Eller?:)
Vis vedlegget 440003
Det er veldig individuelt. Noen har en veldig kort topp, som gjør at de må teste ofte for å fange den. Jeg har pleid å teste en gang om dagen, på morran, og hvis testen ser positiv eller nesten positiv ut, så tester jeg gjerne igjen på kvelden for å se om den har gått opp eller ned.
Hvis dette er første måned du bruker sånne tester, så kan det nok være lurt å teste på morgenen og ettermiddagen/kvelden, i hvert fall når du kjenner på tegn som tyder på EL for deg.
Og EL skjer vanligvis i løpet av 24 timer-ish. Jeg har brukt Premom-appen til å logge tester, og den setter alltid EL dagen etter peak-testen.
 
Det er veldig individuelt. Noen har en veldig kort topp, som gjør at de må teste ofte for å fange den. Jeg har pleid å teste en gang om dagen, på morran, og hvis testen ser positiv eller nesten positiv ut, så tester jeg gjerne igjen på kvelden for å se om den har gått opp eller ned.
Hvis dette er første måned du bruker sånne tester, så kan det nok være lurt å teste på morgenen og ettermiddagen/kvelden, i hvert fall når du kjenner på tegn som tyder på EL for deg.
Og EL skjer vanligvis i løpet av 24 timer-ish. Jeg har brukt Premom-appen til å logge tester, og den setter alltid EL dagen etter peak-testen.
Er det slik at man må vente x antall timer med å tisse før man tar testen? Ble usikker på om det var gått lenge nok, i og med at jeg drakk kaffe (og dermed må raskere tisse):smiley-ashamed004
Dette er nemlig testen til kvelden.
 

Vedlegg

  • IMG_3709.jpeg
    IMG_3709.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 39
Altså sånn så min strimmel ut da jeg tok en digital test som lyste opp med smilefjes. Ble ikke gravid denne syklusen, men har til neste mnd kjøpt bare digitale Synes det er så vanskelig å tolke disse stripsene!
Vanskelig da.. jeg tolket nemlig denne som ganske negativ, men at den var begynt å stige:rolleyes:
 
Er det slik at man må vente x antall timer med å tisse før man tar testen? Ble usikker på om det var gått lenge nok, i og med at jeg drakk kaffe (og dermed må raskere tisse):smiley-ashamed004
Dette er nemlig testen til kvelden.
Den var mye svakere ja. Kan være fordi urin var utvannet, men kan også være fordi egget har sluppet. Har du tatt ny i dag?
 
Den var mye svakere ja. Kan være fordi urin var utvannet, men kan også være fordi egget har sluppet. Har du tatt ny i dag?
I dag fikk jeg holdt meg lengre ja, og tok en nå midt på dagen. Den var slik.. haha, blir ikke klok på dette! Enda øm livmor(tapp), og el-slim aktig utflod i går. Kan ikke gå ut fra utflod i dag, da kvelden i går spiller litt inn på hvordan den er i dag:sign19 haha!

Men altså.. når denne el setter inn skal virkelig ikke være lett å si noe om! Er Normal sine el-tester, om det har noe å si.
 

Vedlegg

  • IMG_3734.jpeg
    IMG_3734.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 26
Den til høyre er fra i dag midt på dagen og den andre fra i går morges. Vanskelig for å se noe forskjell der:dead:
 

Vedlegg

  • IMG_3735.jpeg
    IMG_3735.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 17
Den til høyre er fra i dag midt på dagen og den andre fra i går morges. Vanskelig for å se noe forskjell der:dead:
Disse greiene er så kompliserte! :laughing002 jeg har aldri brukt normal sine, så aner ikke hvordan de er. Du må nok bare fortsette å teste en eller to ganger om dagen og se.
Jeg vet at mange andre syns at BBT (temperaturmåling) er mye mer nøyaktig, men jeg har aldri prøvd det.
 
Det er veldig individuelt. Her er alle sykluser jeg har testet

1 (PP1, B1) - Første syklus etter uttak av hormonspiral, første syklus etter 5 år sammenhengende på hormonell prevensjon. Gravid, endte i kjemisk SA.
IMG_0032.jpeg

2 (PP2, B1) - Andre syklus. Gravid, baby født 22/2-24.
IMG_0033.jpeg

3 (PP1, B2) - Første syklus etter fødsel, ca. 3,5 mnd post-partum. Ikke gravid, lutealfase på seks dager. Bortfallsblødning CD21. Tentativ sykluslengde tjueen dager.
IMG_0034.jpeg

4 (PP2, B2) - Andre syklus etter fødsel, ca. 4-5 mnd post-partum. Nåværende syklus. EL-topp CD32, i dag 22/7. Tentativ EL 23/7 og IKM 6/8.
IMG_0038.jpeg

Med andre ord fire forskjellige sykluser fra en og samme kropp. Jeg synes det er nyttig for min egen del å se på de ulike syklusene mot hverandre og se likheter og ulikheter. Jeg liker også å tempe men det er vanskelig å få til med en fullammende femmåndters baby som også ammes på nattestid. Jeg temper de dager jeg får det til også bruker jeg grafen jeg ble gravid med og sammenligner med nåværende graf i FF. Jeg liker også å bruke CBFM noe jeg også gjorde denne syklusen men ettersom den drøyde så lenge og jeg i dag er på CD32 lar den meg kun teste etter graviditet så da får jeg ikke brukt den til å EL-teste
IMG_9794.jpegIMG_9795.jpeg
IMG_0039.jpeg
 
Noen som mener noe om disse? Fikk ikke smilefjes på clearblue. Men gjorde det 10.7
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240723_185115_Premom.jpg
    Screenshot_20240723_185115_Premom.jpg
    245,2 KB · Visninger: 24
I dag (høyre) er den vel positiv? Eller?:rolleyes: Venstre er fra i går.
Vis vedlegget 440142
Denne tror jeg hadde slått ut som positiv på elektronisk test. Jeg brukte Eveline sine tester nå (man scanner i app ved hjelp av en holder man setter på kameraet). Likte den veldig godt og endte med at jeg endelig fant EL (men jeg måtte også teste 2-3 ganger pr dag for å ikke misse den) :)
 
Denne tror jeg hadde slått ut som positiv på elektronisk test. Jeg brukte Eveline sine tester nå (man scanner i app ved hjelp av en holder man setter på kameraet). Likte den veldig godt og endte med at jeg endelikg fant EL (men jeg måtte også teste 2-3 ganger pr dag for å ikke misse den) :)
Ja, der kom det blinkende smileyen! Da vet jeg hva jeg skal ikveld!
 

Vedlegg

  • 20240723_201442.jpg
    20240723_201442.jpg
    1 MB · Visninger: 18
Grunnen til at jeg spør er pga tidligere tester så har det vært samme fargestoff. Men jeg har selv visst at jeg har hatt eggløsning.
 
Venstre i morges og høyre i kveld.
Enda sterkere nå føler jeg, spent på å se i morgen om den har snudd!
 

Vedlegg

  • IMG_3747.jpeg
    IMG_3747.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 15
Ok, aller siste mas herifra angående el-test. På det første bildet er test til venstre fra i går morges, den til høyre er fra i går kveød. På bilde nummer to er testen fra i morges. Det vil si at toppen har vert/var i går kveld? Helt ny på slile tester, så hold ut med meg:wacky:
Og det vil si at eggløsning er/var når?
 

Vedlegg

  • IMG_3747.jpeg
    IMG_3747.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 19
  • IMG_3748.jpeg
    IMG_3748.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 20
Back
Topp