Eggkvalitet?

Emilie89

Elsker forumet
Assistert-jentene
Er sikkert en tråd fra før, men finner ikke. jeg lurte på dette med eggkvalitet. Forrige gang hadde jeg 8 egg ut, 5 ble befruktet, 2 delte seg for sakte/feil, ett egg falt fra og to fikk jeg satt inn. Disse to eggene jeg fikk satt inn var ikke av topp kvalitet, de på lab. sa at de ikke hadde tålt å bli fryst, men gode nok til å sette inn. Har noen opplevd at eggkvaliteten har vært bedre ved en annen stimulering? Skal ha uttak igjen om 2 uker. har en annen protokoll denne gangen (lang), så håper det gjør noe i forhold til kvaliteten.

Har dere som har hatt dårlig eggkvalitet fått bedre kvalitet på eggene ved å ha et annet kosthold?

*rekker opp hånda* [emoji4] Jeg fikk jo ut færre på lang protokoll, men kvaliteten var mye bedre. Selv om jeg ikke fikk noen på frys noen ganger, så gikk jeg fra 42% befruktningsrate til 100%!

*rekker opp hånda* [emoji4] Jeg fikk jo ut færre på lang protokoll, men kvaliteten var mye bedre. Selv om jeg ikke fikk noen på frys noen ganger, så gikk jeg fra 42% befruktningsrate til 100%!

Awesome! Håper dette er tilfelle hos meg også :) Åh, jeg håper virkelig at spiren din har festet seg og sitter hele vegen :)

Awesome! Håper dette er tilfelle hos meg også :) Åh, jeg håper virkelig at spiren din har festet seg og sitter hele vegen :)
Det egget jeg fikk inn nå var også av topp kvalitet! Krysser fingrene for at det blir bedre for deg på lang! [emoji4]

Er sikkert en tråd fra før, men finner ikke. jeg lurte på dette med eggkvalitet. Forrige gang hadde jeg 8 egg ut, 5 ble befruktet, 2 delte seg for sakte/feil, ett egg falt fra og to fikk jeg satt inn. Disse to eggene jeg fikk satt inn var ikke av topp kvalitet, de på lab. sa at de ikke hadde tålt å bli fryst, men gode nok til å sette inn. Har noen opplevd at eggkvaliteten har vært bedre ved en annen stimulering? Skal ha uttak igjen om 2 uker. har en annen protokoll denne gangen (lang), så håper det gjør noe i forhold til kvaliteten.

Har dere som har hatt dårlig eggkvalitet fått bedre kvalitet på eggene ved å ha et annet kosthold?

Hei,
Har du hatt gjentagende flere forsøk med dårlig kvalitet på eggene eller er dette forsøk nr en?

Jeg hadde 4 offentlige forsøk der de forsøkte å gjøre noe med selve stimuleringeringen. Det handlet mest om antall dager jeg ble stimulert og dosering. (1avbrutt, da de stimulerte meg feil)

Etter offentlig dro vi videre privat og hadde 4 forsøk til i Norge.

Dette kom frem mens jeg var privat:

Kosthold hjelper ikke i følge min lege. Men enkelte medisiner du bruker under stimuleringen kan hjelpe, ikke 100% sikkert..

Både offentlig og privat vil de forsøke å eksperimentere med selve stimuleringen. Kort vs langt regime.

Mitt inntrykk var at de (offentlig også) sa menopur gav finere egg, ovitrelle ved eggløsning.
Har også forsøkt puregon med gonal peptid (tror jeg det het) som eggløsningssprøyte

Jeg hadde såkalte vacuoler i mine egg. Det er blærer med vann i. Eggene var også svært vanskelig å befrukte, da de smuldret opp ved ICSI. Kan jo være en ide å spørre legen om han kan utdype mere hva han mener med dårlig eggkvalitet?

I mitt tilfelle var eggene mine helt håpløse. Hadde kun ferske stimuleringer, hentet ut 9-16 egg over 8 forsøk. 1-2 satt vi igjen med ved innsett. Og de hadde ikke prima kvalitet.

Men legene mine sa også at selv om embryo hadde dårlig kvalitet var det ikke sikkert at det ville ha noe å si for en potensiell graviditet.

Håper det går bedre denne gangen.

Første forsøk privat (etter 3 offtentlige) fikk jeg bare ett eg av b-kvalitet. Andre forsøket fikk jeg 4 egg av god kvalitet - hvor to ble satt inn og ett klarte seg til blasto og ble fryst.

Back
Topp