Eggdonasjon?

Håp73

Første møte med forumet
Hei! [:)]

Jeg er ny her, men ikke ny i "gamet". Har prøvd å bli gravid i snart 6 år, uten hell.
Er 35 år, og har gjennomgått 2 IVF forsøk, og 1 ICSI. To av tre forsøk ble abrutt
grunnet få, og ikke befruktede egg. Det har gått lang tid mellom hvert forsøk fordi
jeg har prøvd å leve mest mulig naturlig i mellom tiden. Jeg har fått påvist Endometriose,
og har gjennomgått "kikkhullsoperasjon".

Jeg føler at forsøkene vi går gjennom er til liten nytte når eggkvaliteten og antall
egg er så dårlig. Har begynt å fundere litt på om EGGDONASJON kan være veien
å gå. I alle fall noe å tenke på.

Har noen av dere vært inne på tanken, undersøkt eller prøvd ED?

Velkommen inn her HÅP73, trist å lese at det ikke har gått så bra for deg.

Jeg tenkte faktisk på eggdonasjon når jeg begynte prøverør januar dette åpret, men som vi alle hvet er det forbudt med ED i Norge. Jeg hvet at de får det i USA, der anbedaler de det etter noen mislykka forsøk for de som er over 35 eller har dårlig eggkvalitet. Litt usikker på Danmark selv, men lurer på om det er lov der, men det kan hende jeg har misforstått, kom aldri så langt at jeg undersøkte dette nærmere. Men de har jo Hatching i Danmark, også Sverige mener jeg. Dette kan hjelpe på med "gamle egg" som sover litt og har et litt tykkere eggeskal, lettere med festing og befruktning.

Så for å si det på den metoden, så synes jeg at det er dumt at vi ikke kan få eggdonasje her i Norge, hva er forskjell på sæddonasje kontra eggdonasje da - det blir jo akkuart det samme genetisk mener jeg.

Jeg hvet at de som får ut mange egg i utlandet kan donere bort noen av eggene sine, selvfølgelig ikke befruktet da. Eller du kan plukke ut en donor som skal produsere egg for deg.

Back
Topp