Eggdonasjon

Jeg synes det burde bli lovlig. Jeg har faktisk lurt på det i flere år om hvorfor deg ikke er deg. Er det bare menn som kan få den gleden av å få barn når de ikke kan? Jeg kan ikke donere selv da jeg blir dårlig av hormonkurer osv. Men hadde jeg kunnet det så selvfølgelig. Den gleden å få føde sitt eget barn unner jeg alle.

Menneskerett å prøve å få barn, greit nok, men hvor mye ressurser er det etisk forsvarlig å bruke på å få barn?
Det er enormt mange barn som trenger en familie og et hjem. Burde ikke adopsjonsprosessen gjøres lettere, i stedet for å bruke titusenvis av kroner på hormonell behandling når kroppen ikke er i stand til å legge til rette for å produsere et barn?

Jeg bryr meg egentlig ikke om det blir lovlig eller ikke, personlig hadde jeg ikke greid å donere bort egg. Om andre vil og kan, så kjør på for min del.

adopsjonsprosessen er veldig lang desverre:( er selv adoptert og hvis jeg sammenlikner med når jeg kom til norge og når kusinen min kom, så er aldersforskjellen ganske stor, jeg var 5 mnd og hun var nesten 4 år. Ett vist antall ønsker seg sikkert ett spebarn. Så prosessen burde kortes ned.
så er det sikkert mange land som avslutter samarbeid med norge også.

Jeg hadde nok heller ikke klart å donere bort ett av mine egg, men det står stor respekt for de som er villige til å donere bort ett av sine egg.

Back
Topp