Hei,
Gratulerer!!! Så flott at dere lyktes til slutt. Jeg ser det er flere som har valgt Alicante klinikken. Legen min anbefalte Riga fordi han mente at de har god erfaring med habituell abort. Men jeg må også sjekke selv. Hva slags behandling har du fått for endometriose? Jeg er redd for flere aborter.
Hei, jeg fikk konstantert endo ved laproskopi.
De fjernet alt endovev de kunne. Mye satt på eggstokkene, og noe der kunne de ikke fjerne.
Behandling i ettertid var egentlig enten p-piller for bedre kontroll på syklus. Går på det nå også ( gir meg livskvaliteten jeg trenger)
Alternativ 2 var å sette meg i en slags kunstig overgangsalder. Passet dårlig med barneønske.
Så ble p-piller før siste ed-forsøk og etter graviditet. Mistet mye av endocystene mine etter grahiditeten. Har aldri vært så fin i følge legen min, men har mye smerter og sterke blødninger under mens. P-piller holder dette bedre under kontroll hos meg.
Under ivf fikk jeg ofte prednisolon og albyle i tillegg til stimuli.
Ville sjekket litt rundt med de ulike klinikkene om habituell abort. Ikke minst sukaessrate . Om de bruker fersk donor( dvs om donor gjennomgår fersk forsøk eller om det kun er aktuelt med fryste donoregg.('fryst donoregg har lavere sukaessrate.)
Hadde endovev inni eggstokkene og det påvirket eggkvaliteten min negativt.
Skjønner deg godt. Kom bare til en kjemisk og testen neg forsøk. Skjønte nesten er engang noen dager etter innsett at f ikke gikk veien. Har elveblest..og hver gang jeg blir syk eller får mens har jeg utbrudd. Og jeg hadde reaksjon på alle de negative forsøket. Veldig rart og merkelig da jeg ble gravid.. og nærmest ventet det skulle skje uten at noe skjedde.
Men ja, var veldig redd under hele svangerskapet for å miste. Hadde små mål. 12 uker og alt bra.. fortsatt litt gravid ...uke 18. Alt bra fortsatt.. (bare litt gravid) uke 26 milepæl.. han lever mest sannsynlig over hvis han kommer tidlig til verden.. men sykt redd for at noe skulle skje. Uke 34 påvist myom 6cm i fødselskanalen =keisersnitt.. uke 35,5 Jeg flink rier og var i fødsel. Fikk gutten ved keisersnitt.
Det hjem noen dager senere fra sykehuset og hadde litt vanskelig for å tro at babyen på Armin ikke var til lån.. konstant sjekking om han pustet når han sov..har vært veldig redd.. og veldig redd for å glede meg for mye over graviditeten, var så redd for hvor jeg hadde endt opp om jeg miste barnet at jeg lenge så jeg var bare litt gravid til meg selv.
Nå utrolig glad og takknemlig for det jeg har og prøver å finne mot til en biologisk søster eller bror til han. Vi har 3 embryo på frys. Kjempeskummelt å miste , men samtidig har jeg noe jeg ikke hadde før forrige ED.