Eggdeling

snuppeknupp

Forelsket i forumet
Kan selvfølgelig ikke bare være ruger å ta livet som det kommer [8|]. Jeg er fortsatt like forelsket i det flott embryoet, men jeg måtte surfe litt rundt ang celledeling...
Dette egget var 5 delt da det ble fryst ned på dag 2. Jeg hadde uttak 4 mars og innsetting 6 mars. Etter innsettingen ble 5 egg fryst ned. Da de tok opp dette fra fryseren i går (eller i dag) var det i følge legen ett flott 5 delt egg. I dag da jeg kom var de usikre på om det hadde delt seg mer ved innsetting, det hadde det, til 7. Nå er jeg usikker på om egget ble tint opp i dag eller i går siden de tilsammen tinte opp 3 egg, men er det sånn at 7 delt uansett ikke er ideèlt? Når jeg har lest rundt på forumer nå så ser det ut som det er den generelle oppfatingen. Sier de på sykehuset at det er ett flott embryo som er akkurat som de ønsker hvis det ikke er sant, kan det likevel være ett 2`er egg?
Kommer ikke delingen litt ann på når man ser på egget. Hvis dette er mellom dag 2 og 3 nå. Eller har det med måten det deler seg på. At det ideèlt sett skal dobles i antall celler hver gang det deler seg.

Håper noen gidder å lese dette og forstår hva jeg mener....

hehe, ja, det er godt jeg skal på jobb igjen i morgen [8D]. Er enig i at de antagelig ikke sier det hvis det ikke stemmer, men flott og supert er en nyanse hihi..

enig med de andre[:)]
vi må stole på sykehuset, de kan jo og vet dette[:)]
satser på alt for deg jeg[:)] du må jo komme etter meg...hehe[8D]

Da har jeg faktisk fått svar på dette av autorisert personell [;)]. Håpet er atter en gang på topp. Når eggene skulle kategoriseres ved innsetting eller for frys kunne delingen ha betydning for hvordan kvaliteten ble målt. Dvs at 2-4-6-8 delte egg blir sett på som det ideèlle. MEN det hadde ikke stort å si likvel fordi hun mente at mitt 7 delte egg kunne ha blitt 8 delt allerede ved innsettingen. Delingen skjer visstnok så raskt og det viktigste var at det ikke var noen skade på egget. Så da var krisemaksimereren rolig igjen [8|]

knall da=))

Back
Topp