Egg..

I Norge - i kjøleskapet
I utlandet - på benken

Tror det bare har blitt sånn da egg selges kaldt i Norge, men stod fremme da jeg bodde utenlands. De holder seg sikkert lengre i kjøleskap, og jeg spise egg selv om de er etter best før datoen. Kanskje litt mer restriktiv mens jeg er gravid

Her spiser jeg de så fort at de ikke rekker å bli dårlige.

Spiser 3 - 6 om dagen ;-)

Last edited:
De står i kjøleskapet men bruker de lenge over holdbarhet. Er ikke så lenge siden holdbarheten ble kraftig redusert, og det er akkurat de samme type eggene:)

I kjøleskapet. Etter utløpsdato så lukter jeg på de før jeg bruker de til matlaging eller baking :)

Kjøleskap. Og lukter, om jeg er usikker tar jeg vannglass trikset.

I kjøleskapet da det er en kjølevare. Men kan godt ta de ut å la de romteperer seg før bruk!

Kjøper 6-pakning med egg, og oppbevarer de i kjøleskap. Ser ikke på datoen, da egg holder langt over datoen, men reglene er strenge på at det skal være datostempling på alt.
Lar de ligge på benken før baking.

Kjøleskapet. Skjekker dato når jeg kjøper dem, men kaster ikke om de er gått ut med noen dager liksom.

Du kan sjekke egget før du "åpner" det, ved å legge det i en bolle med vann.
Flyter egget, er det dårlig. :)

Jeg oppbevarer mine i kjøleskapet, men legger dem på benken før baking.
Bruker fint egg som har gått ut på dato, om de er gode fremdeles; datoen settes med god margin.

De står I kjøleskapet :) har vel aldri vurdert utgangsdøren fordi her forsvinner de like fort som de kom :D

Pleier og kjøpe en slik 18 pakning, men de forsvinner nok ikke så fort, så går ofte over dato! Men ser på svar at så lenge man lukter, vanntester, sjekker så holder de som juling :D

Alltid i kjøleskapet. Har de gått ut på dato, får samboeren lov til å spise de helt for seg selv :-P

Har i kjøleskapet. Er jeg i tvil om holdbarhet tar jeg den testen der man putter de i et glass vann og ser om de flyter eller synker ;)

Nå vet jeg hvordan sure egg lukter og ser ut! Det forsvant ut av kjøkkenet og i søppelet fortere enn svint! Takk for nå til gravidnesen :p

Har dem i kjøleskapet:)

Kjøleskapet

Back
Topp