Egg

Ja så absolutt :):)
 
Yes
 
heldigvis! :D egg er såååå godt! hvordan foretrekker du egget ditt? :D
 
Jepp, jordmor sa til meg i dag at jeg kunne spise masse egg. Skulle få i meg slike ting, for det skal og holde kvalmen litt borte ;) men etter jeg fjernet galleblæra så tåler jeg desverre lite med egg, men jeg unner meg det selvom ;)
 
Bløtkokt egg har jeg hørt man skal holde seg unna når man er gravid, men skjønner ikke helt hvorfor så jeg tviler på om det er sant. :/ Noen andre som har fått høre dette? Jeg liker vanligvis eggene mine hardkokte men et bløtkokt egg oppå carbonara pasta eeer jo så godt! Har holdt meg unna bløtkokte egg siden jeg ble gravid, er det bare tull å gjøre? :p
 
Bløtkokt egg har jeg hørt man skal holde seg unna når man er gravid, men skjønner ikke helt hvorfor så jeg tviler på om det er sant. :/ Noen andre som har fått høre dette? Jeg liker vanligvis eggene mine hardkokte men et bløtkokt egg oppå carbonara pasta eeer jo så godt! Har holdt meg unna bløtkokte egg siden jeg ble gravid, er det bare tull å gjøre? :p
Det er vell mest i utlandet har jeg hørt? Å trygt i Norge ..men aner ikke om det er 100% riktig:p
 
Hvorfor skulle man ikke det?
 
Hæ? Står ikke noe om det på mattilsynet eller andre retttlingslinjer for gravide! Så mye rart man "ikke " skal spise som ikke står der
 
Er vell noe med at man ikke bør spise bløtkokt plomme/ikke gjennomstekt men det trodde jeg man skulle være forsiktig med i syden osv, ikke i Norge men jeg kan ta feil :)

Nå må man ikke bli helt hysterisk heller da..
 
Bløtkokt egg har jeg hørt man skal holde seg unna når man er gravid, men skjønner ikke helt hvorfor så jeg tviler på om det er sant. :/ Noen andre som har fått høre dette? Jeg liker vanligvis eggene mine hardkokte men et bløtkokt egg oppå carbonara pasta eeer jo så godt! Har holdt meg unna bløtkokte egg siden jeg ble gravid, er det bare tull å gjøre? :p

Bløtkokt egg kan inneholde salmonella i utlandet. Ikke i Norge, så norske egg er helt trygt å spise bløtkokt :D
 
Hæ? Står ikke noe om det på mattilsynet eller andre retttlingslinjer for gravide! Så mye rart man "ikke " skal spise som ikke står der

Sikkert en grunn til at de ikke står på lista, en fjær blir til en eller anna høns på et eller annet forum pga en eller annen kommentar osv, og plutselig skjønner vi ingenting og ingen har dokumentasjon på det heller :D
 
Jeg spurte helsepersonell med peiling om dette sist, og vedkommende sa da at butikkjøpte egg fra Norge var trygge rå (jeg hadde hivd i meg masse eggedosis uten å tenke meg om) , men at gårdsegg som ikke har blitt screena ikke burde spises rå (eller bløtkokt da om du vil).
 
Back
Topp