egg

Yvonne_83!

Flørter med forumet
Babyene skal jo ikke ha egg.... eller hvertfall ikke eggehviten som kan vaere ganske farlig men betyr det at de ikke kan spise noe som det er i??? skal lage vaffler i ettermiddag og tenkte kanske han kunne faa smake litt! :)

Jeg har gitt Sebastian prøvesmaker av både pannekaker, vafler og rene egg, jeg, og det har gått fint

Oi, dette viste jeg ikke. Isak har fått egg lenge han.. Hva er farlig med det, hvor gamle bør de være før de får?

ehhh, aldri hørt om eller fått fraråd fra HS,vi gir henne alt bortsett fra nøtter,honning og ekstra kryddret mat[:-]

min får med egg i matvarer. men ikke egg rent! det reagere eg på. spy som en gris til magen er tom 4 timer etterpå.

Det står ikke noen advarsel om egg i Helsedirektoratets "Mat for spedbarn"-brosjyre, så jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg. Men mulig en bør være forsiktig dersom medlemmer av familien har eggallergi?

Har fatt beskjed av legen til Henrik her i Hellas at vi kan begynne aa gi egge plommen men IKKE eggehviten til hvertfall frem til 1 aar.

http://www.homemade-baby-food-recipes.com/when-can-my-baby-eat-eggs.html

Oj det viste jeg ikke. Casper har fått smake på matvarer med det i og fått smake rent egg og ikke regert i det hele tatt... selv om det ikke var mye så hadde han vel reagert hvis det var sånn?!?

I barne kokeboken til fedon står det at til og med de konservative myndighetene anbefaler at barn får eggeplome fra 6 månter og eggehvite kan de få fra 8 månter.

Jeg har hørt at det kun er rått egg det frarådes om! I hvert fall det min HS sa til meg.

ja det er ikke godt aa vite! :) alle sier forskjellig ting......
Vi venter til han er 1 aar med aa gi eggehviten men eggeplommen har han faat smake.

Back
Topp