Egg på frys

Pjuh. Nå ble jeg litt nervøs her hehe :)
Hvordan fungerer det med søskenforsøk? Ringer man bare klinikken når man er klar for det?

Dere må ha nye blodprøver, og ny sædprøve og ny henvisning, slik jeg har forstått det. Er kanskje annerledes om man har egg på frys da. Tidligere kunne man visst bare ta direkte kontakt for søskenforsøk, men ikke nå lenger, er visst nytt, sånn jeg har forstått det. Men jeg ser at noen tar direkte kontakt så de gir en heads up om at søknad fra fastlegen/gyn er på vei. Sikkert greit å komme raskt i gang når man begynner å tenke på søsken, for det kan jo ta tid i køen da og. Og så man slutte å amme (ikke amme siste tre måneder før forsøk) og ha fått tilbake mensen etter fødsel. Det er det jeg har fått med meg, men jeg er jo ikke i nærheten enda da. :p Så sikkert noen som kan gi sikrere svar enn meg. :cool: Ta dette med en klype salt altså. :p

Jeg ringte bare Porsgrunn når jeg hadde sluttet å amme og fikk time 3 mnd etter d:-) vi måtte kun ta nye blodprøver, spermprøve var ikke nødvendig :-) sikkert litt forskjellig praksis på klinikkene også :-)

Jeg ringte bare Porsgrunn når jeg hadde sluttet å amme og fikk time 3 mnd etter d:-) vi måtte kun ta nye blodprøver, spermprøve var ikke nødvendig :-) sikkert litt forskjellig praksis på klinikkene også :-)
Ja tenker blodprøve må taes uansett hvor man hører til. Den aids og hepatitt prøven. Sæd er sikkert unødvendig hvis man skal bruke egg som man har på frys. Bare håper det ikke må søkes om men at man bare kan ringe å få time :)

Ja tenker blodprøve må taes uansett hvor man hører til. Den aids og hepatitt prøven. Sæd er sikkert unødvendig hvis man skal bruke egg som man har på frys. Bare håper det ikke må søkes om men at man bare kan ringe å få time :)
Vi hadde 3 på frys, men måtte til m uttak og d ble ikke tatt opp ny spermprøve, bare leverte på uttaksdagen :-) men som sagt er det sikkert forskjellige krav rundt omkring, dette var i juni i fjor, fikk time i oktober :-)

Jeg tror at du må ha henvisning fra legen til Riksen, og da gjelder det kanskje for Ullevål og. Leste hvert fall om en som skrev det om Riksen (og at det er nytt). Tror det er forskjellig fra klinikk til klinikk ja.
Edit; og man kan jo heller ikke lese gamle ting på nettet om sånt siden det tydeligvis er i stadig endring. Arg!

Back
Topp