Eget rom

Førstemann var ca 6 mnd da vi flyttet han inn på eget rom. Da forstyrret vi hverandre så mye. Det gikk veldig bra. Sluttet å nattamme samtidig, og det gikk også bra. 

snute skrev:
Førstemann var ca 6 mnd da vi flyttet han inn på eget rom. Da forstyrret vi hverandre så mye. Det gikk veldig bra. Sluttet å nattamme samtidig, og det gikk også bra. 

Hvordan vi gjør det denne gangen vet jeg ikke, må bare se det ann. Tror man bare må føle selv hva man har lyst til. Det er vel kanskje anbefalt at de sover på rommet til foreldrene første året, er det ikke det da? Jeg lå på eget rom fra jeg var nyfødt visstnok.

For vår del blir nok det når ho ikke lenger trenger nattmat. Synes det virker så tungvint før ho sover hele natta igjennom :-)

Katala skrev:
For vår del blir nok det når ho ikke lenger trenger nattmat. Synes det virker så tungvint før ho sover hele natta igjennom :-)

Er enig med deg jeg :-)

Har forstått att mannfolka gjerne vil ha babyen inn på egent rom raskt!! Men det er jo ikke han som ammer,, sier jeg da. Nei hun kommer nok på eget rom etter hvert. vet ikke når jeg.

Når en ikke ammer på natta er det vel greit med eget rom, men her blir han liggende i egen seng på vårt rom til han er 1-2 år. hadde hatt litt problemer med å la han ligge alene når han er så liten!

Vi har dessverre bare to soverom foreløpig (går med husplaner), så hun må nok ligge på rommet vårt foreløpig. Kunne egentlig tenkt oss å få henne på eget rom fra 6 mnd slik som vi gjorde med storesøster. Mye lettere å avvenne med nattmaten da :)

Når hun begynner med sprinkelseng setter vi kanskje den i andre enden av soverommet, og håper at det hjelper på søvnen å ligge litt lenger fra matfatet ihvertfall :)

Vil jo gjerne ha sammenhengende søvn på nettene etterhvert....

Vi bor i en leilighet med hus tett i tett og ikke de mest ideelle rømningsveiene ved brann. Så vi kommer nok til å ha henne i egen seng på vårt rom til hun er stødig nok til å løpe opp på loftet hvor vi ligger fra 2etg dersom røykvarsleren skulle ule. (Stoler ikke helt på festglade naboer for å si det sånn...)

har hatt dem på samme rom som oss til dem har vært rundt 1 år. denne gangen aner jeg ikke når han flytter inn på rommet ved siden av men antagelig før for vi har veldig lite soverom nå så hver gang vi snur oss i senga så våkner ungen.

Storesøster flyttet på eget rom når hun var 4,5mnd og det kommer nok lillebror og til å gjøre. Må bare bli ferdig med rommet først..!

snute skrev:

Samme med våre barn;)

Storebror var åtte mnd da han fikk eget rom. Denne gangen var det pappaen som fikk eget romemoticon Aner ikke når de skal bytte, tar det litt som det kommer.

Når en selv føler for det. Førstemann kom på eget rom  når han var 2 uker og sov aldri i sengen vår. Her ligger andremann i sengen med oss og sover

Vet ikke, blir spennende å se :o
Ikke ammer jeg, og han begynte å sove natta først da han var 5 uker, og så tolv timer nå da han var 9 uker. Storebror flytta ikke før han var 14mnd (skulle pusse opp rommet ført) og det blir ikke så lenge nå!!:P

Jenta vår sover allerede på eget rom. (Vegg i vegg fra vårt rom og med en VELDIG sensitiv babycall på full guffe!)
Hun våkner sjeldent av lyder, men mannen min og jeg er ganske enige om at hans snorking forstyrret henne.. Hun våknet da flere ganger pr natt, og ikke nødvendigvis sulten.. .)
Nå kan hun sove natten igjennom fra 19-20 til ca kl 7.
Hun får kun mme, da jeg har mistet melken.
Hva tenker dere om dette?

Back
Topp