Egenmld...pga kvalme?

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Er det dumt å ta ut flere enkelt-egenmld på jobb de dagene jeg er veldig kvalm? UTEN å fortelle arb.giver hvorfor jeg er borte?

Har ikke lyst til å sykemeldes, og syns det er unødvendig. Vil heller gå på jobb de dagene jeg er i form, og være hjemme de dagene jeg er ekstra kvalm. Er avhengig av ekstravakter også, derfor ville en sykemld ødelagt det for meg.
Hvordan gjør dere andre kvalme det ift jobb?

Jeg har vært sykemeldt, men jeg har jo også kastet opp :(
Kaster enda litt opp innimellom så er så usikker på om jeg skal bli videre sykemeldt eller prøve å jobbe igjen i morgen. ......
Men er det ikke noe med at det må gå så og så lang tid mellom hver egenmelding?

venter ett lite ivf mirakel i januar 2014

Jeg var sykemeldt sist pga kvalme.. - erfaringsmessig er man ikke kvalm bare en dag her og en dag der så sykemelding kanskje bedre en egenmelding..

Æ ha vært sykemeldt i 14 dager, og her har kvalmen kommet og gått...
Her bli æ nokk sykemeldt ei stund til, til att det stabilisere sæ...

Jeg er i skrivende stund ikke fast ansatt og begynner å jobbe 100% rundt uke 26.. Altså når jeg er 10 uker på vei.. Sist ble jeg sykt dårlig! Jeg håper jeg klarer å jobbe 100% i 4 uker sånn at jeg kan få fulle sykepenger om jeg må sykemelde meg pga svangerskapet., men 100% blir vanskelig om jeg blir veeeeldig kvalm.. Hvor lenge må man jobbe for å ta ut egenmelding?

Det er litt forskjellig fra sted til sted tror jeg. På min jobb må du ha jobbet i 2 mnd før du kan ta egenmelding.

Så lenge du er ansatt i en 50% stilling (F.eks) så tror jeg du kan ta egenmelding. Det kan du hos oss i alle fall. Men hvis du er ansatt i en 100% stilling og sykemeldt 50%, så må du ha sykemelding hvis du blir syk.
Det er ganske avanserte regler det der fraværs greiene... Jeg jobber med det, men blir egentlig aldri klok på det :p

Back
Topp