Egenmelding/sykemelding

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Hva lønner seg når man er dårlig i svangerskapet og ikke har mulighet til å jobbe? Burde man bruke opp egenmeldingene eller gå rett på sykemelding? Jeg jobber i helsesektoren og sliter med kvalme, slapphet, krystallsyken osv. I morgen er jeg 6 uker på vei. Vært på jobb men i det siste har jeg slitt fælt. I dag måtte jeg ringe og si jeg ble borte pga jeg er dårlig og kaster opp. Hva lønner seg videre for meg? Dette er vel et generelt spørsmål! Mulig det er fler som lurer :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sykmelding før du bruker opp egenmeldingsdagene dine;-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Sykmelding før du bruker opp egenmeldingsdagene dine;-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️
Ja for ellers må man bruke opp egenmeldingene før sykemelding men mulig det er andeledes når man går gravid :-) veit du, jeg har 0 peiling ;-)

Jeg var oss legen å fikk sykemelding, men sjefen kommenterte at "du har egenmeldinger du kunne ha brukt å".
Men tenker at så lenge jeg kan få sykemelding, så vil jeg ikke bruke opp egenmeldingsdagene mine.
Jeg fikk sykemelding pga småblødninger hver dag, har småblødd i to uker nå i morgen.

Eller kanskje det er lurest å bruke opp egenmeldingsdagene først mes tanke på feripenger neste år?
Men det spørs jo også om du kommer til å være sykmeldt restenv svangerskapet eller ikke

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Tenker egenmelding de første 3(4?) dagene. Om du vet at du kommer til å være borte lengre ber du legen om sykemelding.

❤️Termin 17.jan.15❤️

Ville bedt om sykemelding jeg, ikke bruke opp egenmeldingene ..

<3 venter en vinterbebi <3

Takk for svar :-) går ut i ferie om 2 og en halv uke. Så tror jeg bruker egenmeldingene (om jeg må) til da :-) er som oftest dårlig på morgenen og på kvelden. Spess. Morgenkvalme! Ikke så ofte jeg føler meg dårlig! Men i det siste har jeg vært mye slapp og elendig men tvingt meg på jobb :) dette går nok bra! Måtte bare undersøke ;) takk for alle tilbakemedingene! :)

Hvis det er en IA bedrift så har du jo 8 dager egenmelding i strekk du kan bruke ;) Og hvis du blir langtidssykemldt ville jeg ha vurdert svangerskapspenger da man har krav på sykemelding i maks 1 år. Etter dette må man være i arbeid i 26 uker før en ny 1 år s periode.

Jeg ble først sykemeldt i forrige svangerskap, men endte med å være borte 8 av 9 mnd. Så da gikk jeg over til svangerskapspenger i tilfelle jeg måtte ha sykemelding etter fødsel også. Man vet jo aldri hva som skjer rundt/etter en fødsel.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp